Gå til innhold

Hvor mye barnevakt har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem sitter barnevakt? Hvor ofte? Og hvor gamle er barna?

vi har aldri barnevakt, virker som de fleste andre har masse avlastning.

Anonymkode: 2611f...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har en 2-åring som er uten barnehageplass frem til høsten.

Hun er hos barnevakt 2-4 timer på dagtid omtrent 3 ganger i måneden, og tilsvarende 2-4 timer på kveldstid kanskje en gang i måneden. Har overnattet der to ganger det siste året i tillegg. 

Når den ene forelderen jobber fulltid uten mulighet til å ta fri på dagen så må man ordne seg med barnevakt når forelder #2 feks. må i banken, til lege/tannlege, etc. I tillegg er vi veldig glade i å gå på kino. 

Anonymkode: 2cfd1...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(meg over - barnets besteforeldre eller tante som er barnevakt.)

Anonymkode: 2cfd1...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri;) barna er hos pappa'n annenhver helg, og når barna er der, legger jeg avtaler og planer til den helga. Samme med far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager i uka ca pga jobb kveld/natt. Da er det barnets mormor som er her eller barnet er hos henne. Det er igrunn ikke avlastning, men hjelp til å få dagene til å gå opp. 

Anonymkode: 3e367...1c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en gang i halvåret? Da er det min mor som sitter barnevakt, hun er den eneste friske besteforelder i nærheten. Ellers bytter vi på å gå ut med venner, gå på foreldremøter etc.

Anonymkode: e9768...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje en gang i halvåret? Da er det min mor som sitter barnevakt, hun er den eneste friske besteforelder i nærheten. Ellers bytter vi på å gå ut med venner, gå på foreldremøter etc.

Anonymkode: e9768...bd4

Altså, barna møter mormor mye oftere enn en gang i halvåret ;) Men at mormor passer alle fire slik at mannen min og jeg kan gjøre noe sammen skjer nesten aldri. Føler at det er mye å be om.

Anonymkode: e9768...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri barnevakt, er alene med sønnen min. Han går i barnehagen, og det er mer en nok barnevakt for min del. Hvis jeg har noe jeg må gjør uten han, som legetimer og den slags så avspaserer jeg og får det gjort i barnehagetiden. :) Han er 4.5 år.

Nattlige turer på byen har aldri vært min greie og jeg er for kjip til å gå på kino, mann vil jeg ikke ha så jeg har ikke behov for noe barnevakt på kvelden. Så lenge jeg har en bok, pc og en kopp te så er jeg strålende fornøyd. :icon_lol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

Hadde barnevakt noen timer en kveld jula 2014. Da var det morfar, i og med at datteren min ikke har kontakt med sin far eller noen fra farssiden. Datteren min er 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har gjerne én eller begge ungene på overnatting rundt en gang i måneden. Noen ganger en helg, andre ganger har hun en eller begge hjemme fra barnehagen en dag. Som regel er det fordi hun ber om det selv, men vi kan også spørre henne om å passe hvis vi vil gå på kino eller noe sånt. Mine foreldre er på besøk noen ganger i året og da har vi barnevakt på kvelden om vi vil.

Barna er 2 og 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna våre er 3, 5 og 7 år. Vi har barnevakt kanskje maks 2 ganger i året og alle gangene er det Mamma som sitter barnevakt. Skal sies at vi har all familie, utenom broren min, langt unna, så vi hadde sikkert hatt barnevakt litt mer om de bodde nærmere, men det er ikke noe vi savner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har barnevakt kanskje en gang i mnd? Kanskje... Barnet er 2,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig, som regel er det svigerforeldrene mine som gjerne vil ha jenta vår på besøk og til overnatting. Noen ganger er det en gang i måneden, andre ganger er det to-tre ganger i måneden. Foreldrene mine har sittet barnevakt for jenta mens jeg studerte, det var snakk om et par ganger i året jeg trengte barnevakt fra dem.

Nå er jenta 4.5 år og går på skole (bor i Nederland, hvor de starter noe tidligere), så hu er borte noen timer hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har barnevakt for å hygge oss alene, kanskje 1-2 ganger i året. 

Men vi betaler en som sitter hos oss ca en gang i uken pga jobbsituasjon, vi begge er altså på jobb. 

Anonymkode: fef07...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ganske ofte... Minimum hver 8. helg pga jobb, men er ofte 1-2 ganger i løpet av en vanlig uke. Annenhver uke har jeg en trening å være med på, men sånn ellers er det ofte besteforeldrene som spør/tilbyr seg selv. En veldig sjelden gang, 2-3 ganger, i året er jeg ute på fest...

Er selv oppvokst med å ha besteforeldrene mine rundt meg ofte og syns det bare er kos :-D

Barnet er 2 år gammelt og besteforeldrene bor veldig nært :-)

Anonymkode: ac489...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldre henter i bhg en gang i uka og tar med barnet hjem til seg et par timer de dagene. I tillegg har vi barnevakt kanskje en gang i måneden på kveldstid eller en overnatting. Er heldige som har besteforeldre i nærheten som stiller opp! Praktisk for oss, og veldig givende relasjon både for besteforeldre og barnebarn. 

Anonymkode: 98d5f...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ei på 2 1/2. Har barnevakt ca èn gang i mnd. Da er hun på overnatting hos besteforeldre. Også hender det en gang i blant at besteforeldre henter i bhg og har henne til leggetid. 

Av og til blir det oftere, da. Nå var hun på overnatting en dag forrige helg, også skal hun overnatte borte hele denne helga (første gang hun er borte fra meg og samboer så "lenge").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har variert litt, fra at det har gått noen måneder mellom til at vi hadde det to ganger på en måned i vinter pga oppussing. Og så hadde vi nylig barnevakt en kveld med overnatting da jeg hadde bursdag og mannen min tok meg med på konsert. Da var det et år siden vi hadde hatt barnevakt for å gjøre noe hyggelig sammen som par. Og det er egentlig ikke noe vi har savnet (vi har jo mye tid sammen som par hjemme), annet enn at jeg tenker det ikke skal gå et år til neste gang vi ber om barnevakt. Vi har min svigermor + min far og stemor i nærheten, som gjerne er barnevakt om vi spør. Men de har også andre barnebarn, og vi vil heller ikke spørre så ofte fordi vi gjerne vil være sammen alle sammen også, ikke at vi kun tar kontakt når vi vil ha hjelp. Men jeg ser jo nå at de oftere er barnevakt for de andre barna enn våre. Og blant mine venner varierer det veldig, fra de som har  avlastning nesten hver helg til de som har sjeldnere enn oss. Jeg tenker at barnevakt fra besteforeldre ikke er noe man automatisk kan forvente, selv om det selvsagt er hyggelig å se at besteforeldrene vil være sammen med barnebarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnets pappa har samvær 1 langhelg og en ettermiddag i mnd (eget ønske) og jeg har barnevakt utover det 1-4 ganger i måneden. Hovedsaklig fordi besteforeldre ønsker å ha barnet på besøk eller overnatting, da legger jeg også egne planer til de gangene. Noen ganger er det jobb eller foreldremøte som gjør at barnets tante passer et par timer. Jeg kan avspasere for å gjøre ting i arbeidstiden og ta igjen med hjemmekontor, så jeg gjør unna en del sånn.

Anonymkode: ad89a...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror barn setter pris på å ha barnevakt innimellom og at de har godt av å knyttes til anndre!

Anonymkode: 9ca07...176

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...