Gå til innhold

Han blir så fraværende etter sex.. Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hatt en veldig god venn i noen år nå, og vi har hatt et seksuelt forhold i 2,5 års tid ca. Vi har vel vært enig i at ingen av oss ønsker et fast forhold, og vi har det veldig fint som vi har det. Det er ikke så ofte vi har sex, og det har gått veldig mange uker mellom enkelte ganger. Men nå de siste ukene har vi vært med hverandre veldig ofte. Nå er vi jo for såvidt bestevenner også, så vi er med hverandre uten å ligge sammen også. Men føler at i dagene etter vi har hatt sex, så blir han så fraværende. Litt sånn kort, tar ikke særlig kontakt, avlogget fra sosiale medier. Han er ikke frekk, eller direkte avvisende på noen måte, men han er absolutt ikke som han pleier. Så går det litt tid, så er han tilbake til normalen med masse prating, vil finne på ting etc. Jeg har jo tenkt i de baner at jeg kun er et leketøy som han bruker når han ønsker, men det har vi pratet om, og det tror jeg ikke er tilfellet. Han vil både kose, sove sammen etc, selv om det ikke er noe seksuelt i bildet. Er dette normalt? Jeg får jo følelsen av at jeg har gjort noe gale, og jeg vil jo heller ikke spørre for mye. Men kjenner jo at jeg blir veldig usikker på både meg selv, og han. 

Anonymkode: 9eb13...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hatt en veldig god venn i noen år nå, og vi har hatt et seksuelt forhold i 2,5 års tid ca. Vi har vel vært enig i at ingen av oss ønsker et fast forhold, og vi har det veldig fint som vi har det. Det er ikke så ofte vi har sex, og det har gått veldig mange uker mellom enkelte ganger. Men nå de siste ukene har vi vært med hverandre veldig ofte. Nå er vi jo for såvidt bestevenner også, så vi er med hverandre uten å ligge sammen også. Men føler at i dagene etter vi har hatt sex, så blir han så fraværende. Litt sånn kort, tar ikke særlig kontakt, avlogget fra sosiale medier. Han er ikke frekk, eller direkte avvisende på noen måte, men han er absolutt ikke som han pleier. Så går det litt tid, så er han tilbake til normalen med masse prating, vil finne på ting etc. Jeg har jo tenkt i de baner at jeg kun er et leketøy som han bruker når han ønsker, men det har vi pratet om, og det tror jeg ikke er tilfellet. Han vil både kose, sove sammen etc, selv om det ikke er noe seksuelt i bildet. Er dette normalt? Jeg får jo følelsen av at jeg har gjort noe gale, og jeg vil jo heller ikke spørre for mye. Men kjenner jo at jeg blir veldig usikker på både meg selv, og han. 

Anonymkode: 9eb13...de4

Det høres veldig surrete ut å være bestevenner og samtidig ha sex jevnlig, uten at det liksom skal bety noe. Og det høres kanskje litt ut som du har fått følelser.

Anonymkode: c169f...570

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det høres veldig surrete ut å være bestevenner og samtidig ha sex jevnlig, uten at det liksom skal bety noe. Og det høres kanskje litt ut som du har fått følelser.

Anonymkode: c169f...570

Selvfølgelig betyr det noe. Vi er veldig glad i hverandre, og ingen av oss ønsker et slikt forhold med noen vi ikke bryr oss om. Det hele startet jo med at vi rotet, og var interessert i et forhold på sikt. Men jeg er travel, han er travel. Ingen av oss ønsker noe forpliktende. Samtidig er vi trygge på hverandre, stoler på hverandre og kjenner hverandre godt. Så sexen, og vennskapet, er jo helt suverent. Men ja, vi er vel mer som kjærester enn venner når vi er med hverandre. Men det er ingen krangling, meldeplikt og stress ellers. Men jeg lurer mest på hva som gjør han så "vekke" i dagene etterpå. Kan godt hende jeg har følelser, og jeg ville nok blitt veldig lei meg hvis han finner seg en annen. Men det er jo noe jeg må tåle når den tid kommer :)

Anonymkode: 9eb13...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som dere begge har følelser, men ingen vil være den som sier det høyt først.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig betyr det noe. Vi er veldig glad i hverandre, og ingen av oss ønsker et slikt forhold med noen vi ikke bryr oss om. Det hele startet jo med at vi rotet, og var interessert i et forhold på sikt. Men jeg er travel, han er travel. Ingen av oss ønsker noe forpliktende. Samtidig er vi trygge på hverandre, stoler på hverandre og kjenner hverandre godt. Så sexen, og vennskapet, er jo helt suverent. Men ja, vi er vel mer som kjærester enn venner når vi er med hverandre. Men det er ingen krangling, meldeplikt og stress ellers. Men jeg lurer mest på hva som gjør han så "vekke" i dagene etterpå. Kan godt hende jeg har følelser, og jeg ville nok blitt veldig lei meg hvis han finner seg en annen. Men det er jo noe jeg må tåle når den tid kommer :)

Anonymkode: 9eb13...de4

Jeg har også et slikt forhold som du beskriver. Og jeg opplever også at han distanserer seg når vi har vært sammen f.eks ei helg. Helga kan ha vært perfekt, og så kommer mandagen og han svarer knapt på en SMS og gir absolutt ikke lyd på eget initiativ. Men etter noen dager så er alt bra igjen. Jeg har spurt hvorfor, men han har egentlig ikke noe svar. 

Anonymkode: 90b64...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke kåt på deg etter sex. Når det går noen dager så bygger tenningen seg opp igjen og han blir mer ivrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, N0RGE skrev:

Han er ikke kåt på deg etter sex. Når det går noen dager så bygger tenningen seg opp igjen og han blir mer ivrig.

Signerer dette. Han har på en måte fått dosa si og har ikke bruk for deg rett etterpå,  det betyr ikke at han ikke kan være glad i deg men at han trenger fokus på andre ting enn sex siden han nettopp har fått det og siden han forbinder deg med sex vil det også bli for mye å henge med deg som venn i dagene etterpå. 

Anonymkode: 33c59...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Signerer dette. Han har på en måte fått dosa si og har ikke bruk for deg rett etterpå,  det betyr ikke at han ikke kan være glad i deg men at han trenger fokus på andre ting enn sex siden han nettopp har fått det og siden han forbinder deg med sex vil det også bli for mye å henge med deg som venn i dagene etterpå. 

Anonymkode: 33c59...81b

Han vil gjerne være med meg, men han virker alltid litt fjern. Som om han tenker og grubler vanvittig. Spurte han om det, og han sa at alt var helt normalt, og at han ikke gjorde det bevisst :vetikke: Men kan godt være som du sier. Blir vel litt slik rett etterpå jeg også, men jeg avviser gjerne bare å sove der (evt sender han hjem fra meg). Så er det greit igjen dagen etter når jeg har fått litt rom for meg selv. Men takk :)

Anonymkode: 9eb13...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har dame....  Kjenner til flere som er sånn. Beklager. 

Anonymkode: 01d34...21e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er at han egentlig er mest interessert i sex og derfor blir fraværende etterpå, fordi han får det han vil ha. Slik jeg tolker det vil du nok litt mer. Du er jo ikke komfortabel med at det er slik. Kanskje du skal kutte han ut og bli fraværende du også, og se hvordan han reagerer. Vil han deg, mer enn sex, så vil du merke at interessen hans vil øke betraktelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en mann bare har et forhold med uforpliktende sex med en kvinne så vil han etterhvert miste respekten for henne, og til slutt vil han bare forsvinne. Det er et eller annet som gjør at de i lengden ikke "tåler" å ha sex med en kvinne uten at det er et definert forhold. Vet ikke hva det skyldes, men har sett og opplevd det selv flere ganger. Er garantert at de sklir unna etterhvert, men det kan ta lang tid. De begynner gjerne å behandle deg gradvis dårligere, og trekke seg mer unna. Og det er begynnelsen på slutten av relasjonen. Så plutselig forsvinner han helt og tar ikke mer kontakt. Det er synd hvis man også er venner for da ryker også vennskapet. 

Anonymkode: b7d9e...5e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillsunshine skrev:

Min første tanke er at han egentlig er mest interessert i sex og derfor blir fraværende etterpå, fordi han får det han vil ha. Slik jeg tolker det vil du nok litt mer. Du er jo ikke komfortabel med at det er slik. Kanskje du skal kutte han ut og bli fraværende du også, og se hvordan han reagerer. Vil han deg, mer enn sex, så vil du merke at interessen hans vil øke betraktelig.

Ja, det var jo min tanke også. Men hvorfor spør han om å finne på ting, som ut å spise, kino, dra på hytten, turer etc da? Han er veldig opp og ned i humør, og han jobber jo mye. Jeg holder meg unna i de periodene hvor jeg vet han er stresset. Men han sender jo meldinger, han er jo "på". Men merker at han er litt innesluttet. Vet ikke helt hvordan forklare det. Han er jo der, han svarer på meldinger, han tar kontakt og vil gjerne møtes. Men han er ikke like sprudlende og humørfylt som han pleier å være. Litt mer distansert, innesluttet, tenker en del tror jeg. Men spurte han tidligere, og da sa han at det ikke var bevisst. Forrige helg ville han at jeg skulle sove der, men jeg måtte hjem. Da hadde vi hatt en kjempe fin kveld, masse kos, film og digg sex. Han ga meg en klem og var som normal når jeg dro, men så ble han litt distansert. Han spurte hvorfor jeg ikke sov der. Men det var ingen grunn, måtte bare hjem pga jobb dagen derpå. 
Men nå vil jo verken jeg eller han ha noe mer. Så jeg gidder jo heller ikke "teste" om han vil ha mer. Jeg er veldig glad i han, men jeg er ikke ute etter et forhold. Å ha han som deltids-kjæreste fungerer helt fint. Vi holder ikke på, vi er ikke på vei inn i et forhold. 

TS

Anonymkode: 9eb13...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har dame....  Kjenner til flere som er sånn. Beklager. 

Anonymkode: 01d34...21e

Haha, nei. Da hadde nok verken familien eller vennene hans godtatt at jeg både sover der, at jeg er med på hytten etc. 

Anonymkode: 9eb13...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lignende problem, bare med jenter, og at de er fraværende før sex. Vet ikke hvordan de blir etter enda da ... Kan komme med oppdatering når jeg finner det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nei. Da hadde nok verken familien eller vennene hans godtatt at jeg både sover der, at jeg er med på hytten etc. 

Anonymkode: 9eb13...de4

Ei annen han driver med uten familie osv vet om. 

Anonymkode: 01d34...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei annen han driver med uten familie osv vet om. 

Anonymkode: 01d34...21e

Han har ikke en annen. Du har heller ingen seriøse svar på hva som kan være grunnen? 

Anonymkode: 9eb13...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi vurderte forhold,men begge er for opptatt til det" 
"han er fraværende på mandag!" 

vel, er jo ikke det som er poenget med forholdet med deg? at det er greit at han er fraværende fordi han skylder deg ingenting? Ser folk kommenterer at det kan hende han liker deg, men vet du hva? det kan også hende at han tar forholdet for nøyaktig hva det er. Hvorfor skal dere ha mye kontakt hele tiden? 

Alle venner jeg har varierer jeg kontakte med sånn at det ikke blir for mye. Hadde han elsket deg så hadde han ikke følt det sånn, men han ser på deg som en venn, som han ligger med, og etter en sånn helg trenger han vel pause?
Det betyr ikke at han utnytter deg, det betyr at han tar avtalen deres på alvor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HomelessIcecream skrev:

"Vi vurderte forhold,men begge er for opptatt til det" 
"han er fraværende på mandag!" 

vel, er jo ikke det som er poenget med forholdet med deg? at det er greit at han er fraværende fordi han skylder deg ingenting? Ser folk kommenterer at det kan hende han liker deg, men vet du hva? det kan også hende at han tar forholdet for nøyaktig hva det er. Hvorfor skal dere ha mye kontakt hele tiden? 

Alle venner jeg har varierer jeg kontakte med sånn at det ikke blir for mye. Hadde han elsket deg så hadde han ikke følt det sånn, men han ser på deg som en venn, som han ligger med, og etter en sånn helg trenger han vel pause?
Det betyr ikke at han utnytter deg, det betyr at han tar avtalen deres på alvor.

 

 

takk for svar! 
Nå er det ikke slik at han er avvisende. Han spør gjerne om å være med meg dagen etter for eksempel, men når jeg er der så er han plutselig helt annerledes. Litt sånn innesluttet som jeg har sagt flere ganger. Egentlig vært litt redd for at han har følelser, og tenker mye på det etter vi har f.eks hatt en helg sammen. Jeg tar også ting som de er, men syntes det er kjempe koselig å ligge å kose og være litt "kjærester" også. Alle trenger det litt innimellom. Bare redd han tolker det annerledes. Selvfølgelig har jeg noen følelser for han. Han gjør både hverdagen og livet generelt mye bedre, jeg blir glad av å være med han, og jeg koser meg i selskapet hans. Men jeg vil ikke ha et forhold nå.. Er redd for at han bruker mye energi på å tenke, og ikke tør å si noe. 

Han kan gjerne være fraværende i den forstand at han ikke skylder meg noe, og kan fint ta en pause uten at jeg bryr meg om det. Men når han sender meg melding, om jeg vil komme en tur på besøk, også er han litt sånn merkelig. Da skjønner jeg jo lite. 

Anonymkode: 9eb13...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

takk for svar! 
Nå er det ikke slik at han er avvisende. Han spør gjerne om å være med meg dagen etter for eksempel, men når jeg er der så er han plutselig helt annerledes. Litt sånn innesluttet som jeg har sagt flere ganger. Egentlig vært litt redd for at han har følelser, og tenker mye på det etter vi har f.eks hatt en helg sammen. Jeg tar også ting som de er, men syntes det er kjempe koselig å ligge å kose og være litt "kjærester" også. Alle trenger det litt innimellom. Bare redd han tolker det annerledes. Selvfølgelig har jeg noen følelser for han. Han gjør både hverdagen og livet generelt mye bedre, jeg blir glad av å være med han, og jeg koser meg i selskapet hans. Men jeg vil ikke ha et forhold nå.. Er redd for at han bruker mye energi på å tenke, og ikke tør å si noe. 

Han kan gjerne være fraværende i den forstand at han ikke skylder meg noe, og kan fint ta en pause uten at jeg bryr meg om det. Men når han sender meg melding, om jeg vil komme en tur på besøk, også er han litt sånn merkelig. Da skjønner jeg jo lite. 

Anonymkode: 9eb13...de4

Dette ligger totalt utenfor min forståelse.Dere liker hverandre OG dere har tid til å ligge med hverandre, men dere vil ikke prøve å date?

Er det sånn at du har intens ønske at livet ditt skal være såpeopera? Det virkelig bare unødvendig komplisert og dramatisk og vanskelig for dere begge! En sex-kompis er en man ikke har følelser for. Har man følelser, er "kompiser"(dvs har god tone mellom seg) OG har sex, så er det jo å date, sånn egentlig? som sagt, dette forstår jeg ikke.

Jeg håper bare at du tenker på at på slutten så skal verken du eller han ha det vondt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...