Gå til innhold

Hvordan si i fra til venninne at navnevalg ikke er OK?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, melatonin skrev:

Du har to valg:

1.Ikke si noe, lat som ingenting og beholde venninna di.

2.Si i fra og miste veninna, men redder ungen fra det grusomme navnet!

Ditt valg.

 

Hvorfor tror du venninnen påvirkes av hva de andre vennene mener om navnet?

Det er jo ikke sånn at dette navnet legger opp til mobbing. 

Anonymkode: 993c2...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo, hvorfor tror dere at venninnen blir sint og såret og det ødelegger vennskapet? De fleste med noe mellom ørene vet jo at man ikke sier "Det navnet var jævlig White Trash, asså!". Man sier "Du, jeg likte ikke navnet, og jeg får ikke helt de beste assosiasjonene ved det..." - noe sånt. Alt er ikke svart hvitt, må man lære seg. 

Anonymkode: f6c50...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var fint navn, jeg. Noen ganger må man bare holde ting for seg selv, så det er mitt råd, ikke legg deg opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at venninna di ikke er inne på KG? Ikke så rent lite sjeldent navn hun har valgt, så lett å kjenne igjen hvis hun er her inne. Uansett, fint navn synes jeg. Ikke si noe om din mening til henne. Ærlighet varer ikke ALLTID lengst.

Anonymkode: dc24c...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du venninnen påvirkes av hva de andre vennene mener om navnet?

Det er jo ikke sånn at dette navnet legger opp til mobbing. 

Anonymkode: 993c2...09e

Så spesielle navn er ganske utsatt.

Og det var satt litt på spissen, sånn i værste tilfelle kan jo denne venninnen bli dritfornærmet, forbannet og at det går utover vennskapet. Derfor er det greit å tenke over om det er verdt å si i fra. Jeg hadde nok vært friset til å si i fra for syntes navnet var stygt, men hadde nok ikke sagt noe for fredens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig navn. Jeg ville ikke sagt noe.

Men hvis dette er det/blir det ekte navnet til ungen til venninna di, så vet hun jo sikkert nå hva du mener om det..

Du er nok så anonym som du tror da.

 

Anonymkode: 6d145...29c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Forferdelig navn. Jeg ville ikke sagt noe.

Men hvis dette er det/blir det ekte navnet til ungen til venninna di, så vet hun jo sikkert nå hva du mener om det..

Du er nok så anonym som du tror da.

 

Anonymkode: 6d145...29c

Ikke

Anonymkode: 6d145...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre enn foreldrene har noe med navnevalget å gjøre, men jeg hadde nok hatt litt problemer med å la være å utrrykke misnøye over et så forferdelig navn selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det opplest og vedtatt av folk blir uvenner over navn? Jeg har venner som ville kalle ungen Holger. Jeg sa at det var litt vel sært å kalle ungen opp etter en danskebåt og at de kanskje burde revurdere. Det gjorde de, heldigvis.

Endret av Silfen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ærlig og åpen-men likevel forsiktig hadde jeg sagt noe. Jobbet med barn i åresvis, og en del blir faktisk mobbet for navn.

Det kommer an på måten man sier ting på.

Anonymkode: 9d3ad...75e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Silfen skrev:

Hvorfor er det opplest og vedtatt av folk blir uvenner over navn? Jeg har venner som ville kalle ungen Holger. Jeg sa at det var litt vel sært å kalle ungen opp etter en danskebåt og at de kanskje burde revurdere. Det gjorde de, heldigvis.

Hvis du leser på KG om venner og dumping så dumpes venner av mye mindre enn kritisering av navn. Derfor å må man jo nesten tråkke stille og rolig uansett nå for å ikke miste venner i hytt og pine. Vil tro du har venner som fikk barn litt før denne venner-er-bruk-og-kast-tiden og dermed er litt mer vettuge.

Anonymkode: d4818...c14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det er virkelig ikke fint og oser lavstatus. Men så er det hennes valg så dere bør ikke si noe, synes jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OPIgirl skrev:

La ver å legge dere opp i hva barnet skal hete.

Jeg synes navnet var fint jeg. Eksotisk og sjeldent.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Silfen skrev:

Selvsagt sier man fra. Så har man iallfall sin samvittighet på det tørre den dagen det går opp for henne hvor totalt på bærtur hun var.

Helt enig med deg!

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes navnet er pent og hadde ikke hatt noen problemer med å velge det selv. Dette navnet er også like pent med norsk rett frem uttalse og mer engelsk noe som er et pluss for meg for jeg foretrekker engelsk uttalse. Hadde jeg valgt dette så ville navnet blitt like pent om noen uttalte det på norsk. Og ja, jeg synes du er slem om du sier i fra og synes du har en ekkel holding.

Og du er hennes venn, sa du?

At du ikke liker et navn er helt greit, jeg liker ikke alle navn selv, men man sier ikke ting som dette.
 

 

 

Ah, jeg forstår. Det er bare de ikke-norske som får ha litt kule, utenlanske eller eksotiske navn.

 

 

Jeg nekter å senke meg ned på ditt nivå ts, men du har alt sagt i innlegget ditt hva du er :)

 

 

Anonymkode: 3f32c...494

Altså, dette navnet er bigrimt. Et oppdiktet bigrimt navn som ikke passer på noen mennesker. Jeg synes faktisk at man er en slem venn om man ikke sier i fra. JA, det er skikkelig white trash og lavstatus navn.

1 time siden, Beeblebrox skrev:

Det som er artig, det er at den dagen favoritt kjendisen eller bloggern til deg og "jentegjengen" kaller barnet sitt noe av det samme, ja da er det bare sååååå kult, classy og har status-levels over 9000, minst...

Ja, det er utrolig teit å si i fra om at navnet dette paret har valgt for barnet sitt er "harry, white trash og lyser lavstatus" (synes i det hele tatt det er utrolig teit å ha slike holdninger og assosiasjoner ovenfor et navn), men det er derimot helt greit å si hva du synes om navnet OM de spør.

Jeg himler med øynene når kjendiser velger slike navn. Og det er dessverre mange av dem. Norske som utenlandske. Disse barna vokser opp og skal faktisk hete dette i voksen alder også. Jeg tror at mange kommer til å bytte navn med denne rare navne "trenden" vi ser nå til dags.

Anonymkode: 657d7...738

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, navnet er fint/greit.

Bedre enn hel-norske navn som Åse, Berit, Simen, Mads eller Øistein/øivind (altså de er fine, men funker jo ikke i andre land, derfor er det bedre med internasjonale navn som funker overalt)

Anonymkode: a476d...24b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du venninnen påvirkes av hva de andre vennene mener om navnet?

Det er jo ikke sånn at dette navnet legger opp til mobbing. 

Anonymkode: 993c2...09e

Oh, jeg syns absolutt at dette navnet legger til mobbing. Det trenger ikke å rime på bæsj for at barn skal mobbe. Og dette navnet er jo helt spinnvilt. Kan se for meg at det blir problematisk på ungdomskolen. Det kan hende at grunnskole elever syns det er kult da. 

For å ikke snakk om å søke på jobb med et sånt navn! Nei nei..

Men jeg hadde ikke sagt noe jeg heller. Hun burde skjønt det selv og mest sannsynlig kommer hun ikke til å endre mening.

Anonymkode: 7c02b...a23

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Chantella - Kantarella. Skal ikke mer enn en med litt fanasi for å finne noe å mobbe for.

Anonymkode: d4818...c14

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir noen mobbet for navnet så er det vanligvis på grunn av foreldre som man ofte ser på KG så det er bare for dere å holde meningene for dere selv så kanskje vi slipper at Mileah blir mobbet. Rart det der, er stort sett de som er mest redd for at mobbing skal skje, som oppfører seg mest mobbete.

 

Ser heller ikke at noen skulle bli mobbet kun for å hete Chantella. Eller  hva skulle man si? Chantella tarantella? Slike ting kan sies om alle navn. Men ikke alle navn får noe like kult noe. Tarantellaen er kul.

 

Hvis det skulle være et problem å få jobb om man heter Mileah Chantella så er det noe alvorlig galt med samfunnet vi lever i.

Og jeg har ingen planer om å sitte å se på.

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh, jeg syns absolutt at dette navnet legger til mobbing. Det trenger ikke å rime på bæsj for at barn skal mobbe. Og dette navnet er jo helt spinnvilt. Kan se for meg at det blir problematisk på ungdomskolen. Det kan hende at grunnskole elever syns det er kult da. 

For å ikke snakk om å søke på jobb med et sånt navn! Nei nei..

Men jeg hadde ikke sagt noe jeg heller. Hun burde skjønt det selv og mest sannsynlig kommer hun ikke til å endre mening.

Anonymkode: 7c02b...a23

 

Vet du hva som legger opp til mobbing? Slike meninger som du viser her. Barn mobber i rundt "90%" av tilellene fordi de har "lært" det hjemme. Jeg tviler på at barn bare tar det ut fra det blå at Mileah er et rart navn og må mobbes. Jeg hadde en Lea i klassen. Hun ble aldri mobbet.

Nå har uansett de fleste barn en periode der de kan le av  hverandres navn og dette kan gjelde alle navn. Mange helt vanlige norske navn kan du fjerne en bokstav her og legge til en der så blir det noe annet.

 

Hvis de voksne ikke sier noe, så gjør vanligvis barna heller ikke det.

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 3f32c...494

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne som TS som gjør at det blir mobbing i verden...

Herregud, HVOR no-lifer er det ikke å sitte der og baksnakke venner? Skaff dere et liv, og ditch venninna. Hun fortjener ordentlige venner som ikke snakker bak ryggen hennes.

Anonymkode: 7d118...345

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sagt noe, med mindre navnet var hårreisende rasistisk. Men at du synes navnet er white trash synes jeg du skal holde kjeft om.  

Anonymkode: 0b7b2...a96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...