Gå til innhold

Marilyn Monroe leppestift


Persephone

Anbefalte innlegg

Jeg skal kle meg som Marilyn Monroe på en galla, men jeg har ikke rød leppestift som passer. Den eneste jeg har er mørk og litt berry-aktig i tonen, så det funker jo ikke. Så jeg trenger en som ligner det hun brukte uten at den koster skjorta. Noen forslag til en farge som passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hjerte: russian red fra mac

Anonymkode: 7f3cb...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktet sier at Marilyn Monroe selv brukte Max Factor-leppestift. Du kan jo sjekke ut Color Elixir fra dette merket. Jeg har ingen erfaring med leppestifter fra det merket selv, men jeg har hørt en del bra.

Hvis du har greit med tid, så hadde jeg sjekket ut Daniel Sandler-leppestifter. Jeg tror de fører det på Visage i Oslo, hvis ikke så kan det bestilles på nettet, bl.a. fra Asos og LookFantastic (160,-). Det er forholdsvis rimelige leppestifter av fantastisk kvalitet! Vet han har en som heter Marilyn (Luxury Matte). Denne har jeg ikke prøvd selv, men jeg er sikker på at den er god. Hvis ikke så er jeg veldig glad i hans Micro Bubble Lipstick i Micro red. Den er kjempefin, og vil helt klart passe til en Marilyn-look!

Endret av Cathj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.5.2016 at 20.55, Cathj skrev:

Ryktet sier at Marilyn Monroe selv brukte Max Factor-leppestift. Du kan jo sjekke ut Color Elixir fra dette merket. Jeg har ingen erfaring med leppestifter fra det merket selv, men jeg har hørt en del bra.

Hvis du har greit med tid, så hadde jeg sjekket ut Daniel Sandler-leppestifter. Jeg tror de fører det på Visage i Oslo, hvis ikke så kan det bestilles på nettet, bl.a. fra Asos og LookFantastic (160,-). Det er forholdsvis rimelige leppestifter av fantastisk kvalitet! Vet han har en som heter Marilyn (Luxury Matte). Denne har jeg ikke prøvd selv, men jeg er sikker på at den er god. Hvis ikke så er jeg veldig glad i hans Micro Bubble Lipstick i Micro red. Den er kjempefin, og vil helt klart passe til en Marilyn-look!

Jeg liker veldig godt color elixir-leppestiftene til Max Factor. Jeg tror de gir noe fukt, men de ligger i hvertfall veldig fint på leppene. Sist jeg så på dem (et par år siden) hadde de ikke så mange farger, men det kan jo godt være det har blitt bedre. Skal sjekke dem ut. Hadde jo vært perfekt å bruke leppestift fra et merke hun faktisk likte veldig godt.

Daniel Sandler har jeg hørt mye bra om, men jeg visste ikke at de solgte i Oslo. Det må jeg sjekke ut uansett. Tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe rykte at MM brukte Max Factor. Han utviklet hennes ikoniske make-up personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Max Factor Ruby Tuesday. Det er en av fargene hun brukte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Cathrine88 skrev:

Max Factor Ruby Tuesday. Det er en av fargene hun brukte. :) 

Den har jeg, men jeg syns ikke den ser "glam" nok ut. Kanskje det er hudtonen min. Men Marilyn brukte visstnok en del gloss over leppestiften, så kanskje jeg kan prøve det og se om det funker. Hadde vært veldig fint om jeg slapp å kjøpe en ny rød leppestift siden det er noe jeg aldri bruker til vanlig ^^"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Persephone skrev:

Den har jeg, men jeg syns ikke den ser "glam" nok ut. Kanskje det er hudtonen min. Men Marilyn brukte visstnok en del gloss over leppestiften, så kanskje jeg kan prøve det og se om det funker. Hadde vært veldig fint om jeg slapp å kjøpe en ny rød leppestift siden det er noe jeg aldri bruker til vanlig ^^"

Ja, hun brukte flere lag med leppestift, hvitt pudder og lipgloss. Jeg fant en video som viser hvordan det ble gjort - kanskje du kan prøve. :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cathrine88 skrev:

Ja, hun brukte flere lag med leppestift, hvitt pudder og lipgloss. Jeg fant en video som viser hvordan det ble gjort - kanskje du kan prøve. :) 

 

Ja, det er den videoen jeg har det fra! Har sett den et par ganger opp gjennom, hehe. Men hun bruker en leppestift fra Guerlain der, og den er det sjans at jeg kan kjøpe :/ men jeg tenkte skulle bruke den videoen for å vite hvordan jeg skal legge sminken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...