Gå til innhold

Glemt p-pille og angrepille


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ikke sikker på om dette innlegget passer her, men prøver ettersom jeg vet det er mange forståelsesfulle her.

Jeg går på p-piller av typen Cerazette. På lørdag glemte jeg en pille og hadde sex med typen på søndagen, uten prevansjon. Jeg tok derfor en angrepille dagen etter... I går ledet det ene til det andre og vips - vi hadde sex igjen. Veldig dumt - jeg vet det - ettersom man bør vente 7 dager fra glemt pille til man kan ha sex igjen uten prevansjon. Men det bare ble nå en gang sånn.

Hva bør jeg gjøre? Jeg tar pillene som vanlig og det VELDIG sjeldent jeg har glemt en pille. Må/bør jeg ta en ny angrepille?
Er det noen som har vært i samme situasjon?

Håper på seriøse svar. 
J25

Anonymkode: abdb4...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge gikk det mellom pillene da? Det er vel liten sannsynlighet for at du blir gravid etter å ha glemt en pille. Men man vet jo aldri, så hvis en graviditet er uønsket er jo det tryggeste å ta en angrepille til... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk 48 timer... Ok. Har lest at angrepiller ikke er bra for kroppen, så derfor var jeg veldig i tvil om jeg turte å ta en til.

Anonymkode: abdb4...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lege sa til min venninne at hvis hun hadde gått på p-piller en stund, og bare glemte én pille, hadde det ingen konsekvenser. Det var fordi kroppen va i p-pille syklusen, og klarte ikke å nullstille seg på én dag. P-piller gjør at man ikke har eggløsning, og et døgn uten hormonene fra p-pillene er ikke nok til at kroppen rekker å ha eggløsning og i tillegg at egget blir befruktet og fester seg.

Nå vet ikke jeg om det stemmer, men jeg har gått på pilla i 14 år og hatt regelmessig sex, og glemt en pille noen ganger, men aldri blitt gravid.

Det er ikke noe man bør gamble med da!

Anonymkode: ffa01...266

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En lege sa til min venninne at hvis hun hadde gått på p-piller en stund, og bare glemte én pille, hadde det ingen konsekvenser. Det var fordi kroppen va i p-pille syklusen, og klarte ikke å nullstille seg på én dag. P-piller gjør at man ikke har eggløsning, og et døgn uten hormonene fra p-pillene er ikke nok til at kroppen rekker å ha eggløsning og i tillegg at egget blir befruktet og fester seg.

Nå vet ikke jeg om det stemmer, men jeg har gått på pilla i 14 år og hatt regelmessig sex, og glemt en pille noen ganger, men aldri blitt gravid.

Det er ikke noe man bør gamble med da!

Anonymkode: ffa01...266

Takk for betryggende svar. Nei, det er nok ikke noe man bør gamble på, men det er likevel litt betryggende å vite. Jeg har ikke hørt om noen som har blitt gravide fordi de har glemt én pille eller tatt den litt senere enn vanlig. Derimot er "slurv" en annen sak. 

Vet du om angrepillen kun virker etter man har hatt sex, eller også i en kort periode etter at man har hatt sex?

Anonymkode: abdb4...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Cerazette er ikke p-pille, men minipille. Det er litt viktigere å ta disse pillene regelmessig enn det er med vanlige p-piller. Tar du pillen mer enn 12 timer for sent er du i utgangspunktet ikke beskyttet. Cerazette stopper heller ikke eggløsning som vanlige p-piller.

Ang angrepille, så vet jeg ikke om du kan ta en ny en allerede nå, jeg ville spurt på apoteket. Lykke til! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slet med at jeg glemte pillene. Er ikke det du spør om, men jeg kan anbefale p-ring. Da slipper du å huske pillene daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tvist skrev:

Jeg slet med at jeg glemte pillene. Er ikke det du spør om, men jeg kan anbefale p-ring. Da slipper du å huske pillene daglig.

Dette! Eller hormonspiral, er vel samme virkestoff som cerazette

Anonymkode: d92b7...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...