Gå til innhold

Baby 7 uker, helt umulig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

To netter på rad nå har babyen min vært helt UMULIG. Han våkner og vil ikke sove igjen. Sjekker bleia, gir mat og alt mulig. Men ingenting hjelper.. Noen som vet om det er normalt når de er 7 uker? 

Anonymkode: bb4d9...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det meste er normalt for så små babyer. Hva vil umulig si? Hysterisk, sutrete eller bare våken?

skjønner at det tar på å få så lite søvn, altså! :) men det kan være så mangt. Økedøgn, utviklingsprang, eller ingen ting i det hele tatt. Babyer på 7 uker er ikke så stødig på dette med døgnrytme enda :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kall et 7 uker gammelt barn for umulig. 

Anonymkode: 79124...a6a

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kall et 7 uker gammelt barn for umulig. 

Anonymkode: 79124...a6a

Jo han er umulig. Ikke umulig å ha med å gjøre, men umulig fordi han gråter i et kjør, og jeg ikke får gjort stort med det 

Anonymkode: bb4d9...db7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov når babyen sover, dag og natt! En 7 uker gammel baby har ikke døgnrytme. 

Anonymkode: e5b84...b3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt normalt. 

Anonymkode: 6ce62...8fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et så lite barn vet ikke forskjell på dag og natt.

Anonymkode: 8dbd3...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Niennas skrev:

Det meste er normalt for så små babyer. Hva vil umulig si? Hysterisk, sutrete eller bare våken?

skjønner at det tar på å få så lite søvn, altså! :) men det kan være så mangt. Økedøgn, utviklingsprang, eller ingen ting i det hele tatt. Babyer på 7 uker er ikke så stødig på dette med døgnrytme enda :)

Før så har det alltid hjulpet å bære han, men ikke Idag. Han er ikke hysterisk, men ikke sutrete heller. Det er noe midt mellom.. 

Anonymkode: bb4d9...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Før så har det alltid hjulpet å bære han, men ikke Idag. Han er ikke hysterisk, men ikke sutrete heller. Det er noe midt mellom.. 

Anonymkode: bb4d9...db7

Ammer du? Har du spist noe uvanlig? Kanskje han har vondt i magen? Du kan prøve å sykkle med beina for og få ut luft. Massere magen kan også hjelpe. 

Anonymkode: e5b84...b3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil sikkert bare ha nærhet

Anonymkode: 025c4...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper magevondt. 

Vi kunne og ha hysteriske kvelder/netter, og da var det alltid en grunn. Det være seg tenner/magevondt/feber/sykdom osv.

Det kan og være begynnende kolikk om det gjentar seg jevnt over på sikt. 

Anonymkode: abf99...86c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ammer du? Har du spist noe uvanlig? Kanskje han har vondt i magen? Du kan prøve å sykkle med beina for og få ut luft. Massere magen kan også hjelpe. 

Anonymkode: e5b84...b3a

Jeg ammer ja. Men har ikke spist noe uvanlig som jeg kommer på.. Havregrøt har jeg begynt med da men..

Anonymkode: bb4d9...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil sikkert bare ha nærhet

Anonymkode: 025c4...a7d

Vi samlivet så det får han..

Anonymkode: bb4d9...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vi samlivet så det får han..

Anonymkode: bb4d9...db7

Autocorrect... Samsover skal det stå

Anonymkode: bb4d9...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper magevondt. 

Vi kunne og ha hysteriske kvelder/netter, og da var det alltid en grunn. Det være seg tenner/magevondt/feber/sykdom osv.

Det kan og være begynnende kolikk om det gjentar seg jevnt over på sikt. 

Anonymkode: abf99...86c

Skjønner.. Håper ikke det er kolikk altså..

Anonymkode: bb4d9...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før så har det alltid hjulpet å bære han, men ikke Idag. Han er ikke hysterisk, men ikke sutrete heller. Det er noe midt mellom.. 

Anonymkode: bb4d9...db7

Det er helligdag i dag, er det noen du kan ringe for å få avlastning? Bare to timer hjelper, litt søvn, en dusj og noen å klage til. :) 

babyer er dessverre sånn. Ulogiske, egoistiske og til tider vanskelige. Gjør det du vanligvis gjør. Ellers kan jeg anbefale vippestol med vibrering og babytannbørste som h*n kan bite på, det kan ta vekk fokuset fra det nå enn er som er så grusomt for den lille :) har du bæresele/bæresjal så bruk det også. 

Ja, det er kjempetøft, og du har min fulle sympati. Men heldigvis bruker sånne ting å gå over like fort som de kom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit

Økedøgn og utviklingssprang tenker jeg. Kommer til å skje mange slike fremover. Ri det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de tingene som "bare er sånn". Dessverre, men du må bare holde ut. Jeg tok på bæreselen og gynget,tok knebøy, danset rolig. Men ofte hjalp det ikke. Babyer er på mange måter "umulige". De kan ikke fortelle hva de vil, de har ulike vondter/følelser og ofte går det på gjetting. De verste nettene knyttet jeg han på brystet mitt, satt meg i sofaen med gode puter i ryggen og så på dataen med øreplugger. Da fikk han roet seg ned, og jeg fikk slappet av.

Liten trøst, men det går over!  Det er helligdag, gi babyen til pappa og sov ut!

Anonymkode: a2094...69d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ammer ja. Men har ikke spist noe uvanlig som jeg kommer på.. Havregrøt har jeg begynt med da men..

Anonymkode: bb4d9...db7

Har du begynt med havregrøt til en baby på 7 uker?? Det er jo alt for tidlig med fast føde!

Edit: Jeg skjønte nå at det var du som hadde spist havregrøt, ikke babyen ... :fnise: det var godt.

 

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Harlekin skrev:

Har du begynt med havregrøt til en baby på 7 uker?? Det er jo alt for tidlig med fast føde!

Edit: Jeg skjønte nå at det var du som hadde spist havregrøt, ikke babyen ... :fnise: det var godt.

 

Hehe ikke til babyen selvfølgelig😝 Til meg selv :) 

Anonymkode: bb4d9...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...