Gå til innhold

Syns samboer er streng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er sammen med en som har to guttunger på 4 og 7 år. Di er veldig opptatte av tv spill og denslags. Klarer ikke helt å finne på ting selv. Far er veldig striks når di er hos oss. Di får ikke lov å spille. Kanskje se en film eller en halvtime på pad om dagen. Resten av dager går di rundt å maser om å få spille. Jager han di ut, står di bare på døra og vil inn å spille. Virker som di ikke har fantasi til å finne på ting på egenhånd. Nå skal det sies at di har fri tilgang på spill hos mor, samt lite leker og kompiser her vi bor. 

Er han litt for streng? Jeg syns jo litt synn i dem da det virker som spill er livet hos mor, så blir alt snudd på hodet når di kommer hit. Når di er såpass lite her syns jeg det er litt domt at 90% av tiden går bort i masing og kjefting. Bør jeg ta dette opp med samboer, at ting kanskje hadde blitt mye kosligere om di faktisk fikk en play station på rommet. Ikke at di skal få sitte der hele dagen, men dere skjønner. 

Anonymkode: fc835...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers enig med merett2.

Anonymkode: d7f15...ec3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fireåring og en sjuåring er vel ikke helt på samme nivå når det gjelder lek heller, så kanskje ikke rart de ikke finner på noe. Far bør jobbe for at de får venner blant naboene, ihvertfall sjuåringen som er gammel nok til å "leke i gata" noen timer med venner. At sjuåringen hele tiden skal passe på fireåringen ute og ha med han, synes jeg er litt urettferdig (ja, jeg har selv vært storesøster og måtte passet småsøsken, men moren min var nøye på at vi to eldste ikke skulle måtte ha med de minste hele tiden, vi måtte få leke med de på vår alder i fred). 

Ellers tenker jeg spilling går litt på været og andre planer. Innimellom er det helt herlig å ha en "nå går vi i pysjen hele dagen og bare koser oss på sofaen med film"-dager. Det er lov å slappe av i helger, også med barn. Far må også bli med og finne på noe med dem. Trenger ikke leke (alle er ikke leke-foreldre), men gå en tur, piknik ute, badeland, kino, spille fotball sammen i hagen, kaste kubb, grille og la barna hjelpe til med oppdekking ute +++

Anonymkode: 7aef6...15c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Er sammen med en som har to guttunger på 4 og 7 år. Di er veldig opptatte av tv spill og denslags. Klarer ikke helt å finne på ting selv. Far er veldig striks når di er hos oss. Di får ikke lov å spille. Kanskje se en film eller en halvtime på pad om dagen. Resten av dager går di rundt å maser om å få spille. Jager han di ut, står di bare på døra og vil inn å spille. Virker som di ikke har fantasi til å finne på ting på egenhånd. Nå skal det sies at di har fri tilgang på spill hos mor, samt lite leker og kompiser her vi bor. 

Er han litt for streng? Jeg syns jo litt synn i dem da det virker som spill er livet hos mor, så blir alt snudd på hodet når di kommer hit. Når di er såpass lite her syns jeg det er litt domt at 90% av tiden går bort i masing og kjefting. Bør jeg ta dette opp med samboer, at ting kanskje hadde blitt mye kosligere om di faktisk fikk en play station på rommet. Ikke at di skal få sitte der hele dagen, men dere skjønner. 

Anonymkode: fc835...8ba

Jeg synes ikke nødvendigvis han er for streng siden de spiller så mye hos mor, men faren må jo sørge for at det er alternative aktiviteter som kan friste dem da. Ikke kan jeg se at det er så skadelig å spille litt mer enn det de får hos far heller. Jeg mener jo at barn må være i stand til å finne på ting selv, men dette må læres. Derfor bør kanskje faren av og til sette i gang aktiviteter med barna når han nekter dem spill. Kanskje en skogstur, leik i nærområdet, baking, matlaging eller brettspill. Hvis det er ingen leker eller utstyr til sport i huset, kan jeg godt forstå at de ikke finner på annet enn spill. Jeg ville vært forsiktig med å legge meg borti andres barneoppdragelse, men du kan si at det er slitsomt med all masingen og kjeftingen, om faren tenker om det kan finnes måter å løse dette på. Samtidig må barna lære seg at masing og gnåling ikke fungerer. Det forstår de kanskje til slutt om faren er konsekvent. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En fireåring og en sjuåring er vel ikke helt på samme nivå når det gjelder lek heller, så kanskje ikke rart de ikke finner på noe. Far bør jobbe for at de får venner blant naboene, ihvertfall sjuåringen som er gammel nok til å "leke i gata" noen timer med venner. At sjuåringen hele tiden skal passe på fireåringen ute og ha med han, synes jeg er litt urettferdig (ja, jeg har selv vært storesøster og måtte passet småsøsken, men moren min var nøye på at vi to eldste ikke skulle måtte ha med de minste hele tiden, vi måtte få leke med de på vår alder i fred). 

Ellers tenker jeg spilling går litt på været og andre planer. Innimellom er det helt herlig å ha en "nå går vi i pysjen hele dagen og bare koser oss på sofaen med film"-dager. Det er lov å slappe av i helger, også med barn. Far må også bli med og finne på noe med dem. Trenger ikke leke (alle er ikke leke-foreldre), men gå en tur, piknik ute, badeland, kino, spille fotball sammen i hagen, kaste kubb, grille og la barna hjelpe til med oppdekking ute +++

Anonymkode: 7aef6...15c

Er nok sant at far kunne vært flinkere å leke sammen med dem ja. Han er nok en sånn "ikke så flink til å leke" type. Vi har prøvd å kjøpe crosser til største, de har trampoline, ski, sykler, tatt de med i skogen på grilling osv. men det er bare kjedelig og de vil hjem igjen.. Skjønner jo at det er andre tider nå, men jeg og samboer snakker mye om det. Da vi var på deres alder ville vi jo ikke sitte å henge på foreldrene våre. Vi gikk ut. Men jeg hadde mange venner i nabolaget som også var ute til enhver tid, pluss at jeg hadde ikke spill konsoller, ikke har jeg interessert meg for dette heller. Vi bor litt utpå landet, så er ikke så mange barn her. Hos mor har største noen kompiser, men de sitter jo også bare fremfor skjermen og spiller de også! Det er liksom det denne gutten mestrer tydeligvis.. Så jeg syns bare litt synd i han at han blir frarøvet "det kjæreste han har" (er nok det i hans øyne) når han kommer til oss. 

HI

Anonymkode: fc835...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok sant at far kunne vært flinkere å leke sammen med dem ja. Han er nok en sånn "ikke så flink til å leke" type. Vi har prøvd å kjøpe crosser til største, de har trampoline, ski, sykler, tatt de med i skogen på grilling osv. men det er bare kjedelig og de vil hjem igjen.. Skjønner jo at det er andre tider nå, men jeg og samboer snakker mye om det. Da vi var på deres alder ville vi jo ikke sitte å henge på foreldrene våre. Vi gikk ut. Men jeg hadde mange venner i nabolaget som også var ute til enhver tid, pluss at jeg hadde ikke spill konsoller, ikke har jeg interessert meg for dette heller. Vi bor litt utpå landet, så er ikke så mange barn her. Hos mor har største noen kompiser, men de sitter jo også bare fremfor skjermen og spiller de også! Det er liksom det denne gutten mestrer tydeligvis.. Så jeg syns bare litt synd i han at han blir frarøvet "det kjæreste han har" (er nok det i hans øyne) når han kommer til oss. 

HI

Anonymkode: fc835...8ba

Problemet er ikke om de får spille eller ikke spille iPad, problemet er vel heller at far ikke gidder å gjøre noe med dem og samtidig "frarøver" dem noe de er glade i. Det er lett å være streng og sette grenser om man bare har barna 10% av tiden (du sa vel tidligere at de er 90% hos mor ..?) du skriver at han har kjøpt inn  dyrt utstyr og forsøkt ulike fysiske aktiviteter, men hva om far faktisk gjør noe sammen med barna på BARNA sine premisser, spiller spill de liker, leker med leker DE er glade i, osv? Lego, tegne, bygge togbane? Leie en film? Pusle puslespill? Leke med ulike figurer ? Vi gjør alt dette med ungene, sitter glatt i sandkassa og bygger sandslott også, eller spiller tv spill med dem. Stor stas. er far mer opptatt av prestasjon og hva som er "korrekt" enn å faktisk være sammen med ungene sine?? 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Edit: det er også noe tvetydig med måten du ordlegger deg på her; på den ene siden sier du at "det eneste de gjør hos mor er å spille spill" (..hvordan VET du det?) - at dere ikke ville "henge på foreldrene når dere var barn" - hva mener du her ? synes du stebarna dine "henger på dere, siden du skriver dette ?? At stebarna ikke har fantasi til å finne på leker selv, (fordi de bare sitter med iPad..?) Samtidlig som du sier at du synes synd på dem fordi de ikke får iPadene sine.. På en måte mener du jo at iPaden ikke er bra, Og at det blir for mye, samtidlig som du synes sambo er for streng..? Jeg er litt forvirret i forhold til hva du vil egentlig? Og hva mente du med at dere ikke "hang på foreldrene deres" når dere var barn? På hvilken måte relaterer du det til dine stebarn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt følelsen av at hovedproblemet ditt er at stebarna maser, og det er derfor du ønsker å la dem spille hos dere også. Det ideelle ville være at de klarte finne på noe på egenhånd, men nå har de ikke lært seg det. Hvis de ikke lærer det hos mor, er det desto viktigere at dere tar jobben med å utvikle fantasi og evne til lek når de er hos dere. Det er på ingen måte gunstig for barna at dere også gir etter og gir barna "det de elsker mest".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Edit: det er også noe tvetydig med måten du ordlegger deg på her; på den ene siden sier du at "det eneste de gjør hos mor er å spille spill" (..hvordan VET du det?) - at dere ikke ville "henge på foreldrene når dere var barn" - hva mener du her ? synes du stebarna dine "henger på dere, siden du skriver dette ?? At stebarna ikke har fantasi til å finne på leker selv, (fordi de bare sitter med iPad..?) Samtidlig som du sier at du synes synd på dem fordi de ikke får iPadene sine.. På en måte mener du jo at iPaden ikke er bra, Og at det blir for mye, samtidlig som du synes sambo er for streng..? Jeg er litt forvirret i forhold til hva du vil egentlig? Og hva mente du med at dere ikke "hang på foreldrene deres" når dere var barn? På hvilken måte relaterer du det til dine stebarn? 

Har du stått opp med feil fot idag eller? Vi spør dem ofte hva de har gjort hos mor, og da sier de at de har spilt play Station på rommet.. Om vi spør om de har vært ute får vi nei. I mitt hode så syns jeg det går alt for mye i spill og den slags, og jeg skulle jo likt å sett at de hadde lyst til å gjøre andre ting i stedet. Men de vil jo ikke det.. Samtidig så blir det litt feil også, når de får en oppdragelse hos mor, så er det stikk motsatt hos far. Han har de vel rundt 30%. Da syns jeg ikke det er så rart at de maser og er sur når de er hos oss. Derfor tenker jeg at de må jo bare få spille litt her og, og få seg den fordømte play station som de maser om, istede for at det bare skal være konflikter den tiden de er her.. Så kan de være med ut når far har tenkt å finne på noe sammen med de. Det jeg mener med at de henger på oss/far, er at med en gang de får nei til spill, så går de rundt og maser om spill, eller hva de skal finne på.. Om far sier de skal gå ut å hoppe på trampolinen, så går de ut i ett og ett halvt minutt, så kommer de inn, far jager de ut igjen, ett minutt så kommer de inn.. sånn fortsetter det. Men etter det folk skriver her, så begynner jeg jo å skjønne greia. De kan faktisk ikke leke på egen hånd, de må nok lære seg det. At far er flinkere til å gå ut sammen med de osv. 

HI

Anonymkode: fc835...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du stått opp med feil fot idag eller? Vi spør dem ofte hva de har gjort hos mor, og da sier de at de har spilt play Station på rommet.. Om vi spør om de har vært ute får vi nei. I mitt hode så syns jeg det går alt for mye i spill og den slags, og jeg skulle jo likt å sett at de hadde lyst til å gjøre andre ting i stedet. Men de vil jo ikke det.. Samtidig så blir det litt feil også, når de får en oppdragelse hos mor, så er det stikk motsatt hos far. Han har de vel rundt 30%. Da syns jeg ikke det er så rart at de maser og er sur når de er hos oss. Derfor tenker jeg at de må jo bare få spille litt her og, og få seg den fordømte play station som de maser om, istede for at det bare skal være konflikter den tiden de er her.. Så kan de være med ut når far har tenkt å finne på noe sammen med de. Det jeg mener med at de henger på oss/far, er at med en gang de får nei til spill, så går de rundt og maser om spill, eller hva de skal finne på.. Om far sier de skal gå ut å hoppe på trampolinen, så går de ut i ett og ett halvt minutt, så kommer de inn, far jager de ut igjen, ett minutt så kommer de inn.. sånn fortsetter det. Men etter det folk skriver her, så begynner jeg jo å skjønne greia. De kan faktisk ikke leke på egen hånd, de må nok lære seg det. At far er flinkere til å gå ut sammen med de osv. 

HI

Anonymkode: fc835...8ba

Bare for å nevne det, dette trenger ikke å være en sannhet! Mitt barn forteller ofte om helger hos faren sin, og utelater mye som far forteller om etterpå. Å snakke med barn som ikke er snakksalige kan ende med ja og nei-svar, uten at det er realiteten. 

Hvis far vil opprettteholde forholdet til ungene sine MÅ han sørge for at de får venner der også. Det er ikke lenge til eldste ikke vil komme, hvilken 10åring vil sitte hjemme hos far hele helgen uten venner? La eldste be med seg klassevenner på overnatting. Finn på noe med de hver for seg. Spilling kan også være positivt, det er noe man kan gjøre sammen. 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dere behandler de som "de" hele tiden. De er på vidt forskjellige nivåer hva gjelder lek og modenhet! 

Anonymkode: 7aef6...15c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du stått opp med feil fot idag eller? Vi spør dem ofte hva de har gjort hos mor, og da sier de at de har spilt play Station på rommet.. Om vi spør om de har vært ute får vi nei. I mitt hode så syns jeg det går alt for mye i spill og den slags, og jeg skulle jo likt å sett at de hadde lyst til å gjøre andre ting i stedet. Men de vil jo ikke det.. Samtidig så blir det litt feil også, når de får en oppdragelse hos mor, så er det stikk motsatt hos far. Han har de vel rundt 30%. Da syns jeg ikke det er så rart at de maser og er sur når de er hos oss. Derfor tenker jeg at de må jo bare få spille litt her og, og få seg den fordømte play station som de maser om, istede for at det bare skal være konflikter den tiden de er her.. Så kan de være med ut når far har tenkt å finne på noe sammen med de. Det jeg mener med at de henger på oss/far, er at med en gang de får nei til spill, så går de rundt og maser om spill, eller hva de skal finne på.. Om far sier de skal gå ut å hoppe på trampolinen, så går de ut i ett og ett halvt minutt, så kommer de inn, far jager de ut igjen, ett minutt så kommer de inn.. sånn fortsetter det. Men etter det folk skriver her, så begynner jeg jo å skjønne greia. De kan faktisk ikke leke på egen hånd, de må nok lære seg det. At far er flinkere til å gå ut sammen med de osv. 

HI

Anonymkode: fc835...8ba

En fireåring og syvåring gir jo ikke nødvendigvis en nøyaktig beskrivelse av hverdagen. Om mor har dem 70 % er det altså hun som leverer og henter i BHG og skole,  lager matpakker, gjør lekser, serverer middag osv. osv.  Ut ifra innlegget ditt fremstår jo mor indirekte som en "dårlig mor" når du hardnakket insisterer på at det eneste de gjør er å spille tv-Spill.. Om barna har INGEN andre interesser, mangler fullstendig evne til fantasi og lek (som du sier) er jo det nærmest barnemishandling. Er det virkelig så ille..?? - Den eldste har venner sier du, som han leker med. Det er jo logisk at han har andre hobbyer også, en kun å spille spill? Jeg tror de aller fleste foreldre forsøker å begrense iPad/Spill- bruk. Men i en hektisk hverdag kan det nok lett være greit å la barna spille/se tv, når man gjør andre ting som å lage mat, rydde, vaske osv. Er mor alene med dem? Isåfall kan dette være en forklaring. De fleste barn er ufattelig tilpasningsdyktige, og aksepterer at det er ulike regler og aktiviteter hos mor og far. Hva om dere forsøker å finne noe de liker av aktiviteter, bli kjent med deres interesser.. - istedenfor å "jage dem ut" til en aktivitet de ikke finner spennende. Kan det også tenke at om de løper "inn til dere" (ungene sendes ut og dere sitter inne..?) så handler det også om et ønske om å være nær dere/far? Samvær? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær glad for at det er far som setter disse grensene. Her har vi samme situasjonen men ungene er eldre og har lekser etc. Derfor må vi begrense pc-tid. Men hos mor er det frie tøyler, noe som nå har medført at eldstemann ikke vil være hos oss. Og vi har vært kjempeflinke til å dra de med ut på turer, aktiviteter osv. Unger må faktisk lære seg å gå på tur, de finner det ikke ut selv. Har de foreldre som sitter hjemme i sofaen så kan man ikke forvente at ungene vil gjøre så mye annet heller. 

Du kan jo foreslå overfor far at dere kan gå ut, grille, fiske etc. Ta litt initiativ. Fortell at han faktisk må finne på noe sammen med ungene, iallefall mens de er så små. Nå må jeg også si at det er lov for barn å kjede seg, de må lære seg at det ikke må skje noe hele tiden. Men det virker her som far er veldig uinteressert og da blir det masing. Jeg tenker at her er det viktigere å få far ut på aktivitet med ungene enn at de får mer spilletid. 

Anonymkode: 7216b...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

En fireåring og syvåring gir jo ikke nødvendigvis en nøyaktig beskrivelse av hverdagen. Om mor har dem 70 % er det altså hun som leverer og henter i BHG og skole,  lager matpakker, gjør lekser, serverer middag osv. osv.  Ut ifra innlegget ditt fremstår jo mor indirekte som en "dårlig mor" når du hardnakket insisterer på at det eneste de gjør er å spille tv-Spill.. Om barna har INGEN andre interesser, mangler fullstendig evne til fantasi og lek (som du sier) er jo det nærmest barnemishandling. Er det virkelig så ille..?? - Den eldste har venner sier du, som han leker med. Det er jo logisk at han har andre hobbyer også, en kun å spille spill? Jeg tror de aller fleste foreldre forsøker å begrense iPad/Spill- bruk. Men i en hektisk hverdag kan det nok lett være greit å la barna spille/se tv, når man gjør andre ting som å lage mat, rydde, vaske osv. Er mor alene med dem? Isåfall kan dette være en forklaring. De fleste barn er ufattelig tilpasningsdyktige, og aksepterer at det er ulike regler og aktiviteter hos mor og far. Hva om dere forsøker å finne noe de liker av aktiviteter, bli kjent med deres interesser.. - istedenfor å "jage dem ut" til en aktivitet de ikke finner spennende. Kan det også tenke at om de løper "inn til dere" (ungene sendes ut og dere sitter inne..?) så handler det også om et ønske om å være nær dere/far? Samvær? 

Skal jo ikke si det 100% sikkert. Men det virker sånn. De er veldig flinke til å fortelle de få gangene de gjør noe utenom det vanlige når de er hos mamma. Hun har en samboer, og det han spiller ofte sammen med de har jeg fått hørt. Syns ikke hun er en dårlig mor, jeg har jo sett på far at det er mor som har hatt alt av ansvar osv da de var sammen. Så det har nok vært en stor omveltning for alle sammen.. Føler meg bare litt hjelpesløs når det eneste de har lyst til er å spille pad, mens far konsekvent sier nei bestandig. Men masingen fortsetter... Det er nok størsten som er mest spillegal. Jeg ser at han er superstressa og ikke helt veit hvor han skal gjøre av seg når han er her. Ser skikkelig innesluttet og nesten litt lei seg ut. 

Vi har snakket om å flytte til min hjembygd 20 minutter unna. Der er det mye mer unger, og rolig i gata så barna er faktisk ute å sykler og leker. Jeg tror kanskje han største hadde trives bedre hos oss om det var barn i nærheten som han kunne leke med. Minste blir jo også større med tiden, også vil jeg jo ha en selv med tid og stunder så tenker jo litt på hvordan jeg vil mitt eget barn skal vokse opp. Men da igjen faller jo muligheten for 50/50 helt bort.

Anonymkode: fc835...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gar eldstemann sykkel? Ogsåstolte sete sykler, og drar dere på sykkeltur? Og hvordan ordner dere dermed fireåringene? Det er selvsagt stress, men , typisk helgeaktivitet og alternativ til spilling. Har syvåringen noen venner hos dere? En venn? Drar dere i svømmehall? Kan  syvåringen svømme? Følger dere med å idol eller et fotballag eller noe dere kan se på TV sammen? Som andre sa her, fireåringene er på en annen planet. Hva er interessen tilsyvåringwm, utover "spill"? Stat Wars? Fotball? Musikk? Venner? Tegning? Lego/bygging/  klinkekulebaner/geomags? Det er jo ikke slik: 4 år og 7 år= barn, og spill på skjerm eller mase er eneste alternativer. Spiller dere brettspill med eldste? Kort? 

Anonymkode: 752f6...3cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager, mye skrivefeil over. Håper det ga noe mening. 

Anonymkode: 752f6...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Er sammen med en som har to guttunger på 4 og 7 år. Di er veldig opptatte av tv spill og denslags. Klarer ikke helt å finne på ting selv. Far er veldig striks når di er hos oss. Di får ikke lov å spille. Kanskje se en film eller en halvtime på pad om dagen. Resten av dager går di rundt å maser om å få spille. Jager han di ut, står di bare på døra og vil inn å spille. Virker som di ikke har fantasi til å finne på ting på egenhånd. Nå skal det sies at di har fri tilgang på spill hos mor, samt lite leker og kompiser her vi bor. 

Er han litt for streng? Jeg syns jo litt synn i dem da det virker som spill er livet hos mor, så blir alt snudd på hodet når di kommer hit. Når di er såpass lite her syns jeg det er litt domt at 90% av tiden går bort i masing og kjefting. Bør jeg ta dette opp med samboer, at ting kanskje hadde blitt mye kosligere om di faktisk fikk en play station på rommet. Ikke at di skal få sitte der hele dagen, men dere skjønner. 

Anonymkode: fc835...8ba

Fy, for noen skrivefeil! Det heter "de" bla! Har du ikke gått på skolen?!

Anonymkode: 2ab0c...a4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt skremt av en voksen som mener det er helt OK å sende en 7 åring og en 4 åring ut alene på den måten og håper TS kanskje ikke helt beskrev situasjonen godt. Hvis du gjorde det TS syns jeg absolutt du bør lese deg opp på barn og ta for deg samboeren din for det er overhode ikke greit å oppføre seg slik som forelder. Ideologien hans er sikkert godt ment - men handlingen er like elendig uansett intensjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok sant at far kunne vært flinkere å leke sammen med dem ja. Han er nok en sånn "ikke så flink til å leke" type. Vi har prøvd å kjøpe crosser til største, de har trampoline, ski, sykler, tatt de med i skogen på grilling osv. men det er bare kjedelig og de vil hjem igjen.. Skjønner jo at det er andre tider nå, men jeg og samboer snakker mye om det. Da vi var på deres alder ville vi jo ikke sitte å henge på foreldrene våre. Vi gikk ut. Men jeg hadde mange venner i nabolaget som også var ute til enhver tid, pluss at jeg hadde ikke spill konsoller, ikke har jeg interessert meg for dette heller. Vi bor litt utpå landet, så er ikke så mange barn her. Hos mor har største noen kompiser, men de sitter jo også bare fremfor skjermen og spiller de også! Det er liksom det denne gutten mestrer tydeligvis.. Så jeg syns bare litt synd i han at han blir frarøvet "det kjæreste han har" (er nok det i hans øyne) når han kommer til oss. 

HI

Anonymkode: fc835...8ba

Ungene må da klare å aktivisere seg uten at faren hele tiden må dra dem med

Anonymkode: 036a6...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...