Gå til innhold

Erfaringer med Gorenjekomfyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg må ha ny komfyr. Er det noen som har erfaringer med Gorenjekomfyr?

Er så skeptisk til navnet, det høres ut som noe billig skrap fra østblokklandene...

Anonymkode: f9f2c...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Kjøp heller en brukt Elektrolux el.l. gjennom Finn.no

Mange selger svært billig/ gir bort hvitevarer som er ganske nye kun fordi de skal pusse opp kjøkkenet og ønsker komfyr i annen farge/ innbyggning/annet

Anonymkode: beb13...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Kjøp heller en brukt Elektrolux el.l. gjennom Finn.no

Mange selger svært billig/ gir bort hvitevarer som er ganske nye kun fordi de skal pusse opp kjøkkenet og ønsker komfyr i annen farge/ innbyggning/annet

Anonymkode: beb13...6f4

Dersom det hadde vært en mulighet så hadde jeg gjort det.

Dessverre så bor man ikke i en storby, så mulighetene er begrenset her. Det er derfor jeg spør om erfaringer!


Hvilke erfaringer har du med Gorenje?

Anonymkode: f9f2c...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det hadde vært en mulighet så hadde jeg gjort det.

Dessverre så bor man ikke i en storby, så mulighetene er begrenset her. Det er derfor jeg spør om erfaringer!


Hvilke erfaringer har du med Gorenje?

Anonymkode: f9f2c...c9d

Har ingen erfaringer med Gorenje, men det er et "billigmerke" og jeg ville derfor ikke kjøpt noen hvitevarer fra Gorenje/ andre billigmerker

"Billigmerkene" har  dårligere produkter enn de dyre merkene.

Anonymkode: beb13...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen erfaringer med Gorenje, men det er et "billigmerke" og jeg ville derfor ikke kjøpt noen hvitevarer fra Gorenje/ andre billigmerker

"Billigmerkene" har  dårligere produkter enn de dyre merkene.

Anonymkode: beb13...6f4

First price er billigmerke, men de har masse bra der!

Du kan altså ikke begrunne ditt svar med annet enn følelsene dine overfor merket. Good to know.

Anonymkode: f9f2c...c9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Gorenjekomfyr i 2013. Storfornøyd! Den har aldri fusket og er på ingen måte "dårligere" enn de andre merkene :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skriver en dette:

"

 

 

#4
 
 19.04.2011 2theShadow
Veteran   567    Bergen  Foreldrene mine kjøpte gorenje-komfyr med en gang de kom på markedet. Skikkelig tøff, men med latterlig lav effekt på platene, da gorenje ikke hadde brydd seg med å lage elementer for norsk 230V nett.

-Forhåpentligvis har de lært en lekse av alle klagene de fikk dengang, uansett er det lurt å sjekke effektene i produktbaldet før kjøp. Wink

"

http://www.byggebolig.no/hvitevarer/gorenje-bra-kvalitet

Jeg leste på samme side om noen som var fornøyd med Gorenje kjøleskap og komfyr

 

Anonymkode: beb13...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

First price er billigmerke, men de har masse bra der!

Du kan altså ikke begrunne ditt svar med annet enn følelsene dine overfor merket. Good to know.

Anonymkode: f9f2c...c9d

Jeg har ikke greie på komfyrer spesielt, men billigmerker (i hvitevarer)  generelt.

Og for vaskemaskiner er det slik at billigmerkene har dårligere slitedeler enn de dyre merkene, og går derfor fortere i stykker.

De produseres billigere for å kunne selges billigere.

Hva de har spart inn på på de andre hvitevarene, vet jeg ikke :)

 

Anonymkode: beb13...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

First price er billigmerke, men de har masse bra der!

Du kan altså ikke begrunne ditt svar med annet enn følelsene dine overfor merket. Good to know.

Anonymkode: f9f2c...c9d

Ps

Jeg snakker om HVITEVARER  (som jo denne tråden handler om)  og ikke om matvarer :)

Anonymkode: beb13...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gorenje og er vel grei nok den. Uansett kjøper jeg ikke det merket igjen, men kommer til å heller legge noen kroner til inn i kjøpet og få bedre kvalitet.

Jeg er mest misfornøyd med stekeovnen. Virker som 220 grader ikke er det på den ovnen, hvis du skjønner. Masse kaker jeg har laget som må stå MYE lenger enn det som er oppgitt i oppskrift. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Gorenje komfyr for noen år siden, og det var ingen problemer med den. Den fungerte like greit som min nåværende av et annet merke.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

 

Jeg må ha ny komfyr. Er det noen som har erfaringer med Gorenjekomfyr?

Er så skeptisk til navnet, det høres ut som noe billig skrap fra østblokklandene...

Anonymkode: f9f2c...c9d

Tenkte det samme som deg, TS, men vi endte opp med en slik komfyr på hytta. Ikke noe negativt med den. Om den varer i 20 år vet jeg jo ikke, men den virker like solid som alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her skriver en dette:

"

 

 

#4
 
 19.04.2011 2theShadow
Veteran   567    Bergen  Foreldrene mine kjøpte gorenje-komfyr med en gang de kom på markedet. Skikkelig tøff, men med latterlig lav effekt på platene, da gorenje ikke hadde brydd seg med å lage elementer for norsk 230V nett.

-Forhåpentligvis har de lært en lekse av alle klagene de fikk dengang, uansett er det lurt å sjekke effektene i produktbaldet før kjøp. Wink

"

http://www.byggebolig.no/hvitevarer/gorenje-bra-kvalitet

Jeg leste på samme side om noen som var fornøyd med Gorenje kjøleskap og komfyr

 

Anonymkode: beb13...6f4

Den jeg har kikket på har disse dataene:

Venstre-front (watt/mm)2000/185

Høyre-front (watt/mm)1400/165

Venstre-bak (watt/mm)1400/165

Høyre-bak (watt/mm)2300/205

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps

Jeg snakker om HVITEVARER  (som jo denne tråden handler om)  og ikke om matvarer :)

Anonymkode: beb13...6f4

Hehe, joa. Den er jeg med på, jeg bare viste til sammenlikningen din om at billigmerke ikke nødvendigvis betyr dårlig kvalitet ;)

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke greie på komfyrer spesielt, men billigmerker (i hvitevarer)  generelt.

Og for vaskemaskiner er det slik at billigmerkene har dårligere slitedeler enn de dyre merkene, og går derfor fortere i stykker.

De produseres billigere for å kunne selges billigere.

Hva de har spart inn på på de andre hvitevarene, vet jeg ikke :)

 

Anonymkode: beb13...6f4

Nå er det meg bekjent ikke så mange bevegelige deler i en komfyr.

Jeg har kikket på nettbutikker, og det er jo utrolig mange komfyrer med dette merket. Så hvor ille kan det være? Kjenner jeg er skeptisk, men mine følelser er ikke det som skal ta denne avgjørelsen. De harde fakta og andres erfaringer er nok bedre.

 

Et øyeblikk siden, Ms. Steele skrev:

Tenkte det samme som deg, TS, men vi endte opp med en slik komfyr på hytta. Ikke noe negativt med den. Om den varer i 20 år vet jeg jo ikke, men den virker like solid som alt annet.

Elektroluxen min varte i 5,5 år! :(

 

Kikker på denne http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/komfyr/EC88552AW/gorenje-komfyr-ec88552aw#tab-specs

Anonymkode: f9f2c...c9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Den jeg har kikket på har disse dataene:

Venstre-front (watt/mm)2000/185

Høyre-front (watt/mm)1400/165

Venstre-bak (watt/mm)1400/165

Høyre-bak (watt/mm)2300/205

Hehe, joa. Den er jeg med på, jeg bare viste til sammenlikningen din om at billigmerke ikke nødvendigvis betyr dårlig kvalitet ;)Forstår det. Jeg har også svært god erfaring med billigmerker på mat og såpe etc fra dagligvarebutikken. Hvitevarer blir noe helt annet.

 

Nå er det meg bekjent ikke så mange bevegelige deler i en komfyr. Nei, det er det ikke, og jeg skrev jo at jeg ikke vet hva de har spart inn på på de andre hvitevarene enn vaskemaskiner.

Jeg har kikket på nettbutikker, og det er jo utrolig mange komfyrer med dette merket. Så hvor ille kan det være? Kjenner jeg er skeptisk, men mine følelser er ikke det som skal ta denne avgjørelsen. De harde fakta og andres erfaringer er nok bedre.

 

Elektroluxen min varte i 5,5 år! :(

 

Kikker på denne http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/komfyr/EC88552AW/gorenje-komfyr-ec88552aw#tab-specs

Anonymkode: f9f2c...c9d

 

Anonymkode: beb13...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Gorenje-ovn som har holdt i snart 10 år. Null problem med den frem til for noen måneder siden. Det største elementet blir nå rødglødende på høyeste varme, så jeg unngår å bruke den så mye. 

Anonymkode: fd9d0...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

Se om du finner noen Best i test- sider, og la det evt være med på å lede deg til rett komfyr

Anonymkode: beb13...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS

Se om du finner noen Best i test- sider, og la det evt være med på å lede deg til rett komfyr

Anonymkode: beb13...6f4

God ide! Det har jeg ikke tenkt på! :D

Anonymkode: f9f2c...c9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God ide! Det har jeg ikke tenkt på! :D

Anonymkode: f9f2c...c9d

Forbrukerrådet har også slike test-sider på nett :)

 

Anonymkode: beb13...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt vaskemaskin fra Gorenje, den var dritt og ble fort ødelagt. Velger ikke det merket igjen.

Anonymkode: 04e9c...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...