Gå til innhold

Å bli ignorert etter et langt forhold, og veien videre


LineHearty

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Poenget er at han mener at jeg er skikkelig slem som ikke ville møtes å prate. Første gangen vi mailet så hadde det gått noen få uker og andre gangen hadde han jo gått videre. Hva var vitsen?

Anonymkode: 52953...ea7

Jeg har vært i lignende situasjon som deg, og det var utrolig sårende. Jeg kunne sikkert ha jobbet meg gjennom det, men han skjøv meg fullstendig inn i et hjørne og ga meg liksom ikke tid til å komme over sjokk. Alt var på hans premisser og han gjorde jo bare mange sårende ting mens jeg skulle sitte å vurdere om jeg skulle tilgi eller ikke. Så det du skrev forstår jeg veldig godt, har følt på sånne følelser selv. Hva man gjør rundt situasjonen i ettertid og hvordan man behandler deg er faktisk veldig viktig. Det hjelper ikke bare å si sorry, man må mene det. Og det er tydelig at du tok det rette valget, for han ga jo deg ingen tid på å komme over noe og såret deg bare igjen med sin oppførsel.

Merker at jeg blir sur på sånne mennesker. 

Anonymkode: ce38b...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, LineHearty skrev:

Jeg fikk også panikken. Trodde at han hadde blokkert meg, og sendte han en dryss med meldinger som jeg fikk beskjed at han hadde mottatt. Tar det fortsatt tungt, og lurer på hvorfor han måtte ignorere meg. Men samtidig så vet jeg at jeg må bare leve med det tiltross for at jeg har opp og nedturer i og med at fyren lager litt drama for tiden. 

Hovedsaken er å innse at man var glad i personen, og har gjort sitt beste.  Når vedkommende ikke vil prate så er det umulig å rette opp i feil eller gjøre noe med det. Jeg gjorde mitt beste for å være venner med han videre, men han ville ikke, og det må jeg bare fint akseptere at sånn er det. Man kan ikke styre andre mennesker ;) . :) . Hadde jeg bare kunne det så hadde vi vært venner den dag i dag ;) 

Du har helt rett og jeg føler jeg har lært nå. Han var min store kjærlighet, så jeg mistet vel all sans og stolthet. Jeg tar det også tungt. Det knuste selvtilliten min og jeg lurer jo på hvorfor jeg ikke er god nok til å være venn med lengre (vi var gode venner først), hvorfor han bare kuttet meg ut. Tenker at hvis han kan gjøre det, så kan jo hvem som helst andre det og. Det orker jeg ikke. Snart 1 år sien jeg hørte fra han og det er fortsatt tøft.

Vet du hvorfor han tar kontakt med deg igjen? Angrer han?

Anonymkode: 5a19e...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir man ignorert så ignorerer man tilbake. Det er hardt når det står på, men man har egentlig ikke noe annet valg dersom man skal komme seg videre og samtidig beholde litt av stoltheten. 

Anonymkode: 4bdf4...29c

Ja, det har jeg lært nå, men veldig vanskelig når det står på. Tror jeg måtte igjennom denne hysteriske perioden for å lære meg at slike menn ikke er noe å bruke tiden på. Dessverre er det vanvittig tøft, enten jeg vil det eller ikke, å miste noen som har vært i livet ditt i 7 år på denne måten.

Anonymkode: 5a19e...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, LineHearty skrev:

Noen som har opplevd å bli ignorert etter et langt forhold. Altså at typen gjør det slutt, for så å bare ignorere å svare deg på meldinger/ prate ut med deg? I så tilfelle hvordan føles det, og hvordan taklet du det? 

Jeg har opplevd det, men jeg føler at jeg har mer akseptert at han ble sånn. Jeg er skuffet på han, men ser på det som hans problem at han måtte gjøre det. Men å stole på noen igjen er vanskelig. Det har gått noen måneder siden det skjedde, men det vanskelige er vel å stole på noen igjen. Det gikk mye utover selvbilde, og troen på kjærligheten. 

Noe av det mest sårende som fins er å bli ignorert. Man føler seg helt verdiløs da. Men grunnen til at han gjør det bunner gjerne i noe annet. Dårlig samvittighet, at han vet at han har såret noen veldig men vil ikke se resultatet av det. Og noen er bare dritstøvler som tenker ferdig kapittel og går ufortrøndet videre..

Anonymkode: c429a...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, StineN skrev:

Skjønner ikke hvorfor dere trur dere fortjener en "avslutning". Det er bare tull å tru at noen skylder dere noe som helst.

det er normalt med en avslutning på en relasjon som har vart lenge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, LineHearty skrev:

Jeg har lært å løpe unna, og blokkere folk før jeg selv blir blokkert. . Det er lurt å lese situasjonen. Dersom man ser antydning til uinteresse, så er det lurt å forsøke å komme seg bort med selvrespekten i behold :) . Men jeg har vært blindt forelsket og helt bortreist i hodet. Og da så jeg ikke det beste for selvrespekten. Men viktig: Sett dere selv i verdi!!!!  

hei...hva gjør jeg med en som jeg oppdager har "skjulte"forbindelser og kontakt m andre kvinner  på ulike dating fora ...også funnet eposter mellom en av dem og han(min "SAMBOER"....jævlig  .vet i kke iom dette er rette plassen men må få det ut-desperat etter svar -støtte -gode råd-hjelp...vært sammen over 17 år!

Anonymkode: a0d90...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hei...hva gjør jeg med en som jeg oppdager har "skjulte"forbindelser og kontakt m andre kvinner  på ulike dating fora ...også funnet eposter mellom en av dem og han(min "SAMBOER"....jævlig  .vet i kke iom dette er rette plassen men må få det ut-desperat etter svar -støtte -gode råd-hjelp...vært sammen over 17 år!

Anonymkode: a0d90...42a

Sier hade og går. Hva skal du med en dritt som er konstant utro?

Anonymkode: 5a19e...244

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den type menneske er vel ikke det største tapet, det er normalt med en avslutning.

Anonymkode: 701f5...349

Står ingenting om at han ikke ga henne en avsluttning. Kun at han ignorerer henne i etterkant av bruddet.

 

det gjorde jeg også da jeg flytta fra exsamboer. Å ha kontakt ble bare problemer,tårer og krangling. Var jo det jeg ville bort ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gjesten29 skrev:

det er normalt med en avslutning på en relasjon som har vart lenge

Enig :). Dersom en person ignorerer, så viser han at han ikke er noe tap som person i livet i det hele tatt. 

Endret av LineHearty
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...så e det på'an igjen, på'an igjen, på'an igjen" 

Hadde håpet du oppsøkte hjelp fra en psykolog men det ser ikke slik ut. Samme oppgulpet som før og ingenting nytt. Huff! 

 

Anonymkode: 23d48...df2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...