Gå til innhold

Bibelverser i hele Oslo sentrum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bibelverser skal reklameres via bussen,og  det er helt forferdelig og kvalmende at en slik religion skal fremmes. Det er spesielt hån når kvinner at en kvinnehatende religion skal spre sine "koselige" verser. Hvorfor har dem ikke med slike verser: " Deres småbarn skal knuses mens de ser på,deres hus skal plyndres og kvinnene voldtas"

hva er deres reaksjon?

 

Anonymkode: f304b...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er kjempe bra reklame. Det er gratis, og varer evig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibelselskapet har jubileum i år og har helt lovlig kjøpt reklameplass. Gjør litt research før dere hyler opp om ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame er reklame, og så lenge det ikke bryter norsk lov, og man har betalt for plassen, så er det vel greit.

Men jeg er veldig antireligion, og vil egentlig ha minst mulig med det å gjøre. Skal jeg være ærlig så er dette litt utenfor min komfortsone. MEN jeg er sterk i troen på frihet, deriblant også religionsfrihet. Tenker vel at ikke-kristne ikke bryr seg så hardt over disse reklamene, mens kristne sikkert setter pris på det. Er vel sånn med alle reklamer og målgrupper. Man går jo ikke å kjøper en barnevogn bare fordi det er barnevogner klistret på alle bussene du ser :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Antoinette skrev:

Bibelselskapet har jubileum i år og har helt lovlig kjøpt reklameplass. Gjør litt research før dere hyler opp om ting.

Greit at dem har jubileum, men fortsatt er det temmelig irriterende at en kvinnehatende religion skal spre budskapet sitt.

Anonymkode: f304b...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Tekopper skrev:

Hvem reklamerer? Link?

Du finner det hvis du leter litt

Anonymkode: f304b...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du finner det hvis du leter litt

Anonymkode: f304b...3cc

Det var du som startet tråden, da kan man forvente at du kommer med en kink.

Anonymkode: b6cab...ce0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bibelverser skal reklameres via bussen,og  det er helt forferdelig og kvalmende at en slik religion skal fremmes. Det er spesielt hån når kvinner at en kvinnehatende religion skal spre sine "koselige" verser. Hvorfor har dem ikke med slike verser: " Deres småbarn skal knuses mens de ser på,deres hus skal plyndres og kvinnene voldtas"

hva er deres reaksjon?

 

Anonymkode: f304b...3cc

Kilde? (Bok, kapittel, vers i Bibelen)

Påstand: Sitatet er ikke hentet fra Bibelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Zenobia skrev:

Kilde? (Bok, kapittel, vers i Bibelen)

Påstand: Sitatet er ikke hentet fra Bibelen.

Påstanden stemmer ikke. Sjekk  Jesaja 13:16, og du vil finne den der. 
Jeg kan også legge til: Matteus 5: 17-19 - "Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene". Slik at det er likegyldig om den finnes i GT eller NT

Anonymkode: f304b...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Påstanden stemmer ikke. Sjekk  Jesaja 13:16, og du vil finne den der. 
Jeg kan også legge til: Matteus 5: 17-19 - "Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene". Slik at det er likegyldig om den finnes i GT eller NT

Anonymkode: f304b...3cc

Takk for kilde, og raskt svar.

Leste litt videre. Som jeg forstår det, er dette en profetisk uttalelse om hva som kom til å skje da Medo-Persia inntok Babylon (se vers 17-19).

- - -

Men burde ikke denne være på religionsforumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bibelverser skal reklameres via bussen,og  det er helt forferdelig og kvalmende at en slik religion skal fremmes. Det er spesielt hån når kvinner at en kvinnehatende religion skal spre sine "koselige" verser. Hvorfor har dem ikke med slike verser: " Deres småbarn skal knuses mens de ser på,deres hus skal plyndres og kvinnene voldtas"

hva er deres reaksjon?

 

Anonymkode: f304b...3cc

Hadde det vært bedre med koranvers? 

Anonymkode: 88447...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokolade er usunt, men det finnes allikevel reklamer for forskjellige sjokolader.

Så lenge de følger norske lover så er det greit.

Anonymkode: 789ae...9bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bibelverser skal reklameres via bussen,og  det er helt forferdelig og kvalmende at en slik religion skal fremmes. Det er spesielt hån når kvinner at en kvinnehatende religion skal spre sine "koselige" verser. Hvorfor har dem ikke med slike verser: " Deres småbarn skal knuses mens de ser på,deres hus skal plyndres og kvinnene voldtas"

hva er deres reaksjon?

 

Anonymkode: f304b...3cc

Hva har bibelen å gjøre med den djevelskapen du snakker om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, debatant skrev:

Hva har bibelen å gjøre med den djevelskapen du snakker om?

Er det ikke at djevelskapen=bibelen. Det burde heller opplyses om den rasistiske og djevelske budskapet bibelen fremmer. Det er til å gråte av

Anonymkode: f304b...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, dreamerspalace skrev:

Synes det er flott, jeg! :)

Rart at du som kvinne synes at det er flott. En bok som fremmer et kvinnehatende budskap er flott, ikke sant?

Anonymkode: f304b...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke at djevelskapen=bibelen. Det burde heller opplyses om den rasistiske og djevelske budskapet bibelen fremmer. Det er til å gråte av

Anonymkode: f304b...3cc

men du siterer jo ikke bibelen, men lyver, noe bibelen advarer mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du finner det hvis du leter litt

Anonymkode: f304b...3cc

Bibelsitat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...