Gå til innhold

Hvordan si i fra til venninne at navnevalg ikke er OK?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en venninne som venter en jente. Hun har bestemt navnet Mileah Chantella... Og alle i jentegjengen er enig om at det ikke er annet enn harry, white trash og lyser lavstatus. Er vi slemme om vi sier i fra? Hun er 100% norsk, det samme gjelder samboeren hennes og hans familie. 

Anonymkode: e35e7...7d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mileah var greit. Men mellomnavnet lkte ikke jeg heller. Dere kan jo prøve å finne en fin måte å si ifra på.

Anonymkode: df1e8...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ver å legge dere opp i hva barnet skal hete.

Jeg synes navnet var fint jeg. Eksotisk og sjeldent.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dere slemme, snobbete og dårlige venninner. 

Anonymkode: 1b984...ffd

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da ikke du noe med. Hadde du likt at noen hadde blandet seg i hva du skulle kalt din egen baby?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var fint jeg :) 

Anonymkode: 01e70...962

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har vel valgt et navn de selv synes er fint da, hvorfor skal vennene legge seg opp i det? Hvis man skal velge et navn som tilfredsstiller alle, så får man nok ikke gitt ungen navn i det hele tatt. La henne/barnefaren velge navn selv. 

Synes forresten det er både harry og lavstatus og snakke slik om venninnene sine!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet var virkelig fælt. Men det er ikke mye du kan gjøre da.. du kan selvfølgelig si det til henne men du risikerer en sint og såret venninne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt sier man fra. Så har man iallfall sin samvittighet på det tørre den dagen det går opp for henne hvor totalt på bærtur hun var.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes navnet er pent og hadde ikke hatt noen problemer med å velge det selv. Dette navnet er også like pent med norsk rett frem uttalse og mer engelsk noe som er et pluss for meg for jeg foretrekker engelsk uttalse. Hadde jeg valgt dette så ville navnet blitt like pent om noen uttalte det på norsk. Og ja, jeg synes du er slem om du sier i fra og synes du har en ekkel holding.

Og du er hennes venn, sa du?

At du ikke liker et navn er helt greit, jeg liker ikke alle navn selv, men man sier ikke ting som dette.
 

Sitat

harry, white trash og lyser lavstatus

 

Sitat

Hun er 100% norsk, det samme gjelder samboeren hennes og hans familie. 

 

Ah, jeg forstår. Det er bare de ikke-norske som får ha litt kule, utenlanske eller eksotiske navn.

 

 

Jeg nekter å senke meg ned på ditt nivå ts, men du har alt sagt i innlegget ditt hva du er :)

 

 

Anonymkode: 3f32c...494

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er artig, det er at den dagen favoritt kjendisen eller bloggern til deg og "jentegjengen" kaller barnet sitt noe av det samme, ja da er det bare sååååå kult, classy og har status-levels over 9000, minst...

Ja, det er utrolig teit å si i fra om at navnet dette paret har valgt for barnet sitt er "harry, white trash og lyser lavstatus" (synes i det hele tatt det er utrolig teit å ha slike holdninger og assosiasjoner ovenfor et navn), men det er derimot helt greit å si hva du synes om navnet OM de spør.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun vurderer jo navn utfra egen smak.

Get over yourself!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en venninne som venter en jente. Hun har bestemt navnet Mileah Chantella... Og alle i jentegjengen er enig om at det ikke er annet enn harry, white trash og lyser lavstatus. Er vi slemme om vi sier i fra? Hun er 100% norsk, det samme gjelder samboeren hennes og hans familie. 

Anonymkode: e35e7...7d9

Gi blanke i å si noe, det er ikke deres problem at de to driter ut ungen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnevalget er 100% opp til foreldrene, så her hadde jeg holdt kjeft om jeg var dere. Det finnes ingen måte å si det på uten at det blir sårende, og alle ønsker å velge navn til barna sine som man selv synes er fine. Så får hun bare ha annen smak enn sine venner. Gi det litt tid, så blir dere vant til navnet, dere også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lag en tråd om det på kg. Da er sjansen stor for at hun ser det, og revurderer hvilke venninner hun skal ha med seg videre. 

Anonymkode: 67e34...0fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har to valg:

1.Ikke si noe, lat som ingenting og beholde venninna di.

2.Si i fra og miste veninna, men redder ungen fra det grusomme navnet!

Ditt valg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...