Gå til innhold

Straffbart å stryke ut noens navn på postkasse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun jeg deler leilighet med har strøket ut navnet mitt på postkassa vår med sprittusj. Er dette straffbart?

Jeg skal flytte men ikke før om en måneds tid...

Anonymkode: 82bcf...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det beit jeg ikke, men hadde klikka i vinkel. Tenk på alle brevene du rissikerer å gå glipp av

Anonymkode: 5d7ed...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusj det på igjen! Do it

Anonymkode: da744...050

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at jeg ikke er bedre enn henne om jeg gjør det, men vurderer å gjøre det samme tilbake. Syns hun kan få smake sin egen medisin

Anonymkode: 82bcf...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, petterm skrev:

Kanskje vesentlig hvem som eier postkassa? 

Ingen av oss eier den. Begge leier

Anonymkode: 82bcf...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, petterm skrev:

Kan virke som dere bør prate sammen.

Har bare en ting å si til det: Haha. 

:)

Anonymkode: 82bcf...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det straffbart? Noen som vet??

Anonymkode: 82bcf...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det straffbart? Noen som vet??

Anonymkode: 82bcf...f99

Åja, det kan straffes med inntil 10 års fengsel.

 

Hva tror du selv? Kanskje du kan få det innunder hærverk eller sabotasje. Lykke til med anmeldelsen. De gidder neppe ta i mot den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke straffbart. Hva ser du for deg at politiet gidder å gjøre med den saken?

Anonymkode: 27981...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært dødsstraff for sånt.

Anonymkode: 74b20...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neket skrev:

Åja, det kan straffes med inntil 10 års fengsel.

 

Hva tror du selv? Kanskje du kan få det innunder hærverk eller sabotasje. Lykke til med anmeldelsen. De gidder neppe ta i mot den!

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke straffbart. Hva ser du for deg at politiet gidder å gjøre med den saken?

Anonymkode: 27981...1e9

Altså jeg skjønner jo at dere er ironiske her, men saken er vel som sagt den at jeg lurer på å gi tilbake med samme mynt. Ikke fordi jeg da er noe bedre enn henne som sagt, men det er derfor jeg lurer på om det er straffbart. Så hvis det er slik dere sier så er det vel heller positivt for meg, enn negativt slik det virker som dere ville ha det til :)

Anonymkode: 82bcf...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle vært obligatorisk for alle som svarer i en tråd å lese hele før man kan skrive noe. Blir så latterlig hver gang folk ikke gidder å lese før de svarer, blir liksom så malplasserte svar. At jeg skulle anmelde noe? Aldri nevnt anmeldelse engang. 

Anonymkode: 82bcf...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir henlagt du er ett nek hvis du gidder å anmelde det.

Anonymkode: 22c44...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir henlagt du er ett nek hvis du gidder å anmelde det.

Anonymkode: 22c44...806

Les dette, du: 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle vært obligatorisk for alle som svarer i en tråd å lese hele før man kan skrive noe. Blir så latterlig hver gang folk ikke gidder å lese før de svarer, blir liksom så malplasserte svar. At jeg skulle anmelde noe? Aldri nevnt anmeldelse engang. 

Anonymkode: 82bcf...f99

 

Anonymkode: 82bcf...f99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Strengt tatt kan det anmeldes all den tid du faktisk bor der og det er din offisielle registrerte adresse. Det kan ses på som trakassering. Hun kan ikke fjerne navnet ditt før du er ute av boligen med alle tingene dine (selv om du ikke har rukket å registrere ny adresse). Du har rett på å få brevene dine dit. Men for å gjøre det enkelt, ville jeg ikke brydd meg med det og heller kontaktet posten og fått de til å samle opp post slik at du kan hente det der istedenfor. Det blir uansett slik når du melder ny adresse.

Anonymkode: 98283...423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strengt tatt kan det anmeldes all den tid du faktisk bor der og det er din offisielle registrerte adresse. Det kan ses på som trakassering. Hun kan ikke fjerne navnet ditt før du er ute av boligen med alle tingene dine (selv om du ikke har rukket å registrere ny adresse). Du har rett på å få brevene dine dit. Men for å gjøre det enkelt, ville jeg ikke brydd meg med det og heller kontaktet posten og fått de til å samle opp post slik at du kan hente det der istedenfor. Det blir uansett slik når du melder ny adresse.

Anonymkode: 98283...423

Takk for et seriøst og godt svar :) selv om jeg aldri har tenkt å anmelde det, vet jo at det er en feig tulleting og politiet har alvorligere ting å ta seg av. 

Man blir jo frustrert når folk oppfører seg sånn, men det beste er vel å gå med hevet hode og gi F i det. Er jo ikke bedre selv om jeg gjør det samme

Anonymkode: 82bcf...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun jeg deler leilighet med har strøket ut navnet mitt på postkassa vår med sprittusj. Er dette straffbart?

Jeg skal flytte men ikke før om en måneds tid...

Anonymkode: 82bcf...f99

Hva betyr straffbart? Og hvem tar seg av straffbare forhold? 

Anonymkode: dee0d...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr straffbart? Og hvem tar seg av straffbare forhold? 

Anonymkode: dee0d...dd4

Hva mener du? 

Anonymkode: 82bcf...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...