Gå til innhold

Baby 7 uker, helt umulig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for svar alle sammen! Jeg får bare bite tenna sammen! :) 

Anonymkode: bb4d9...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hapi

Ved 6 ukers alder vaksinerer de jo mot rotavirus, sjekk om det kan være bivirkninger i forbindelse med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Isabel70 skrev:

Ved 6 ukers alder vaksinerer de jo mot rotavirus, sjekk om det kan være bivirkninger i forbindelse med den.

Signerer denne! Den rolige gutten min ble også helt umulig omtrent ei ukes tid etter denne vaksinen, og det varte ei uke! Han hadde diare og kolikksmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hapi

Helsesøstrene var imot denne vaksinen men den ble innført likevel.
Her er det norske pakningsvedlegget på Rotarix (om det ikke var Rotateq, vet du hvilken det var?) http://www.felleskatalogen.no/medisin/rotarix-glaxosmithkline-563635 Der står det "irritabilitet" som bivirkning, og luft i magen.
Her er det Engelske vedlegget: https://www.gsksource.com/pharma/content/dam/GlaxoSmithKline/US/en/Prescribing_Information/Rotarix/pdf/ROTARIX-PI-PIL.PDF
Der står det mer detaljert, det står "irritability" er registrert i intil 8 dager etter vaksinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk også kraftige bivirkninger av vaksinen! Uro, gråt, kolikksmerter, oppkast, diare og endret søvnmønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hapi
3 timer siden, Susa skrev:

Signerer denne! Den rolige gutten min ble også helt umulig omtrent ei ukes tid etter denne vaksinen, og det varte ei uke! Han hadde diare og kolikksmerter.

 

3 timer siden, Agurk skrev:

Min fikk også kraftige bivirkninger av vaksinen! Uro, gråt, kolikksmerter, oppkast, diare og endret søvnmønster.

Rapporterte dere inn bivirkningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merket vaksinen her også, magevondt og grønn bæsj ei natt like etter...

Anonymkode: 2f725...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mor stresser så roer ikke barnet seg før hun slutter å stresse. Små babyer merker mors uro og stress. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Isabel70 skrev:

 

Rapporterte dere inn bivirkningene?

Jepp. Det var mindre enn et år siden vaksina kom, han fikk den april 15. Men helsesøstra brydde seg ikke. Sa at det var nok andre grunner, man reagerte ikke sånn av den vaksina! Bare tull...veit om msnge som har slitt etter den vaksina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Isabel70 skrev:

Helsesøstrene var imot denne vaksinen men den ble innført likevel.
Her er det norske pakningsvedlegget på Rotarix (om det ikke var Rotateq, vet du hvilken det var?) http://www.felleskatalogen.no/medisin/rotarix-glaxosmithkline-563635 Der står det "irritabilitet" som bivirkning, og luft i magen.
Her er det Engelske vedlegget: https://www.gsksource.com/pharma/content/dam/GlaxoSmithKline/US/en/Prescribing_Information/Rotarix/pdf/ROTARIX-PI-PIL.PDF
Der står det mer detaljert, det står "irritability" er registrert i intil 8 dager etter vaksinasjon.

"Helsesøstrene"? Hva mener du med det? At det er to helsesøstre som var imot innføringen? At fagforeningen var imot?

Små barn kan bli svært alvorlig syke av rotavirusinfeksjon. Helt klart verdt en uke med irritabilitet, spør du meg. 

Anonymkode: ed25a...d9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Helsesøstrene"? Hva mener du med det? At det er to helsesøstre som var imot innføringen? At fagforeningen var imot?

Små barn kan bli svært alvorlig syke av rotavirusinfeksjon. Helt klart verdt en uke med irritabilitet, spør du meg. 

Anonymkode: ed25a...d9a

Tipper at hun mener sine "motvaksinerende hippycrazymoms" men sier helsesøstrene siden det høres bedre ut. 

Anonymkode: bfc89...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, men det er nok helt normalt, og det kommer til å være sånn mange ganger det neste året. Og vær forberedt på at når du har funnet noe du tror funker, så endrer han seg og du må begynne på scratch igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Susa skrev:

Jepp. Det var mindre enn et år siden vaksina kom, han fikk den april 15. Men helsesøstra brydde seg ikke. Sa at det var nok andre grunner, man reagerte ikke sånn av den vaksina! Bare tull...veit om msnge som har slitt etter den vaksina!

Nå er det vanlig med den type uro TS beskriver uten at vaksiner har skylden, og det er ingen som bestrider at vaksiner kan gi noen bivirkninger som tross alt er langt mildere enn hva man vaksineres mot. 

En drøss unger der ute er urolige og gråter. Uten at en vaksine har vært i nærheten. 

Anonymkode: abf99...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Isabel70 skrev:

 

Rapporterte dere inn bivirkningene?

Ja, dvs jeg sa fra på helsestasjonen. Men jeg er ikke i mot denne vaksinen altså, eller vaksiner forøvrig.

Endret av Agurk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5. mai 2016 at 9.01, AnonymBruker skrev:

Ikke kall et 7 uker gammelt barn for umulig. 

Anonymkode: 79124...a6a

Okei, kanskje ikke beste valg av ord.. Men ja, en baby kan være "umulig" på flere måter - nettopp fordi babyen gråter når det er noe, og man som mor ofte ikke forstår hva det er når babyen får kos, er mett, har tørr bleie, ikke magevondt, og trøtt som bare det, men ikke vil sove. Så står man som mor der da, og ikke fatter hva babyen er så utilpass for, og blir en smule frustrert og oppgitt, og uttrykker seg dessverre litt uheldig på kvinneguiden i et forsøk på å få råd! Å komme med pekefingeren og irettesette TS fordi du mener ordbruken ikke egner seg for en 7 uker gammel baby blir for dumt. Kom heller med råd som kan hjelpe. Ord som vanskelig, krevende, masete, klengete, gretten er sikkert også feil... Men kanskje du kunne kommet med et råd om TS hadde brukt ordet "utilpass" istedenfor....? 

Anonymkode: c5215...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...