Gå til innhold

Dette skjønner jeg ingenting av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En del menn( og kanskje noen damer) er redd for at sønnen skal bli homofil. Derfor må sønnen ha bare guttevenner, kle seg kun i gutteklær, ha bare gutteleker og kun dusje med gutter. Enkelte av disse mennene, spesielt i USA ser også ut til å være veldig redd for at sønnen ser ei naken dame. For da blir man visst homo eller noe.
Jeg skjønner ikke logikken i det. Hvorfor skulle han bli homo om han lekte med jenter eller så det motsatte kjønn naken? Personlig tror jeg at homofili er noe du er født med, men skulle det være noe som skjer under oppveksen, ville det ikke være mer logisk om sønnen ble homo om han ikke ser nakne damer og kun forholder seg til nakne gutter og menn? Tenk om en gutt går i guttegarderoben og liker det han ser? Rart ikke noen av disse homofobene har tenkt på det.

Anonymkode: ea48f...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si jeg har stusset på det samme ofte. Jeg mener også personlig at man er født homofil/lesbisk/heterofil. Man våkner plutselig ikke opp en dag og bestemmer seg for dette, bare fordi man har sett nakne gutter, nakne jenter, lekt med dukker og biler, brukt jente eller gutteklær som liten osv. Det er mange som mener at dette er et valg man tar, men det får ikke jeg til å stemme. Særlig når forskere mener at det ligger i genene: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Forskere-hevder-homofili-ligger-i-genene-7471365.html

Jeg har 2 sønner og den ene av dem har vært igjennom fasen med å bruke jenteklær, prøvd sminke, brukt neglelakk og leppestift osv. Hvis noen av mine barn skulle stå fram som det ene eller andre, så gjør det faktisk ikke noe som helst. De er fremdeles den samme personen.

Jeg har lest historier, sett videoer og dokumentarer om tenåringer som prøver å komme ut av skapet til familien sin og mange av foreldrene ville rett og slett ikke ha noe med barna sine å gjøre. Bare en brøkdel av foreldrene tok i mot barna sine med åpne armer etter å ha fått vite det. Og verst er det hvis foreldrene er kristne, eller tilhører en annen religion. 

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor det er så vanskelig å godta folk for den de er, uavhengig av hvordan de ble sånn (gener eller arv/miljø). Vi lever i 2016 og jeg synes homofobien bør bli lagt til hvile nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...