Gå til innhold

Ok, det ser ut som en narkoleilighet her


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du driver på med, ts, i denne tråden? Her er dt jo ingen opplysninger som stemmer overens med vanlig praksis, lover og regler. 

Anonymkode: d1627...232

Er det det at alt er innkludert i den billige husleia som du mener ikke stemmer overens med lover og regler?
For dette har jeg ikke skjønt selv, det eneste jeg forstår ut av det er at hun som jobber i Obos har sett at leiligheten ser så jævlig ut på innsiden, at hun da bare har kommet med et "tilbud" for å i det hele tatt få noen til å bo her... Men som sagt, nevn gjerne hva jeg har opplyst feil.

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Uhørt skrev:

Prisen har alt å si på denne type OBOSutleieboliger. Den står ikke lenge tom om  dere flytter ut. Han som bodde i den før dere  er ikke den eneste sprøytenarkomane i landet. Og den gruppen  folk vil bare ha et tak og fire vegger. De bryr seg ikke om tapeten eller kjøkkenbenken.

Takk for svar :)

Ja, du er et godt poeng der. Uff... Syns det er så ille at en leilighet som kunne sett fin ut, skal bli så ødelagt.. tror ikke hun som leier ut denne leiligheten ønsker flere sprøytenarkomane eller lignende å bo her, fordi det da ikke "passer inn" med resten av nabolaget her.. Er ingen (som jeg vet om) som bor i de andre leilighetene som er narkomane. Er flere enslige mødre med barn og slikt.

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det det at alt er innkludert i den billige husleia som du mener ikke stemmer overens med lover og regler?
For dette har jeg ikke skjønt selv, det eneste jeg forstår ut av det er at hun som jobber i Obos har sett at leiligheten ser så jævlig ut på innsiden, at hun da bare har kommet med et "tilbud" for å i det hele tatt få noen til å bo her... Men som sagt, nevn gjerne hva jeg har opplyst feil.

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

6500 er da på ingen måte en billig husleie, du får en liten leilighet i Oslo for den prisen (Nordre Aker, ikke Majorstua) med inkludert internett og strøm. Jeg betaler 8000 men det er i et helt nytt bygg. 

Hvis leiligheten er stor eller har god plassering kan det være smart å fortsatt bo der, det kommer an på prisforskjellen. Hvis dere betaler halvparten av hva en slik leilighet koster hos andre kan dere jo spare opp masse i EK for å kjøpe egent. Men hvis prisforskjellen bare er en tusenlapp eller to så ser jeg ikke helt poenget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig råd eller ikke - jeg hadde aldri akseptert å bo sånn, og jeg hadde også stilt meg kritisk til å være i et forhold med en person som synes dette er helt greit.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ttror ikke hun som leier ut denne leiligheten ønsker flere sprøytenarkomane eller lignende å bo her, fordi det da ikke "passer inn" med resten av nabolaget her.. Er ingen (som jeg vet om) som bor i de andre leilighetene som er narkomane. Er flere enslige mødre med barn og slikt.

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

Leier dere av OBOS eller en privatperson? Er det av OBOS så er dette til for de svakere stilte. Synd for dere at det ikke var en (rusfri) alenemor i den før dere. Svakere stilte er en stor samlesekk så ikke alle oppi der er rusmisbrukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei nei.... Dette er en OBOS leilighet, og hun som jobber i OBOS er den som har sagt til samboeren min at "Hvis du flytter inn her så skal du få leie veldig billig med alt annet innkludert osv" ... Er ikke slik at vi må snakke med de for å få noen til å overta, må snakke med de uansett. Og de vet jo at leiligheten var helt ødelagt før han og jeg flyttet inn her. Men jeg prøvde bare å si at det er jo veldig vanskelig å finne noen som ønsker å bo i denne leiligheten... Den ser jo ikke ut!

Ok, jeg trodde nesten det ble hans / vårt problem, men da vet jeg nå at det er utleiers problem, takk :)

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

Altså, dette er 100% utleiers ansvar. Dere har ikke andre forpliktelser enn å ikke ytterligere ødelegge leiligheten og levere nøkkelen etter oppsigelse. Så enkelt blir det faktisk. Si meg, visste du virkelig ikke dette? Trodde du at du måtte stå og male om andres skader før du får lov å flytte?

Et annet spørsmål jeg stiller meg er hva du definerer som "billig". Hvor stor er leiligheten, hvor sentralt er den, hvilke fasiliteter er inkludert, og hvor mye betaler dere i månedlig leie? Hvis dere leier en 50 kvm leilighet med så store skader og lav standard for noe som helst under 5000 kroner måneden er dere lurt. Da ville jeg tatt kontakt med Forbrukerrådet eller en utleieforening og gått til sak. En utleier kan faktisk ikke leie ut hva som helst. Det eksisterer faktisk et lovverk, utleieloven, der utleier er forpliktet til en hel haug med greier. Who knows, det kan hende dere har en ganske god sak mot OBOS. Cash money, yo. La dem svi for å ha leid ut et ubeboelig høl til fattige studenter. Det er lureri og svindel. Jeg håper den leiligheten har vært bortimot gratis å bo i. Ellers er du blitt grundig lurt.

Når det gjelder typen din syns jeg det er lov å sette hardt mot hardt når folk lever som griser. Det går faen ikke an, og da fortjener de å høre det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å kjøpe noen spann  med billig maling og sparkel og fikse opp litt selv? Jeg skjønte heller ikke den OBOS-greia, leier dere av en privatperson eller leier dere direkte av OBOS?

Anonymkode: 14f61...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din har lyst til å bo der fordi det er grisebillig. Du har lyst til å bo i et normalt hjem. Hvis dere ikke blir enige, så bør du gjerne flytte for deg selv. Han ønsker ikke å bruke en formue på bolig, og du ønsker ikke å bo i et narkoreir. Dere har forskjellige ønsker for hjem, og passer da gjerne til å bo hver for dere.

Anonymkode: dff0a...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen din har lyst til å bo der fordi det er grisebillig. Du har lyst til å bo i et normalt hjem. Hvis dere ikke blir enige, så bør du gjerne flytte for deg selv. Han ønsker ikke å bruke en formue på bolig, og du ønsker ikke å bo i et narkoreir. Dere har forskjellige ønsker for hjem, og passer da gjerne til å bo hver for dere.

Anonymkode: dff0a...958

Selv om dette var det vondeste svaret å lese, så var det også det mest sanne og ærlige - Takk for svar :)
Jeg ønsker ikke å få barn akkurat nå, men jeg tenker jo fremover, jeg har jo de siste 3 årene sett for meg hvordan jeg vil bo når jeg får bedre råd osv. Og plutselig så hopper han av "toget" til å kunne skaffe seg en bedre leilighet sammen med meg, det hadde ikke kostet så mye mer - for man kan fint finne noe som er mye bedre enn dette hølet, for å si det slik.  

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Beach skrev:

Dårlig råd eller ikke - jeg hadde aldri akseptert å bo sånn, og jeg hadde også stilt meg kritisk til å være i et forhold med en person som synes dette er helt greit.

Du har helt rett. Jeg er veldig skuffet over han, men da får han bare bo i denne rønna... Det er ikke mitt valg.

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare flyttet. Kanskje han innser hvor tragisk det er der når du ikke er der lengre, og når han ser hvor fint du har det (Bare ikke aksepter at han kommer på gratis permanent besøk hos deg om han er typen til det)

Anonymkode: dff0a...958

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6500 er kanskje billig, men IKKE dersom leiligheten er sånn du beskriver den. Det høres jo knapt ut som om den er mulig å bo i. Hadde jeg vært deg så hadde jeg flytta for meg srlv, så for jo han bare gjøre hva han vil. Æsj. 

Anonymkode: 1dd56...a0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis dere leier møblert, så skjønner jeg ikke hvorfor dere godtar å ha et ødelagt kjøleskap der? Er vel bare å si fra til utleieren at det er ødelagt, de er jo ikke synske heller. Invitér de på en befaring hos dere og hør om de kommer til å fikse noe der. 

Anonymkode: b9b27...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor flyttet du inn i en sånn leilighet i det hele tatt? Det må det vel være bedre å flytte inn i et kollektivt om det dyrt å leie noe alene. Men du får flytte ut alene da, om han ikke vil flytte ut. 

Anonymkode: f4dc6...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orket å bo sånn. Ikke når det faktisk går utover livskvaliteten (du vil ikke ha besøk eller lage mat hjemme pga ødelagte hvitevarer og ødelagt leilighet). Det spiller ingen rolle hvor billig det er å bo der, man trenger ikke å bo i et rottereir bare fordi man får det billig.

Samboeren din må jo se hvordan det påvirker deg. Hva hvis dere en dag vil ha barn? Skal de bo i "rottereiret" da? Her må du sette hardt mot hardt og si det at du flytter, uavhengig om han blir med på lasset eller ikke. Det er rett og slett bare ekkelt å bo i en leilighet med ødelagt kjøleskap, hull i vegger, brent gulv, ødelagt dusj og gud vet hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...