Gå til innhold

En mann som tar 120 kilo i benk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er naturlig å anta at han veier? Om han har ganske muskuløs kropp og kraftige biceps osv 

Anonymkode: b3659...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personen kan være smal, ha sixpack og veie 90 kg, eller ha litt "ølmage", men synlig trent kropp (typ strongman-stil), og benke 120 som ingenting. 
120kg på flere reps, eller 1RM? Trent lenge, lite? Høy, lav? Mange faktorer. Personlig tenker jeg _ikke_ hva han veier hvis jeg ser noen benke 120. Da nikker jeg for meg selv og tenker "bra jobba" og så fortsetter med mitt. Mye bedre om han benker tungt, og så viser seg i squatracken og markløften med bra teknikk. DA er det beundringsverdig da. 
De fleste mannfolk på gymmen idag tror jo damer faller som fluer hvis de benker - og kun benker. Det er flaut det.

Anonymkode: 8d9e0...a33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personen kan være smal, ha sixpack og veie 90 kg, eller ha litt "ølmage", men synlig trent kropp (typ strongman-stil), og benke 120 som ingenting. 
120kg på flere reps, eller 1RM? Trent lenge, lite? Høy, lav? Mange faktorer. Personlig tenker jeg _ikke_ hva han veier hvis jeg ser noen benke 120. Da nikker jeg for meg selv og tenker "bra jobba" og så fortsetter med mitt. Mye bedre om han benker tungt, og så viser seg i squatracken og markløften med bra teknikk. DA er det beundringsverdig da. 
De fleste mannfolk på gymmen idag tror jo damer faller som fluer hvis de benker - og kun benker. Det er flaut det.

Anonymkode: 8d9e0...a33

120 på 3-4 reps. 1,88 høy. Sixpack og ganske mye muskler, spesielt på overkroppen:)

Anonymkode: b3659...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

120 på 3-4 reps. 1,88 høy. Sixpack og ganske mye muskler, spesielt på overkroppen:)

Anonymkode: b3659...f67

Get in the squat rack. Menn som har stilker til bein og bulkete overkropp... Lord have mercy - så feil.

Anonymkode: 8d9e0...a33

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Get in the squat rack. Menn som har stilker til bein og bulkete overkropp... Lord have mercy - så feil.

Anonymkode: 8d9e0...a33

Ikke stilker, absolutt ikke. Helt vanlig slanke vil jeg si 

Anonymkode: b3659...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan veie så lite som 60kg. Men vanligvis 80.  En råsterk på 100kg kan løfte nærme 200kg.

Anonymkode: ee24e...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er naturlig å anta at han veier? Om han har ganske muskuløs kropp og kraftige biceps osv 

Anonymkode: b3659...f67

Er det max 1-rep på 120 kg ? eller løfter han det i sett på 8-10 reps ? stor forskjell. 

Jeg løfter rundt 100kg i serier på 8-10 reps f.eks. Hvis det er 1-rep på 120kg så går vel det opp ganske greit et par ganger. 
Veier 100kg selv ganske nøyaktig!

 

 

Anonymkode: f9be3...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det max 1-rep på 120 kg ? eller løfter han det i sett på 8-10 reps ? stor forskjell. 

Jeg løfter rundt 100kg i serier på 8-10 reps f.eks. Hvis det er 1-rep på 120kg så går vel det opp ganske greit et par ganger. 
Veier 100kg selv ganske nøyaktig!

 

 

Anonymkode: f9be3...eea

Rundt 4 reps 

Anonymkode: b3659...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

90 kg - 110 kg. Mest sansynelig 95-100

Sidne du skriver at han har sixpack og er 188 høy, vil jeg stte et øvre tak på 110.

 

Hvorfor spør du oss om dette TS.

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kan veie så lite som 60kg. Men vanligvis 80.  En råsterk på 100kg kan løfte nærme 200kg.

Anonymkode: ee24e...248

Nei ....det er ikke helt slik. Det er veldig kroppsvekt relatert...med rett teknikk (hvor rumpa har kontakt med benken) så er en god regel den at man kan ta en vekt man klarer 8-10 reps av og multiplisere med 25%. Så vil du få hva man klarer 1 rep max på generelt grunnlag. 

De tallene du snakker om her ville vært Norgesrekorder. 

Anonymkode: f9be3...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rundt 4 reps 

Anonymkode: b3659...f67

Rundt 95-100 kg veier han da ..alt etter fettprosent. Hvis han er rundt 180-190cm høy. 

Anonymkode: f9be3...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bry seg med hva han veier? 100kg er creds uansett vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kan veie så lite som 60kg. Men vanligvis 80.  En råsterk på 100kg kan løfte nærme 200kg.

Anonymkode: ee24e...248

Vel, om du mener løftere som kvalifiserer til VM, kan jeg være enig. I følge resultatservice, er det kun 2 stk i hele Norge i 105kg-klassen som løfter 200 kg. Så jeg vil tørre påstå at eksemplene dine er ganske utopiske for den gjengse mann. 

Samboeren min veier 83 kg, og har en benk på 115 kg (x3) for øyeblikket. Han er relativt ny, og benken hans er ikke så verst. 

Men har inntrykk av at de fleste som har trent litt ligger på 90 kg+ i vekt, TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...