Gå til innhold

Å bli ignorert etter et langt forhold, og veien videre


LineHearty

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd å bli ignorert etter et langt forhold. Altså at typen gjør det slutt, for så å bare ignorere å svare deg på meldinger/ prate ut med deg? I så tilfelle hvordan føles det, og hvordan taklet du det? 

Jeg har opplevd det, men jeg føler at jeg har mer akseptert at han ble sånn. Jeg er skuffet på han, men ser på det som hans problem at han måtte gjøre det. Men å stole på noen igjen er vanskelig. Det har gått noen måneder siden det skjedde, men det vanskelige er vel å stole på noen igjen. Det gikk mye utover selvbilde, og troen på kjærligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dessverre. Jeg fikk panikk og endte opp med å sende han meldinger her og der i fylla i 10 mnd. Skammer meg vanvittig mye. Har aldri opplevd et slik brudd før og ble helt knust av det. Fikk ingen forklaring, han sa bare han var ferdig. Sliter den dag i dag. Er så redd for å oppleve dette igjen. Skulle ønske jeg var som deg og kunne akseptert at han var sånn, men jeg føler han kunne ha behandlet meg med verdighet, snakket med meg og forklart hva som skjedde, hvor lenge han hadde fundert på dette. Et eller annet. Et svar i det minste. Føler meg ganske verdiløs nå.

Anonymkode: 5a19e...244

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man ignorert så ignorerer man tilbake. Det er hardt når det står på, men man har egentlig ikke noe annet valg dersom man skal komme seg videre og samtidig beholde litt av stoltheten. 

Anonymkode: 4bdf4...29c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble det av han som var mitt livs kjærlighet. Eller jeg så jo bruddet komme, det var ikke vårt første brudd. Og vi lagde en avtale om at han skulle komme til meg en kveld, da skulle vi prate ut. Og var da han skulle gjort det slutt med meg. Men han kom ikke, og etter det hørte jeg ikke noe mer.

Nå er dette en del år siden. Men jeg brukte lang tid på å komme over han, var min første skikkelige kjærlighetssorg. Så den dro vel litt lenger ut enn den hadde trengt. Og under kjærlighetssorgen så skulle jeg gjerne hatt en forklaring, og en avslutning. Nå tenker jeg ikke på det mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dessverre. Jeg fikk panikk og endte opp med å sende han meldinger her og der i fylla i 10 mnd. Skammer meg vanvittig mye. Har aldri opplevd et slik brudd før og ble helt knust av det. Fikk ingen forklaring, han sa bare han var ferdig. Sliter den dag i dag. Er så redd for å oppleve dette igjen. Skulle ønske jeg var som deg og kunne akseptert at han var sånn, men jeg føler han kunne ha behandlet meg med verdighet, snakket med meg og forklart hva som skjedde, hvor lenge han hadde fundert på dette. Et eller annet. Et svar i det minste. Føler meg ganske verdiløs nå.

Anonymkode: 5a19e...244

Jeg fikk også panikken. Trodde at han hadde blokkert meg, og sendte han en dryss med meldinger som jeg fikk beskjed at han hadde mottatt. Tar det fortsatt tungt, og lurer på hvorfor han måtte ignorere meg. Men samtidig så vet jeg at jeg må bare leve med det tiltross for at jeg har opp og nedturer i og med at fyren lager litt drama for tiden. 

Hovedsaken er å innse at man var glad i personen, og har gjort sitt beste.  Når vedkommende ikke vil prate så er det umulig å rette opp i feil eller gjøre noe med det. Jeg gjorde mitt beste for å være venner med han videre, men han ville ikke, og det må jeg bare fint akseptere at sånn er det. Man kan ikke styre andre mennesker ;) . :) . Hadde jeg bare kunne det så hadde vi vært venner den dag i dag ;) 

Endret av LineHearty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har ignorert en eks. Han dumpet meg og ville vi skulle være "venner", noe som endte med bare tårer for meg da vi alltid endte opp med å ha sex. Jeg bestemte meg derfor for å kutte kontakt med han for å klare å komme over han, for å skåne meg selv for mer gråting og jævelskap. Det funket kjempebra, så neste gang jeg går ut av et forhold skal jeg gjøre det samme.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, frk91 skrev:

Nei, men jeg har ignorert en eks. Han dumpet meg og ville vi skulle være "venner", noe som endte med bare tårer for meg da vi alltid endte opp med å ha sex. Jeg bestemte meg derfor for å kutte kontakt med han for å klare å komme over han, for å skåne meg selv for mer gråting og jævelskap. Det funket kjempebra, så neste gang jeg går ut av et forhold skal jeg gjøre det samme.

 

Jeg har lært å løpe unna, og blokkere folk før jeg selv blir blokkert. . Det er lurt å lese situasjonen. Dersom man ser antydning til uinteresse, så er det lurt å forsøke å komme seg bort med selvrespekten i behold :) . Men jeg har vært blindt forelsket og helt bortreist i hodet. Og da så jeg ikke det beste for selvrespekten. Men viktig: Sett dere selv i verdi!!!!  

Endret av LineHearty
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den type menneske er vel ikke det største tapet, det er normalt med en avslutning.

Anonymkode: 701f5...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den type menneske er vel ikke det største tapet, det er normalt med en avslutning.

Anonymkode: 701f5...349

Er enig. Jeg ga alle følelsene mine til en feil mann husker jeg, og dermed så følte jeg at jeg dummet meg ut med å vise all interessen. Men det som jeg tenker nå er at mennesker som ikke kan avslutte på skikkelig måte er ikke noe tap. Fyren er ikke et tap når han bare begynner å ignorere, eller være sur og skape drama som siste avslutning :)

Ja tilslutt så innser man mer og mer at når vedkommende vil avslutte slik så er han eller hun ikke et tap :) Det er sant. En som virkelig er et tap er en som prater ut om situasjonen.

Det er vel lett å sitte å fundere på hva man skulle gjort anderledes, om man sa og gjorde noe galt. Men man kan ikke rette opp i noe som helst når personen ikke vil prate. Da er det ikke håp :) Håp gone ;) 

Og verdsatte ikke personen tiden sammen, så er vedkommende ingenting å tenke på faktisk. 

Endret av LineHearty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, LineHearty skrev:

Er enig. Jeg ga alle følelsene mine til en feil mann husker jeg, og dermed så følte jeg at jeg dummet meg ut med å vise all interessen. Men det som jeg tenker nå er at mennesker som ikke kan avslutte på skikkelig måte er ikke noe tap. Fyren er ikke et tap når han bare begynner å ignorere, eller være sur og skape drama som siste avslutning :)

Ja tilslutt så innser man mer og mer at når vedkommende vil avslutte slik så er han eller hun ikke et tap :) Det er sant. En som virkelig er et tap er en som prater ut om situasjonen.

Det er vel lett å sitte å fundere på hva man skulle gjort anderledes, om man sa og gjorde noe galt. Men man kan ikke rette opp i noe som helst når personen ikke vil prate. Da er det ikke håp :) Håp gone ;) 

Og verdsatte ikke personen tiden sammen, så er vedkommende ingenting å tenke på faktisk. 

Hvorfor lager du en tråd om ham da?

Anonymkode: ad5d8...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lager du en tråd om ham da?

Anonymkode: ad5d8...1b0

Ford han fortsatt er å lager litt drama i livet mitt. Han er sur. Mener dersom han synes jeg var så grusom å ha med å gjøre så får han værsågod slutte å lage drama, og gå sin vei, og slutte å bry seg om alt som var i fortiden mellom oss. Punktum. 

Det er det han driver på med nå om dagen. Han er opptatt av alt som var mellom oss, og har laget litt drama om det. Dermed så holder han følelsene mine litt ustabile i gang. Jeg klarer ikke å tenke nytt, og undrer på hvorfor han må lage drama om alt som var. Det er nå vi lever 

Jeg kan ikke gjøre mer enn det jeg har gjort. Jeg har forsøkt å rydde opp i situasjonen og få pratet vennlig med hveandre, men han vil enten ignorere eller krangle. 

 

Endret av LineHearty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ignorert to av eksene mine. Men det har aldri vært uten grunn, jeg klarer fint å avslutte ting ordentlig ellers. Men begge disse to som jeg ignorerte var av den utro og svikefulle typen, så jeg tok det beste valget for meg selv. Kan forklare hvordan det gikk nå sist; 

1. Jeg vurderte han som min store kjærlighet. Så på han som en trygg og trofast fyr. Begge hadde opplevd utroskap før og snakket om at sånne ting er så vondt og det er viktig å avslutte det man har før man går over til noe nytt. I tillegg snakket vi om løgn og svik, begge var enige i hvor dumt dette var. Jeg elsket denne mannen og åpnet hjertet fullt, etter litt om og men for min egen del pga tidligere erfaring. Jeg elsket han og så faktisk for meg at vi kunne bli gamle sammen, vare evig. Første gang jeg så noe slikt for meg... Jeg forelsket meg også veldig fort.

2. Etter 5 måneder ligger jeg våken i senga tett inntil han, får ikke sove. Vi har nettopp hatt herlig sex og han har sovna. Så tikker det inn en melding til meg på Messenger fra en tredjepart/anonym under falskt navn som ville fortelle meg at kjæresten min har spurt en kollega på jobben på date og viste meg mange stygge bevis. Jeg hadde ingen grunn til å tvile, det sto der skriftlig foran meg og det var stygt gjort. Han hadde visstnok angret seg men latt det pågå i flere dager og vente på svar. I mellomtiden skrev han til meg at han elsket meg, han hang med meg som ingenting og snakket om resten av livet sammen. Jeg var hans store kjærlighet og han hadde aldri før opplevd lignende. 

3. Jeg ble liggende helt stiv i senga i noen minutter i mørket, men så skjønte jeg hva jeg bare måtte gjøre. Jeg gikk forsiktig ut av senga, kledde på meg stille, pakket ned alle klær og saker i en fei og vekket han og ba han om å kjøre meg hjem. Jeg sa til han rolig og skuffet at jeg hadde fått vite hva som hadde skjedd, så det var slutt.. Han latet selvsagt som om han ikke forsto noenting; Hva har jeg gjort??... Jeg svarte bare med at han skulle kjøre meg hjem. Han benektet gjennom hele bilturen og jeg merka at jeg faktisk ikke hadde noe å diskutere med han, for jeg hadde sett bevis så hva skulle jeg si?

4. Jeg så han aldri mer igjen. Han ble veldig sur for at jeg ikke ville høre hans versjon, etter to-tre uker lot jeg han snakke ut på mail, men det var ikke godt nok. To uker etter der igjen hadde han datet andre allerede, var godt plassert på Tinder og løy som busta fyker til alle kameratene sine om hvorfor det er slutt osv. Jeg lurer på om fyren er lystløgner, eller om jeg har vært utrolig uheldig hver gang jeg har vært i nærheten av han. 

Poenget er at han mener at jeg er skikkelig slem som ikke ville møtes å prate. Første gangen vi mailet så hadde det gått noen få uker og andre gangen hadde han jo gått videre. Hva var vitsen? Hele fyren virker bare helt useriøs. Fra hans side så mener han at jeg ikke behandlet vår kjærlighet seriøs nok siden jeg ikke klarte å prate med han etter to-tre uker og var visst ikke noe å samle på. I tillegg laget han DET sirkuset av bruddet med masse løgner og bullshit. Ting fungerer jo ikke sånn? Fyren er 35 år og har et barn liksom.

Nei huff, hurray hurray. Når jeg blir SÅ skuffa så dropper jeg kontakten tvert. Ellers har jeg ganske god takhøyde og forståelse for at man må ha et behov for å avslutte ting og prate ut :)

Anonymkode: 52953...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Jeg har ikke blitt ignorert men jeg har selv ignorert noen pga de ikke ville la meg være i fred og at de ikke skjønte at jeg ikke vil se de mer.

Det beste er egentlig  bare å gå videre og ikke kaste mer tid bort på og tenke på han .

Ved å kutte han helt ut vil du få det bedre med deg selv. Men er jo rart at om han har ignorert deg og plutselig nå ikke gjør det?

Hva kan grunnen være til det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Mysticgirl skrev:

Jeg har ikke blitt ignorert men jeg har selv ignorert noen pga de ikke ville la meg være i fred og at de ikke skjønte at jeg ikke vil se de mer.

Det beste er egentlig  bare å gå videre og ikke kaste mer tid bort på og tenke på han .

Ved å kutte han helt ut vil du få det bedre med deg selv. Men er jo rart at om han har ignorert deg og plutselig nå ikke gjør det?

Hva kan grunnen være til det?

 

Han ignorerte meg, og så plutselig så ville han skape drama og konflikt over alt som har vært. Han ringte meg for litt siden, og jeg ba oss slutte fred med situasjonen. Han var kjempesint på meg, og sa at nei nå skulle han fortelle hele verden hvor idiot jeg er, og lovet meg drama i livet mitt. Jeg sa: vær så snill: vi lar hveandre leve videre i fred. 

Jeg forstår ikke årsaken til at han ikke kan gi helt slipp over hele situasjonen. Men jeg begynner jo dermed å tro at fyren skaper drama fordi at han egentlig liker meg. Det er det som er så sykt!. 

Er det andre som har drama med ekser? Eller er det bare meg? ;) . Jeg sier : peace! Er ikke mer å gjøre. 

Jeg er litt for urolig nå til å orke å date. Redd for dramatikken rundt eksen. Men kanskje han forstår etterhvert at det beste er å gi slipp på alt drama. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere trur dere fortjener en "avslutning". Det er bare tull å tru at noen skylder dere noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
Et øyeblikk siden, LineHearty skrev:

Han ignorerte meg, og så plutselig så ville han skape drama og konflikt over alt som har vært. Han ringte meg for litt siden, og jeg ba oss slutte fred med situasjonen. Han var kjempesint på meg, og sa at nei nå skulle han fortelle hele verden hvor idiot jeg er, og lovet meg drama i livet mitt. Jeg sa: vær så snill: vi lar hveandre leve videre i fred. 

Jeg forstår ikke årsaken til at han ikke kan gi helt slipp over hele situasjonen. Men jeg begynner jo dermed å tro at fyren skaper drama fordi at han egentlig liker meg. Det er det som er så sykt!. 

Er det andre som har drama med ekser? Eller er det bare meg? ;) . Jeg sier : peace! Er ikke mer å gjøre. 

Jeg er litt for urolig nå til å orke å date. Redd for dramatikken rundt eksen. Men kanskje han forstår etterhvert at det beste er å gi slipp på alt drama. 

 

 

 

Kanskje han ikke vil ha deg, men vil heller ikke at andre skal ha deg? Noen er jo slik. Har du en annen du kanskje holder på med nå eller er interessert i ? Det kan trigge han til å ta kontakt igjen. Noen menn er jo slik. Bare å blokkere han overalt så han ikke får tak i deg på noe vis. Blokker på sosiale medier og på tlf osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Kanskje han ikke vil ha deg, men vil heller ikke at andre skal ha deg? Noen er jo slik. Har du en annen du kanskje holder på med nå eller er interessert i ? Det kan trigge han til å ta kontakt igjen. Noen menn er jo slik. Bare å blokkere han overalt så han ikke får tak i deg på noe vis. Blokker på sosiale medier og på tlf osv

Jeg mistenker at han gjør det fordi han vil ødelegge. Jeg mistenker at han har en annen, og hadde henne hele veien. 

Jeg har ikke noen som jeg holder på med nå. Jeg er redd å innvolvere meg i noe så lenge eksen ikke er helt ute av livet mitt. Redd for at alt kan bli ødelagt. Redd for at fortiden min kan ødelegge nåtiden og fremtiden.

Jeg håper dette løser seg. Men har heldigvis en venn som råder meg litt. Han vet hvem eksen min er. Og har sagt at han forstår situasjonen. Men sier at det kan jo være håp om at eksen tilslutt forstår at dramaet må ta slutt, og slutter det av. Han er selv imot å skape konflikter om fortid. Hvorfor ikke bare glemme og legge alt dødt. Og det er jeg enig i. Det er det eksen min ikke vil... Vi får krysse fingrene på at det løser seg :) 

Fortid er fortid, og vi må kunne tilgi eller legge det dødt. Jeg tror at eksen sliter med å tilgi meg eller noe. Men vi har begge gjort våre feil. I en konflikt er det alltid to personer. 

Er utrolig at kjærlighet kan gå over i konflikt. Men sånn er det. Ikke stor skillnad. :) Dermed er det godt å være alene litt nå. 

Hva med deg Mysticgirl, har du møtt menn som lett blir irriterte over fortid, og gnager på den? 

Endret av LineHearty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
1 minutt siden, LineHearty skrev:

Jeg mistenker at han gjør det fordi han vil ødelegge. Jeg mistenker at han har en annen, og hadde henne hele veien. 

Jeg har ikke noen som jeg holder på med nå. Jeg er redd å innvolvere meg i noe så lenge eksen ikke er helt ute av livet mitt. Redd for at alt kan bli ødelagt.

Jeg håper dette løser seg. Men har heldigvis en venn som råder meg litt. Han vet hvem eksen min er. Og har sagt at han forstår situasjonen. Men sier at det kan jo være håp om at eksen tilslutt forstår at dramaet må ta slutt, og slutter det av. 

Fortid er fortid, og vi må kunne tilgi eller legge det dødt. Jeg tror at eksen sliter med å tilgi meg eller noe. Men vi har begge gjort våre feil. I en konflikt er det alltid to personer. 

Er utrolig at kjærlighet kan gå over i konflikt. Men sånn er det. Ikke stor skillnad. :) Dermed er det godt å være alene litt nå. 

Hva med deg Mysticgirl, har du møtt menn som lett blir irriterte over fortid, og gnager på den? 

Jeg hadde en eks som plaget meg i over to år og gjorde livet mitt til et helvete pga jeg gjorde det slutt med han . Jeg kan ikke gå i detalj pga det er så forferdelig. Men det var mye altså :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Jeg hadde en eks som plaget meg i over to år og gjorde livet mitt til et helvete pga jeg gjorde det slutt med han . Jeg kan ikke gå i detalj pga det er så forferdelig. Men det var mye altså :angry:

Ja, jeg vil ikke gå i detalj jeg heller.  Men en trøst å høre at du forstår hvordan det er å ha en eks dramatisk innvolvert i livet, som truer med å lage livet til et mareritt. Huttetu. 

Jeg var veldig glad i min eks. Men nå ønsker jeg bare at han kan heller gå sin vei istedet for å bli hengende rundt meg å lage dramatikk videre. 

Men her var det du som gjorde det slutt, og da er det gjerne mer forståelig at han slet med følelsene sine. Men i mitt liv så var det han som gjorde det slutt, men allikevel så lager han drama... :( Men jeg mistenker at han måtte gjøre det slutt pga at han hadde en annen. Så det er en mulighet for at det er årsaken til at han lager så drama nå.  

Men herregud: håper ikke dette varer i to år..... Håper at han kan si :Unnskyld, vil ikke ha drama. Bye, istedet. 

Men er det folk som synes det er greit å ødelegge for det de ikke ville ha mer? Det er jo ganske dumt. 

Endret av LineHearty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...