Gå til innhold

Lå på sykehuset alene - samboer dro hjem for å spille..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Forrige helg ble jeg dårlig, mistet muskelkraft, besvimte, kastet opp osv. Ble litt redd fordi jeg aldri har vært syk på den måten før. Har en nevrologisk sykdom så den var tilknyttet den (vil ikke si så mye mer pga gjenkjennelsesfaktor) men var skummelt å miste kontrollen over kroppen. Aldri vært på sykehuset før i hele mitt liv. 

Dro på legevakten på fredag kveld og samboeren min ble med. Lå på legevakten i rundt 1t før det ble bestemt at jeg skulle legges inn for observasjon. Samboeren min var med helt til jeg skulle skrives inn, da ble han hentet av en kompis, men sa han bare skulle hjem og hente meg litt klær og spise middag, så jeg sa det var helt ok. 

Ble liggende i 1,5t mens de tok prøver, skrev meg inn osv og så fikk jeg endelig et rom. Prøvde å ringe samboeren min men fikk ikke noe svar. Spiste og så litt på TV, og prøvde å ringe igjen. Fremdeles ikke noe svar. (Hadde gått 3t siden han dro) Leste litt og ventet på svar, ettersom besøkstiden på avdelingen snart var over.. Fikk endelig SMS 4t etter han dro om at de hadde blitt sittende å spille dataspill og nettpoker og hadde glemt bort tiden, og at de kom til å være ferdig om 3-4 timer.. 

Ble litt skuffet og sint, for jeg følte meg ufattelig ensom og alene. Snakket med familien på telefon ettersom de bor langt unna, og det hjalp litt. Men jeg var redd over å ikke vite hva som var galt med kroppen og ikke minst være helt alene. Fikk beskjed av samboeren at han heller skulle komme innom på morgenen etter med klær og toalettsakene mine. Men kl 17 dagen etterpå hadde jeg fremdeles ikke hørt noe og dro bare hjem uten å si ifra etter jeg ble skrevet ut. 

Der sitter de fremdeles og spiller, spiser chips og snakker drit. Vi kranglet en del etter kameraten hans dro, men han unnskyldte seg bare med at han hadde glemt bort tiden.. Jeg hadde ikke energi til å krangle, så lot det bare gå 

dette er som sagt en uke siden nå, men kjenner det plager meg ennå. Han sier jeg overreagerer fordi jeg blir såret og at det ikke var intensjonen hans. At han bare hadde det litt gøy med en kompis. 

Så.. Overreagerer jeg eller har jeg grunn til å være skuffet og lei meg over at han tydelig ikke brydde seg noe om mine følelser i en ny og uvanlig situasjon? Vi har vært sammen i 3 år, samboere i 2,5. 23 og 26 år gamle, 

 

Anonymkode: 8a2f4...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow for noen prioriteringer han har. Hadde ikke akseptert det! Når du er redd og engstelig fordi du er i en ny situasjon og i tilleg ligger på sykehuset så sier det seg selv at en samboer ikke bare "glemmer tiden". Så mye bryr han seg liksom. 

Anonymkode: 28105...250

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll

Du overreagerer ikke! En voksen mann skal klare å stille opp for sin kjære! For en tulling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du reagerer helt naturlig på dette. Det er jo selvsagt at partneren din skal stille opp i slike situasjoner som dette. At han totalt dropper deg for å spille spill og etter 3 timer sier det vil ta enda 3-4 timer er det jo åpenbart at prioriteringene ikke er helt riktige. 

Jeg synes ikke dette er en mann å spare på.

Anonymkode: f3672...2de

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du overreagerer her, og han samboeren din? Han er en skikkelig dust 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man "glemmer" ikke at kjæresten akkurat ble lagt inn på sykehuset, og at man bare skulle hjemom en liten tur. Dette gjorde han med viten og vilje. Han VALGTE å sitte i timesvis og spille med kompisen. Han VALGTE også å ikke svare på telefonen når du ringte. Beklager, men samboeren din har svekkede sjelsevner og er en egoist uten like. Og når han i tillegg velger å gi DEG dårlig samvittighet i denne situasjonen ved å si at du overdriver? Hva i huleste feiler den gutten? Han minner meg om min eks som torturerte meg psykisk i årevis med tusen slike handlinger som viste at jeg ikke var verdt noe som helst for ham. Det dreper all selvfølelse, og det er skummelt.

Siden han ikke trenger å føle på noen konsekvenser kan han fint kjøre lignende stunts igjen. Men det er ditt valg om du vil la deg bli behandlet som søppel. Vær så snill, ikke la ham behandle deg som søppel. Gå nå, så kan han sitte å spille så mye han orker.

Anonymkode: 827ed...788

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drittfyr! Han der høres ut som en egoistisk og selvsentrert fyr. Dumpingmateriale. 

Anonymkode: 7df8e...67e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig provosert jeg blir av å lese dette! Snakk om å ikke eie empati. Du overreagerer ikke! Hadde jeg kommet hjem og var i din situasjon så hadde jeg trødd hodet hans ned i chipsskålen og sagt at det var finito! For en idiot!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh kjære vene! Han der hadde vært et endt kapittel for min del! :nei: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså, om han spiller Overwatch så skjønner jeg jo han at han glemte tiden. Det nye spillet er så oppslukende. Syns du burde ta hensyn til at Overwatch er et fantastisk flott spill, og at dette kan forekomme.

Anonymkode: 5b8e5...cf0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men altså, om han spiller Overwatch så skjønner jeg jo han at han glemte tiden. Det nye spillet er så oppslukende. Syns du burde ta hensyn til at Overwatch er et fantastisk flott spill, og at dette kan forekomme.

Anonymkode: 5b8e5...cf0

Forsøk på å være morsom: Feilet. 

Anonymkode: ef19c...bd7

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig god dumpegrunn!

Opplevde det samme selv, dog med en planlagt operasjon. Det var skummelt og ekkelt. Følelsen av å være alene blir da enorm

Dumpa fyren og aldri sett meg tilbake siden!

Anonymkode: 2a736...2af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff.. Hvis han glemte tiden så glemte han også deg😯 hadde blitt så lei og skuffet selv, hva om du ville ha noe å spise på/lese på eller det viktigste: din kjære som selskap! Uholdbart😕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsøk på å være morsom: Feilet. 

Anonymkode: ef19c...bd7

Var jo ikke meningen å være morsom, men å påpeke at enkelte spill kan faktisk være tidskrevende og at man glemmer seg bort. Det kalles å sette seg inn i andres sko, om du lærte om det begrepet i barneskolen.

Anonymkode: 5b8e5...cf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet her? Du ble godt tatt vare på ved et norsk sykehus med høykvalifiserte leger og sykepleiere. Du kom jo hjem neste dag.

Anonymkode: c8827...c10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...