Gå til innhold

Ok, det ser ut som en narkoleilighet her


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare må få ut frustrasjonen min over dette.

Da jeg flyttet inn hos typen for snart 3 år siden (merk dere: hans leilighet, vi så aldri på leiligheten sammen først) så reagerte jeg noe helt voldsomt på hvordan det så ut der. Han hadde da bodd der i toppen 5-6 mnd, og fortalte meg at han som hadde bodd der før var sprøytenarkoman, og den eneste grunnen til at han fikk leie så billig m. strøm, internett og alt innkludert var fordi da leiligheten var helt ødelagt. Det vil si: Fargen inne på veggene er hvite, men det er da en masse dritt, høl i veggen og alt ser skittent ut. Uansett hvor mye man prøver å dekke over dette og fikse det, så ser det fortsatt ikke ut. Kjøkkenet er verst... Treverket (hyller, skap) ser helt forferdelig ut. Gulvet er også "brent" istykker flere steder, og det er ikke en plass man ønsker å stå å lage middag. Kjøleskapet "lekker", lukter også vondt av det, og derfor resulterer dette ofte i at jeg heler må kjøpe mat ute sammen med han (som da koster mye).

På badet (Bad, gang og soverom er i 1 etg.) har jeg prøvd å gjøre alt jeg kan for å få det til å se mest mulig pent ut, men det nytter svært lite med en knust baderomsdør, ekkel do.. Nei æsj. Av og til så får jeg så "hetta" av å bo her at jeg blir stående å vaske i flere timer bare for å håpe på at det blir seende bedre ut...

Nå er jeg snart ferdig med utdannelsen min, og det har vært tøft å bo som dette når man har vært en "fattig student". Aldri har jeg latt noen komme på besøk, pga hvordan det ser ut her hjemme. Det er skammelig!

Men her kommer problemet: Jeg har nå sagt til samboer at vi ikke kan bo slik lengre (jeg er mye mer plaget enn han over leiligheten) og jeg har sagt at vi må se på leiligheter og vi må snakke med OBOS angående denne leiligheten, for når vi skal flytte herfra så er det jo ikke lett å akkurat finne noen som vil overta en så ødelagt og stygg leilighet - Men han vil ikke. Han har blitt så vant til at det ser ut slik, og blir bare sur på meg om jeg tar opp dette. Jeg begynner å bli smågal her jeg sitter i leiligheten - jeg må nesten bare ut å gå meg tur flere ganger, for å føle at jeg ikke sitter i en bedriten narkoleilighet! Hva skal jeg gjøre? Må jeg bare ta sakene mine og flytte for meg selv da? Jeg ønsker ikke å bo som dette mer!  - Jente 23

Anonymkode: cb8bf...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leier han eller eier han? Dersom han leier kan han jo bare be om et nytt kjøleskap, hvis han eier kan han jo pusse opp hele dritten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må snakke med Obos fordi DERE ikke vil få noen til å overta? 
Altså... Eier han? I så fall så må dere pusse opp. Hvis dere leier så er det da virkelig ikke deres problem om utleier ikke klarer å finne noen andre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Leier han eller eier han? Dersom han leier kan han jo bare be om et nytt kjøleskap, hvis han eier kan han jo pusse opp hele dritten.

Han leier, og som jeg nevnte så leier han billig - på grunn av at leiligheten er så ødelagt av han sprøyte narkomane fyren som bodde her før han :icon_frown: Glemte å ta med ting som dette: Når typen flytta inn her, måtte han fjerne ett tonn med søppelposer (jepp, fyren som bodde her hadde ikke klart å ta ut søpla si eller noe...) og at måtte gjøre masse annet ekkelt, som å fjerne brukte sprøyter som lå nedi vasken... Nei ush...

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Han leier, og som jeg nevnte så leier han billig - på grunn av at leiligheten er så ødelagt av han sprøyte narkomane fyren som bodde her før han :icon_frown: Glemte å ta med ting som dette: Når typen flytta inn her, måtte han fjerne ett tonn med søppelposer (jepp, fyren som bodde her hadde ikke klart å ta ut søpla si eller noe...) og at måtte gjøre masse annet ekkelt, som å fjerne brukte sprøyter som lå nedi vasken... Nei ush...

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

Jeg ville likevel klaget på kjøleskapet og bedt om et nytt et. Da er jo problemet løst. Å fikse på hyllene på kjøkkenet kan jo umulig være så vanskelig (eller dyrt). Gulvene dekker man med matter og så spør dere utleier om han kan refundere et par bøtter maling og sparkel så fikser dere veggene.

Fjottete å bo dyrt bare fordi man kan.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, daemonia skrev:

Dere må snakke med Obos fordi DERE ikke vil få noen til å overta? 
Altså... Eier han? I så fall så må dere pusse opp. Hvis dere leier så er det da virkelig ikke deres problem om utleier ikke klarer å finne noen andre. 

Nei nei nei.... Dette er en OBOS leilighet, og hun som jobber i OBOS er den som har sagt til samboeren min at "Hvis du flytter inn her så skal du få leie veldig billig med alt annet innkludert osv" ... Er ikke slik at vi må snakke med de for å få noen til å overta, må snakke med de uansett. Og de vet jo at leiligheten var helt ødelagt før han og jeg flyttet inn her. Men jeg prøvde bare å si at det er jo veldig vanskelig å finne noen som ønsker å bo i denne leiligheten... Den ser jo ikke ut!

Ok, jeg trodde nesten det ble hans / vårt problem, men da vet jeg nå at det er utleiers problem, takk :)

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge dere ikke eier så er det da aldri deres problem. 
Men dere må jo så klart gi beskjed at dere flytter. Regner med at han velger å flytte med deg og ikke velger rønna, så dette går fint:)

Anonymkode: da155...1c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge dere ikke eier så er det da aldri deres problem. 
Men dere må jo så klart gi beskjed at dere flytter. Regner med at han velger å flytte med deg og ikke velger rønna, så dette går fint:)

Anonymkode: da155...1c4

Skulle ikke være anonym. PC hang seg opp og huket av med feiltakelse :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg ville likevel klaget på kjøleskapet og bedt om et nytt et. Da er jo problemet løst. Å fikse på hyllene på kjøkkenet kan jo umulig være så vanskelig (eller dyrt). Gulvene dekker man med matter og så spør dere utleier om han kan refundere et par bøtter maling og sparkel så fikser dere veggene.

Fjottete å bo dyrt bare fordi man kan.

Du, beklager at jeg ikke tok opp de 100 andre tingene for å beskrive leiligheten mer detaljert.. Her snakker vi om ødelagte dører, vegger, gulv, knust dusj og alt mulig. Hadde jeg vært så fjolette så hadde jeg aldri klart å "tvingt" meg gjennom å bo her i 3 år pga dårlig råd og slikt. Jeg skjønner godt hva du mener, man skal ikke bare bo dyrt fordi man vil det eller fordi man kan, men her er det ikke snakk om å bo dyrt - Her er det snakk om å bo så ille at man ikke vil ha folk på besøk en gang og ikke klarer å bo her selv. Men takk for svar.

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, daemonia skrev:

Skulle ikke være anonym. PC hang seg opp og huket av med feiltakelse :P 

 

Hehe, det går bra :)

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge dere ikke eier så er det da aldri deres problem. 
Men dere må jo så klart gi beskjed at dere flytter. Regner med at han velger å flytte med deg og ikke velger rønna, så dette går fint:)

Anonymkode: da155...1c4

Godt å vite :) Jeg kan ikke nok om slikt :P Men ja, det som da er hovedproblemet er jo det med at han da heler velger rønna...! Og det fatter jeg ikke... vi har snakket om dette i 3 år, at en dag når vi har bedre råd så må vi se på en annen leilighet, fordi denne leiligheten er jo helt forjævlig. Etter 3 år er det nå mer "no big deal" og han orker liksom ikke ta grepet i det.. Jeg får kanskje prøve å snakke mer med han om dette, for jeg ønsker virkelig ikke å bo slik. Ser ikke for meg noen fremtid å bo her. 

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, det går bra :)

 

Godt å vite :) Jeg kan ikke nok om slikt :P Men ja, det som da er hovedproblemet er jo det med at han da heler velger rønna...! Og det fatter jeg ikke... vi har snakket om dette i 3 år, at en dag når vi har bedre råd så må vi se på en annen leilighet, fordi denne leiligheten er jo helt forjævlig. Etter 3 år er det nå mer "no big deal" og han orker liksom ikke ta grepet i det.. Jeg får kanskje prøve å snakke mer med han om dette, for jeg ønsker virkelig ikke å bo slik. Ser ikke for meg noen fremtid å bo her. 

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

Er nok dette som er hovedproblemet ja, at samboeren din ikke orker å se etter en annen leilighet. 

Du kan da enten velge å snakke med han mer om dette, fortell hvordan det får deg til å føle deg ved å bo i en slik fæl leilighet, at du ønsker noe annet, du vil bo ordentlig. Det er jo ikke noe godt å bo i en slik husstand. Er han en god kjæreste så vil han høre på deg og forstå, og siden dere allerede har snakket om dette i 3 år så bør det ikke være noen grunn for han til å bli sur når du bringer dette opp. Lykke til :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får finne en leilighet og flytte. Så enten kommer han diltende etter eller du blir singel. 

Han virker litt tiltaksløs så skjønner ikke helt at du er sammen med han.

Anonymkode: d6b94...338

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, beklager at jeg ikke tok opp de 100 andre tingene for å beskrive leiligheten mer detaljert.. Her snakker vi om ødelagte dører, vegger, gulv, knust dusj og alt mulig. Hadde jeg vært så fjolette så hadde jeg aldri klart å "tvingt" meg gjennom å bo her i 3 år pga dårlig råd og slikt. Jeg skjønner godt hva du mener, man skal ikke bare bo dyrt fordi man vil det eller fordi man kan, men her er det ikke snakk om å bo dyrt - Her er det snakk om å bo så ille at man ikke vil ha folk på besøk en gang og ikke klarer å bo her selv. Men takk for svar.

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

Hvor mye mindre betaler dere enn for en tilsvarende leilighet i god stand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare må få ut frustrasjonen min over dette.

Da jeg flyttet inn hos typen for snart 3 år siden (merk dere: hans leilighet, vi så aldri på leiligheten sammen først) så reagerte jeg noe helt voldsomt på hvordan det så ut der. Han hadde da bodd der i toppen 5-6 mnd, og fortalte meg at han som hadde bodd der før var sprøytenarkoman, og den eneste grunnen til at han fikk leie så billig m. strøm, internett og alt innkludert var fordi da leiligheten var helt ødelagt. Det vil si: Fargen inne på veggene er hvite, men det er da en masse dritt, høl i veggen og alt ser skittent ut. Uansett hvor mye man prøver å dekke over dette og fikse det, så ser det fortsatt ikke ut. Kjøkkenet er verst... Treverket (hyller, skap) ser helt forferdelig ut. Gulvet er også "brent" istykker flere steder, og det er ikke en plass man ønsker å stå å lage middag. Kjøleskapet "lekker", lukter også vondt av det, og derfor resulterer dette ofte i at jeg heler må kjøpe mat ute sammen med han (som da koster mye).

På badet (Bad, gang og soverom er i 1 etg.) har jeg prøvd å gjøre alt jeg kan for å få det til å se mest mulig pent ut, men det nytter svært lite med en knust baderomsdør, ekkel do.. Nei æsj. Av og til så får jeg så "hetta" av å bo her at jeg blir stående å vaske i flere timer bare for å håpe på at det blir seende bedre ut...

Nå er jeg snart ferdig med utdannelsen min, og det har vært tøft å bo som dette når man har vært en "fattig student". Aldri har jeg latt noen komme på besøk, pga hvordan det ser ut her hjemme. Det er skammelig!

Men her kommer problemet: Jeg har nå sagt til samboer at vi ikke kan bo slik lengre (jeg er mye mer plaget enn han over leiligheten) og jeg har sagt at vi må se på leiligheter og vi må snakke med OBOS angående denne leiligheten, for når vi skal flytte herfra så er det jo ikke lett å akkurat finne noen som vil overta en så ødelagt og stygg leilighet - Men han vil ikke. Han har blitt så vant til at det ser ut slik, og blir bare sur på meg om jeg tar opp dette. Jeg begynner å bli smågal her jeg sitter i leiligheten - jeg må nesten bare ut å gå meg tur flere ganger, for å føle at jeg ikke sitter i en bedriten narkoleilighet! Hva skal jeg gjøre? Må jeg bare ta sakene mine og flytte for meg selv da? Jeg ønsker ikke å bo som dette mer!  - Jente 23

Anonymkode: cb8bf...063

Her henger ikke opplysningene i første avsnitt sammen med opplysningene i siste avsnitt. 

Obos har hovedsaklig boliger i borettslag eller er forretningsfører for private brl. Du opplyser at leiligheten leies billig med strøm og internett i første avsnitt. Obos bryr seg katten i hvordan leiligheter i deres boligbyggelag ser ut innvendig, det er eiers problem, så lenge det ikke påfører andre beboere i brl. Problemer. 

Anonymkode: d1627...232

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei nei.... Dette er en OBOS leilighet, og hun som jobber i OBOS er den som har sagt til samboeren min at "Hvis du flytter inn her så skal du få leie veldig billig med alt annet innkludert osv" ... Er ikke slik at vi må snakke med de for å få noen til å overta, må snakke med de uansett. Og de vet jo at leiligheten var helt ødelagt før han og jeg flyttet inn her. Men jeg prøvde bare å si at det er jo veldig vanskelig å finne noen som ønsker å bo i denne leiligheten... Den ser jo ikke ut!

Ok, jeg trodde nesten det ble hans / vårt problem, men da vet jeg nå at det er utleiers problem, takk :)

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

Hva er det du driver på med, ts, i denne tråden? Her er dt jo ingen opplysninger som stemmer overens med vanlig praksis, lover og regler. 

Anonymkode: d1627...232

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obos leier ut leiligheter som beboes av folk som ikke akkurat har råd til å kjøpe. Så dette er ofte på nivå med kommunalleilighet. Billig kommer med en hake, og det er standarden. Bra bolig koster.

Blir ikke noe problem å få noen andre dårlig stilte personer til å overta denne boligen.

Endret av Uhørt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du driver på med, ts, i denne tråden? Her er dt jo ingen opplysninger som stemmer overens med vanlig praksis, lover og regler. 

Anonymkode: d1627...232

Nå har jeg prøvd så godt jeg kan å forklare, hva jeg holder på med? 

Jeg sier at det er en OBOS leilighet og at det er de vi må snakke med uansett når vi flytter ut (eller om det da kun blir meg som flytter ut alene) ... Lover og regler? Kan du heler gå i detalj med hvilke opplysninger som ikke stemmer? 

 

46 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hvor mye mindre betaler dere enn for en tilsvarende leilighet i god stand?

Leiligheten er veldig sentral, derfor koster den da ca 6500,- i mnd og da er det jo mye annet innkludert. Men problemet her er jo at leiligheten er ødelagt av han som bodde her før, og at samboer nå virker helt likegyldig til å finne en annen leilighet.

Ts


 

Anonymkode: cb8bf...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Uhørt skrev:

Obos leier ut leiligheter som beboes av folk som ikke akkurat har råd til å kjøpe. Så dette er ofte på nivå med kommunalleilighet. Billig kommer med en hake, og det er standarden. Bra bolig koster.

Blir ikke noe problem å få noen andre dårlig stilte personer til å overta denne boligen.

Haha, ja takk for å påpeke det :P Ja den er jo på et nivå med en kommunalleilighet som ikke ser ut i dagslys... 

Jeg vet at det koster med en bra bolig, det er ikke problemet. Vil jo gjerne få med typen til å flytte... Skjønner liksom ikke hvorfor han vil fortsette å bo her :/ 

Jeg tror det blir et problem å finne noen som skal overta (selv om da dette ikke blir vårt problem)... De andre leilighetene ved siden av, som er type samme leilighet, ser veldig fine ut inni - fordi det da ikke er noen som har bodd der før og ødelagt alt.

Ts

 

Anonymkode: cb8bf...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får finne en leilighet og flytte. Så enten kommer han diltende etter eller du blir singel. 

Han virker litt tiltaksløs så skjønner ikke helt at du er sammen med han.

Anonymkode: d6b94...338

Han var ikke tiltaksløs før... Det er dette jeg stusser over.. Vi var enige i før om å finne noe annet. Men ja, jeg må jo nesten bare finne en leilighet selv om han ikke ønsker. Først lurte jeg på om det heler handlet om forholdet, at han ville være singel, men han vil bo med meg og være sammen med meg ... Merkelig.

Ts

Anonymkode: cb8bf...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen har alt å si på denne type OBOSutleieboliger. Den står ikke lenge tom om  dere flytter ut. Han som bodde i den før dere  er ikke den eneste sprøytenarkomane i landet. Og den gruppen  folk vil bare ha et tak og fire vegger. De bryr seg ikke om tapeten eller kjøkkenbenken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...