Gå til innhold

Sommer er den verste årstiden noensinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jo eldre jeg blir, jo mer hater jeg sommeren. Klart sol og varme er fint, men så kommer presset til å ha på seg kjoler med åpen rygg, croptop, topper som nesten ikke skjuler en dritt og fienden min - bikini.

Jeg har en hårete kropp - Hår på mage, rygg, bryst, hals, nakke etc. Magen er vel verdt. Jeg har en svar, hårete veiviser helt fra musa og nesten helt opp til brystene mine. Svarte hår på brun hud er ikke så veldig fint så jeg vil spare folk for å se den motbydelige kroppen min. Jeg shaver jo, men det blir for dumt å shave hver krik og krok av kroppen, da blir det rett og slett yoga i dusjen. 

Jeg har sett på noen badetøy som jeg syns kan være komfortabel å bade i, men jeg er usikker på om de er sosialt akseptert for alle på min alder bruker jo knæsje bikinier. Klikk HerHer og Her for å se. Ingen dekker ryggen, menmen... Magen er det jeg vil skjule mer enn alt annet.

J17

Anonymkode: 8eb98...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan dra for å vokse hår på hele kroppen. Bikini er ikke noe man må gå med. Du kan bare la vær å bade? Hvis det i utgangspunktet er håret på kroppen din du er ukomfortabel med, vil jeg si at det er et relativt lite problem. Det vil nok, så klart, være ubehagelig å vokse bort hårene, men det kan være verdt det. 

Anonymkode: 9a31f...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå og hvite var veldig fin. De andre var ikke det.

Anonymkode: 77301...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt å hate seg selv så mye. Ingen andre hater kroppen din like mye som du gjør. Har du vurdert permanent hårfjerning?
-Har sett masse fine badedrakter i år. Det er bare å velge å vrake. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en reklame/klipp av dokumentar, der flere forklarte hvor fantastisk vakker kroppen er, uansett form, farge, skavanker osv. Hvor utrolig vakker kroppen er fordi den har den evnen til å forandre seg og være så unik på så mange forskjellige mennesker. Jeg har hele tiden hatt vansker med å vise meg lettkledd fordi jeg også har ting jeg skjemmes over, men etter jeg så det klippet så har det fått meg til å tenke annerledes. 

Anonymkode: 645ca...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for badedrakt hvis du vil (den blå var kjempefin!), bad, kos deg og øv deg på å like deg selv. Vi har alle våre ting vi ikke liker å vise frem, men sannheten er at alle (de fleste) er mest opptatt av seg selv og legger ikke så mye merke til deg som du kanskje tror. Kropper er forskjellige, men alle er fantastiske maskinerier som jobber beinhardt døgnet rundt for at vi skal leve og være friske. Det minste vi kan gjøre er å sette pris på de ;) 

Anonymkode: 2ca31...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Badedrakt er jo supertrendy for tiden, og uansett så går jo folk med mye forskjellig på stranda: kjenner kjempefine, slanke jenter som ikke er komfortabel med å vise så godt som hele kroppen sin på stranda, og som går med badeshorts og singlet når de bader. 

Hvis behåringen din er så plagsom for deg, at det faktisk går ut over ditt sosiale liv på sommeren, ville jeg ha vurdert laserbehandling. Det er dyrt, men vet om flere som har fått svært gode resultater. Nå vet jeg ikke noe om det, men er det mulig å få dette dekt av staten, hvis man går til fastlegen og forteller hvilket problem dette er for vedkomne? Noen som vet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt veldig mye på laser. Jeg er bare 17 akkurat nå, så har ikke akkurat råd til laser over hele kroppen flere ganger. Jeg vet faktisk ikke om jeg kan få dette dekka, men jeg skammer meg veldig og jeg har utrolig dårlig selvtillit pga. dette. Før kunne jeg vise hele kroppen min for venner og mamma uten å være flau, nå kvier jeg meg for å vise nakken min til og med, så jeg går ofte med håret ned for at feks. folk på skolen ikke kan se den hårete nakken min. 

Jeg vet jeg ikke er den eneste som reagerer på kroppshåret mitt, fordi det er mye og det er svart så det er veldig synlig. Personlig vil jeg bruke badedrakt, men jeg føler at feks. den blå jeg har vist over ikke er ''akseptert'' i min alder. Har aldri sett noen på min alder bruke badedrakt og i alle fall ikke som den blå jeg har vist. 

Ts

Anonymkode: 8eb98...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes badedraktene du har funnet var fine jeg, bortsett fra den rosa. Det er noe litt snodig med å bade med skjørt. 

En annen ting er at det går an å ta en prat med legen om superkraftig hårvekst på kvinner. Jeg slet med omtrent det samme (bare at mine hår er hvite), masse hår på kropp og i ansikt. Type kjønnshår ned til midt på låret, unibrow og stive hår mellom brystene. Turte aldri å prøve å gjøre noe med det da jeg var helt ung, bare nappet og barberte så godt jeg kunne. Det viste seg senere da jeg hadde prøvd lenge å bli gravid at jeg hadde en hormonforstyrrelse (PCOS) som blant annet ga sterk hårvekst. Etter en operasjon på eggstokkene og mange desperate forsøk ble jeg til slutt gravid ved hjelp av prøverør. Graviditeten gjorde at hårene omtrent overalt bortsett fra på hodet falt av og etter det har jeg hatt mye mer normal hårvekst. Særlig hvis du har uregelmessig mens er det noe å tenke på. Det er ganske kjapt for en lege å finne ut av i hvertfall, og da kan du jo kanskje få hjelp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var bare noen år eldre enn deg kjøpte jeg meg en rød og hvit retro badedrakt som var kjempe kul. På den tiden var jeg ikke ukomfortabel medkroppen min, syntes bare at badedrakten var så kul. Skulle ønske den passa fortsatt, men nærmer meg 30 år nå så har lagt på meg en del så får den ikke på lengre 😛

 

Syns absolutt du kan gå i badedrakt om det er det du ønsker. Fins mange kule badedrakter 

Anonymkode: c7766...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å ha hårvekst. Og her er det snakk om sorte hår på kritthvit hud...

Anonymkode: e3e44...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...