Gå til innhold

Er det slemt å kun besøke kammerater når barna er lagt?


Gjest Jon Are

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are

Jeg har endel kammerater som er foreldre. Jeg har aldri vært interessert i barna deres, og jeg vil helst ikke komme på besøk så lenge de er våkne.Så herendag ber kammeraten min meg komem på frokost og blimed en tur ute med ham og barna.Han satte meg i en vanskelig situasjon , for han spurte  såher; er du opptatt førstkommende fredag? Da jeg ikke var det , sa jeg nei , og da kom spørsmålet. Jeg vil heller møte han på kvelden når ungene er lagt. Så slitsomt å spise frokost og tur med barn som krever oppmerksomhet, så jeg tok en hvit løgt og sa at det blir vel litt mye i forhold til hundene.Vi kan heller treffes på kvelden ,når hundene har fått luftet seg.Følte han ble litt irritert for dette.Har han grunn til det?

Med  hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke liker ungene hans, gjør du både dem og deg en tjeneste ved å vente til de er lagt. Men jo eldre barna blir, jo lenger er de våkne. Kameraten din kommer etter hvert til å prioritere venner som enten har barn selv, eller som liker å tilbringe tid med hans. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye som er slitsomt her i livet, gitt, men normale, oppegående mennesker ofrer seg litt for å glede andre en gang i blant. Du får legge deg litt nedpå når du kommer hjem fra denne slitsomme utflukten da, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jon Are skrev:

Jeg har endel kammerater som er foreldre. Jeg har aldri vært interessert i barna deres, og jeg vil helst ikke komme på besøk så lenge de er våkne.Så herendag ber kammeraten min meg komem på frokost og blimed en tur ute med ham og barna.Han satte meg i en vanskelig situasjon , for han spurte  såher; er du opptatt førstkommende fredag? Da jeg ikke var det , sa jeg nei , og da kom spørsmålet. Jeg vil heller møte han på kvelden når ungene er lagt. Så slitsomt å spise frokost og tur med barn som krever oppmerksomhet, så jeg tok en hvit løgt og sa at det blir vel litt mye i forhold til hundene.Vi kan heller treffes på kvelden ,når hundene har fått luftet seg.Følte han ble litt irritert for dette.Har han grunn til det?

Med  hilsen fra

Jon Are

Synes du er egoistisk og selvopptatt.  Tror du det er slitsomt å være rundt vennene sine barn et par timer?  Tenk hvordan DE har det når de har barn 24 timer, 7 dager i uken, 52 uker i året.  Det siste de sikkert ønsker seg er å underholde DEG etter de har endelig lagt fra seg barna og kan slappe av i et par timer før de er på som foreldre igjen.  

Du høres ut som en elendig venn så kanskje best at du bare holder deg til  folk uten barn.  

Anonymkode: 28c64...bb1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som deg, TS. Jeg får lite ut av å være med venner når barna er der. Vi kan jo ikke ha noen samtaler fordi barna avbryter hele tiden. Også må vi begrense hva vi kan prate om siden alt ikke passer for barnas ører. Også må jo barna underholdes, prates til, hjelpes med mat/klær/tørke av ansiktet osv osv osv, så egentlig sitter jeg bare der og kan få inn et ord eller to innimellom alt dette.

Så, nei, jeg hadde heller ikke syntes det var særlig givende.Men forstår jo at for foreldre er dette hverdagen,og at de noen ganger kunne tenke seg å treffe andre på dagtid.

Anonymkode: 86874...7b1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du er egoistisk og selvopptatt.  Tror du det er slitsomt å være rundt vennene sine barn et par timer?  Tenk hvordan DE har det når de har barn 24 timer, 7 dager i uken, 52 uker i året.  Det siste de sikkert ønsker seg er å underholde DEG etter de har endelig lagt fra seg barna og kan slappe av i et par timer før de er på som foreldre igjen.  

Du høres ut som en elendig venn så kanskje best at du bare holder deg til  folk uten barn.  

Anonymkode: 28c64...bb1

De har jo valgt det selv. Hvis de synes det er så slitsomt å være rundt barn 24/7, så hadde det vel vært bedre om de valgte å være barnløs? Jeg er enig - jeg synes selv det virker svært slitsomt, og har derfor valgt å la være å få barn.

Anonymkode: 86874...7b1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De har jo valgt det selv. Hvis de synes det er så slitsomt å være rundt barn 24/7, så hadde det vel vært bedre om de valgte å være barnløs? Jeg er enig - jeg synes selv det virker svært slitsomt, og har derfor valgt å la være å få barn.

Anonymkode: 86874...7b1

Det er ikke foreldrene som klager her lol.  Det er TS som IKKE har barn.  Hvis de ønsket å ha besøk på kvelden inviterer de på kvelden.  Men å ikke besøk venner bare fordi barn er tilstede er egoistisk.

Anonymkode: 28c64...bb1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du er egoistisk og selvopptatt.  Tror du det er slitsomt å være rundt vennene sine barn et par timer?  Tenk hvordan DE har det når de har barn 24 timer, 7 dager i uken, 52 uker i året.  Det siste de sikkert ønsker seg er å underholde DEG etter de har endelig lagt fra seg barna og kan slappe av i et par timer før de er på som foreldre igjen.  

Du høres ut som en elendig venn så kanskje best at du bare holder deg til  folk uten barn.  

Anonymkode: 28c64...bb1

Det har de valgt selv , og er ikke mitt problem. Jeg ønsker å treffe min kammerat uten barna,da jeg har null interesse av de. Det er ikke å være egoistisk eller selvopptatt. Jeg vil gjerne høre hvordan han har det , og det er slettes ikek snakk om åunderholde  meg! Jeg liker ikke åbli forstyrret av barn som svimser rundt og krever oppmerksomhet. Jeg får ofte sånne sure meldinger ,somjeg tolker som sjalusi !når jeg kommer med et reelt spørsmål.

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jon Are skrev:

Det har de valgt selv , og er ikke mitt problem. Jeg ønsker å treffe min kammerat uten barna,da jeg har null interesse av de. Det er ikke å være egoistisk eller selvopptatt. Jeg vil gjerne høre hvordan han har det , og det er slettes ikek snakk om åunderholde  meg! Jeg liker ikke åbli forstyrret av barn som svimser rundt og krever oppmerksomhet. Jeg får ofte sånne sure meldinger ,somjeg tolker som sjalusi !når jeg kommer med et reelt spørsmål.

Med hilsen fra

Jon Are

Vennskap er å gi og ta. Noen ganger møtes man på egne premisser, andre ganger på andres premisser.

Hvis dere bare kan møtes på dine premisser forstår jeg at kameraten(e) din(e) reagerer på det.

Anonymkode: 681b4...b95

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
19 minutter siden, skje skrev:

Om du ikke liker ungene hans, gjør du både dem og deg en tjeneste ved å vente til de er lagt. Men jo eldre barna blir, jo lenger er de våkne. Kameraten din kommer etter hvert til å prioritere venner som enten har barn selv, eller som liker å tilbringe tid med hans. 

Det er vel strengt talt å krisemaksimere. Vi er gode venner som har delt mye. Man kutter ikek ut venner pårunn av detnårman er godtvoksen. Jeg er en god venn,men åvise interesse og å forholde meg til hans barn det orker jeg ikke. Han kan ikke forvente det,like lite som jeg forventer at hanskal væreinteressert imine hunder.

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke foreldrene som klager her lol.  Det er TS som IKKE har barn.  Hvis de ønsket å ha besøk på kvelden inviterer de på kvelden.  Men å ikke besøk venner bare fordi barn er tilstede er egoistisk.

Anonymkode: 28c64...bb1

Det var du som skrev "Tenk på hvordan DE har det", som må være med barna 24/7. 

Man kan jo kalle det like egoistisk å invitere venner på besøk på dagtid - det er kanskje lettere for foreldrene, men ikke alltid optimalt for god vennetid. Så alt kan kalles egoistisk.

Anonymkode: 86874...7b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger krever mye oppmerksomhet? Du vil vel ha den selv? Vennskap er så mye. Ta del i livet deres. Hvilke venn er du?stiller deg selv det spørsmålet. Det kan være hyggelig å dele frokost med noen, for så å dra på tur. Kanskje det kan lære deg noe. Unger gir mye, ærlighet, latter...

Har aldri hørt om venner som kun er intresert i "meg".

Anonymkode: b116b...abe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker barn, men det gjør ikke TS. Hvorfor skal TS tilbringe dagen med å leke med unger hvis han ikke liker barn? Han kan jo droppe alle venner som har barn, men i stedet så løser han det på en fornuftig måte ved å besøke dem når de har ungefri eller barna har lagt seg. Kompisen kan ta familieaktiviteter sammen med andre venner som har barn eller som liker å være med barn.

Jeg liker ikke rafting, og jeg rafter ikke med venner som liker det, bare fordi jeg bryr meg om de.

Anonymkode: 18f3c...f44

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har snart to barn, og har venninner som knapt har møtt barnet mitt. Det får være greit, jeg synes ikke noe om å prakke barn på folk som ikke ønsker å være sammen med barn. Kanskje du kan ta initiativ neste gang? Jeg møter helst venner etter barnets leggetid, men da utenfor hjemmet. Vi foreldre glemmer noen ganger at ikke alle andre synes barna våre er like fantastiske som det vi synes :)

Anonymkode: d9412...3be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes du er egoistisk og selvopptatt.  Tror du det er slitsomt å være rundt vennene sine barn et par timer?  Tenk hvordan DE har det når de har barn 24 timer, 7 dager i uken, 52 uker i året.  Det siste de sikkert ønsker seg er å underholde DEG etter de har endelig lagt fra seg barna og kan slappe av i et par timer før de er på som foreldre igjen.  

Du høres ut som en elendig venn så kanskje best at du bare holder deg til  folk uten barn.  

Anonymkode: 28c64...bb1

Men altså, forskjellen er jo at de har valgt å få barn, mens TS ikke har det. Jeg kan godt forstå at TS ikke ønsker å tilbringe hele dagen med ungene, om han ikke liker så godt barn selv. Jeg kan godt forstå at han syns dette blir mas. Og jeg har barn selv. På samme måte som at TS ikke kan tvinge vennene sine å være med på tur eller kose/leke med hunden sin, det finnes mange som ikke er hundemennesker også. Selvfølgelig handler vennskap om å gi og ta, men om noen situasjoner med vennen bare føles som et ork er det jo best å unngå disse situasjonene. Jeg hadde for eksempel ikke giddet å være med shoppingdager, fordi jeg syns det er kjedelig å gå rundt i butikker og prøve eller se på klær.

Det er jo ikke sånn at vennene underholder TS på kveldene, de underholder vel hverandre. Om de ikke orker besøk av TS på kvelden så sier de vel i fra. Jeg syns det er koselig med besøk på kveldene jeg, få snakket om ting uten å tenke på at det er barn tilstede og ikke mist snakke uavbrutt med venner.  

Anonymkode: 2dfde...136

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han må endre planer for dine hunders skyld så bør du virkelig kunne tåle å omgås ham med barn rundt i ny og ne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at det må være greit å bare ville treffe en venn uten at barna er til stede - men da må man samtidig være villig til å risikere at vennskapet ikke nødvendigvis vil forbli like sterkt som før. Vennskap er gi og ta, og man kan ikke alltid forlange å treffes på egne premisser. Kompisen din synes kanskje det beste er å møtes på formiddagen med barna der, og da blir det feil å alltid forlange det motsatte.

Men orker du ikke barn, så orker du ikke barn. Men blir litt naivt å tro at man kan unngå barna til en venn fullstendig, og tenke at den andre ikke reagerer på det. De er tross alt en utrolig viktig del av livet til den andre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det greit. Orker ikke andres unger jeg heller selv om jeg har barn selv.

Anonymkode: 6221b...844

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke du er. Selv lurer jeg ofte på hvorfor jeg i det hele tatt er tilstede når vi såvidt får snakket sammen fordi barnet skal ha all oppmerksomhet og underholdes 24/7. Når jeg ser disse vennene sjelden så synes jeg det er kjipt at når jeg først ser de så må barnet underholdes 24/7. Da får jeg ikke snakket særlig med de.

Og før noen angriper meg så er jeg den venninnen som stiller mest opp, som spør mest etter barna og om hvordan de har det, som leker mest med de. Det har alle vennene mine sagt. Jeg leker alltid alltid med barna fordi jeg ønsker at venninnene mine skal få tid til å sjekke mobilen, se seg rundt i butikken osv siden de ikke får det når de går alene med barna.

Anonymkode: f2c7b...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke slemt 

Anonymkode: 71088...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...