Gå til innhold

.


DelvisPresley

Anbefalte innlegg

Er 9 år siden jeg var russ, og jeg hadde en kjempefin russetid:) Det var selvsagt en liten gruppe som dro det for langt og som ødela for majoriteten, og det har jeg inntrykk av er sånn nå også. Sånn er det nå med det meste her i verden; det er stort sett menn som begår voldtekt, men alle menn er ikke voldtektsmenn. Mange terrorister er muslimer, men ikke alle muslimer er terrorister. Går litt som det samme. Har aldri møtt "dårlig" russ hverken før eller etter min egen russetid, men jeg har møtt mange småbarn som foreldrene har mistet fullstendig kontroll over. Tror også mange foreldre ikke har oppdratt/satt grenser for den minoriteten av russ som ikke klarer å oppfører seg.

Min far var russ tidlig på 50-tallet, og ting var akkurat likens den gangen; minoriteten ødela for majoriteten. Likevel behandler folk dette som et nytt fenomen hvert år:P Det kommer alltid til å være få som ødelegger for mange. Om det ville hjulpet å ha russetiden etter eksamen vet jeg ikke helt, det hadde min far og, vel.

Anonymkode: 536c1...a8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...


Det er kanskje på tide å legge denne fullstendig  utdaterte feiringen død? For hva er det liksom å feire i 2016? Ikke har de tatt noen eksamen enda - og ikke har de kommet inn på noen høyere utdannelse heller. Men gammel vane, er vond å vende.

Folk holder tradisjoner i hevd, spesielt tradisjoner som man liker. Svært mange er for eksempel ikke kristne i det heile tatt, men vil likevel tviholde på Kristi himmelfartsdag - fordi dette er en fridag. I tillegg: hvis denne dagen havner på en torsdag, så kan ta seg fri på fredag også. Ettersom dette er en "inne-klemt dag" og voila så har man plutselig fått seg en lang-helg.

Vi tviholder fremdeles på julefeiring, fordi vi liker å tilbringe tid sammen med familie og venner - samt få flest mulig julegaver. Ungdommer liker å feste, og derfor tviholder de på russetiden. At grunnlaget (eller bakgrunnen) for denne feiringen har forsvunnet helt, spiller ingen rolle. Dessuten har jo dette blitt en million-butikk for næringslivet.....

Anonymkode: cea02...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok artium som privatist og var oppe i alle fag. Mange år siden nå, men så ikke noen grunn til å feire det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...