Gå til innhold

En psykisk utviklingshemmet person slo meg på armen og på brystet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vekterne som tilfeldigvis så det i nærheten synes jeg bør anmelde det men hun støttedama som var med han sier at det må jo ikke fordi han er jo syk.

Hva tenker dere om denne problemstillingen her?

Anonymkode: 6b2d5...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo anmelde så de kanskje får mer bemanning på personen, hvis det er nødvendig. Men noe straff får ikke vedkommende uansett.

Anonymkode: 6a0db...871

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo anmelde så de kanskje får mer bemanning på personen, hvis det er nødvendig. Men noe straff får ikke vedkommende uansett.

Anonymkode: 6a0db...871

Samme tenkte jeg! Vedkommende trenger tydeligvis flere personer rundt seg når han er ute.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo anmelde så de kanskje får mer bemanning på personen, hvis det er nødvendig. Men noe straff får ikke vedkommende uansett.

Anonymkode: 6a0db...871

Det høres ut som en god ide. Da slipper iallefall den neste personen å bli slått, forhåpentligvis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s

Jeg ville ha anmeldt det. Ikke fordi fyren skal få noe straff. En psykisk utviklingshemmed vil ikke få det heller. Ikke for dette i hvert fall. Derimot kan en henvendelse fra politiet gjøre at det blir plassert to-tre støttekontakter på han, i stedet for bare én.  Det er nok det de burde ha gjort fra starten av. Eventuelt droppe å anmelde om det finnes en annen måte å melde fra om at personen trenger mer oppfølging og følge.

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo anmelde så de kanskje får mer bemanning på personen, hvis det er nødvendig. Men noe straff får ikke vedkommende uansett.

Anonymkode: 6a0db...871

Dette var et godt innspill. Når en psykisk utviklingshemmet person utgjør en fare for mennesker rundt er det viktig at det blir tatt tak i slik at det ikke skjer igjen. At denne støttepersonen bare avfeier det med at han er syk er ikke greit. Det er klart at han er psykisk utviklingshemmet og ikke kan stå ansvarlig for dette på samme måte som andre mennesker kan, men her må det settes inn tiltak for å forhindre vold mot medmennesker. 

Anonymkode: 9f209...748

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker at han skal straffes

 

TS

Anonymkode: 6b2d5...855

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker at han skal straffes

 

TS

Anonymkode: 6b2d5...855

Jeg brakk jo faktisk armen

Anonymkode: 6b2d5...855

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo anmelde så de kanskje får mer bemanning på personen, hvis det er nødvendig. Men noe straff får ikke vedkommende uansett.

Anonymkode: 6a0db...871

Dette synes jeg var et kjempegodt forslag! Har ikke mye kunnskap om forskjellige former for psykisk utviklingshemming og slik, men om denne personen bare plutselig slo deg helt uoppfordret så kam det jo hende denne personen muligens trenger mer be,aning rundt seg. Da går det jo i det minste ann å ringe politiet og rådføre seg med hva som er lurt å gjøre, og eventuelt anmelde for å muligens være en pådriver for at personen får mer bemanning :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker at han skal straffes

 

TS

Anonymkode: 6b2d5...855

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brakk jo faktisk armen

Anonymkode: 6b2d5...855

Han slo deg så hardt at du faktisk brakk armen? Det burde du skrevet i HI.. Da MÅ du anmelde, for da er det tydelig at han må ha med flere følgere!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vekterne som tilfeldigvis så det i nærheten synes jeg bør anmelde det men hun støttedama som var med han sier at det må jo ikke fordi han er jo syk.

Hva tenker dere om denne problemstillingen her?

Anonymkode: 6b2d5...855

X

 

slettes, leste mer info lenger ned

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å få med all info i HI eller?

Du får anmelde da serru, han får ingen straff uansett. Straffen kan kanskje være at han ikke får være så mye ute blandt folk lenger fordi kommunene skal spare penger på å ikke bemanne med flere personer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brakk jo faktisk armen

Anonymkode: 6b2d5...855

Om du faktisk brakk armen så blir jo saken helt annerledes. Var han aggressiv? Jeg vet ikke, om en person brekker armen så tenker jeg at denne mannen ikke burde være ute blant mennesker. Han er for ustabil. Da jeg leste HI tenkte jeg mer at det var et dult eller noe, som var en ubehagelig situasjon for deg å oppleve siden han slo deg på brystet.

Anonymkode: 3a483...3a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er påført en alvorlig skade bør du anmelde i alle fall. På den ene siden er det et tydelig signal til hans støttekontakter om at det må gjøres noe, på den andre siden stiller du sterkere i spørsmål om voldsoffererstatning, for legeregninger osv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anmeld uansett, han fortjener ikke å slippe unna pga psykisk sykdom

Anonymkode: 60cf6...cfa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vekterne som tilfeldigvis så det i nærheten synes jeg bør anmelde det men hun støttedama som var med han sier at det må jo ikke fordi han er jo syk.

Hva tenker dere om denne problemstillingen her?

Anonymkode: 6b2d5...855

Selv psykisk utviklingshemmede må lære at handlinger får konsekvenser. Skal ikke være sånn at de slipper unna med drap liksom fordi stakkars de er syke. De er som store barn. De trenger grensesetting og regler og konsekvenser.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anmeld uansett, han fortjener ikke å slippe unna pga psykisk sykdom

Anonymkode: 60cf6...cfa

Psykisk utviklingshemmed er ikke det samme som ha ha en psykisk sykdom. 

Hva skjer med allmennkunnskapen til folk???

Anonymkode: 8d824...c75

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld! Så vil instutisjonen få pålegg om at flere følger denne personen slik at det kanskje ikke skjer igjen!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...