Gå til innhold

Får ikke komme i stebarnets konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboere i 2 år, begge har barn men ingen sammen. Jeg er uønsket av mor i hans eldste barns konfirmasjon. Hva er normalt ift steforeldre og konfirmasjon? Han vil bli invitert i mine barns. Hva når hans neste blir konfirmert? Jeg lever jo med disse barna halve tiden og tar del i livet deres. 

Anonymkode: f642c...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To år sammen og dere er samboere allerede? Med barn på begge sider?

Tror du skal holde deg unna konfirmasjonen, det er stebarnets dag og ikke din.

Anonymkode: e6492...352

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen 3 år bodd sammen i 2.

Anonymkode: f642c...7db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje barna vil ha konfirmasjon kun for sine egne? Du er jo ganske "ny" inn i familien. Og hvis konfirmanten vet at det kanskje er litt uenigheter mellom mor og far og nye forhold så synes jeg du skal respektere at du ikke er invitert. Skjønner det kan være sårt, men synes konfirmanten kan få bestemme selv. 

Mine foreldre skilte seg når jeg var sånn 11-12 år gammel og jeg hadde ikke med noen av mine foreldre sine nye kjærester fordi jeg ikke ville. Fordi det var så mye sjalusi blant foreldrene mine og jeg ville ha mine nærmeste. Missforstå merg rett. Men jeg er veldig glad i kjæresten til pappa. Har bedre forhold til henne enn jeg har til mamma. Men på den tiden så var det ikke sånn. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen 3 år bodd sammen i 2.

 

Samme svar som over. Gi deg, dette er ikke din dag.

Anonymkode: e6492...352

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke hva som er grunnen til dette dårlige forholdet mellom dere voksne, men konfirmasjonen er barnets dag. Mener det burde være konfirmanten selv som bestemmer hvem som skal være der av næreste familie. Så er spørsmålet om han/hun vil ha deg der da, eller om det er andre som styrer.

Generelt sett når dere er samboere og har vært det i flere år, så er det helt naturlig at du er der. I utgangspunktet burde de voksne legge dette til sides og fokusere på konfirmanten her i stedet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt naturlig at du tar del i denne dagen, og det burde virkelig ikke være opp til mor å bestemme. Om konfirmanten selv ønsker deg der så trumfer det alt i mine øyne. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min feiret konfirmasjon to dager. En dag med mamma og hennes del av familien, og en med pappa og hans del av familien. Funket veldig bra :)

Du tar del av barnets liv, og her syns jeg mor er vrang! Kan dere ikke dele opp dagene? Du (og eventuelt dine foreldre?) + samboeren din, og barn, kan jo ha en egen feiring i tillegg til hovedfeiringen.

Det er fryktelig mye uberettiget  hat mot stemødre, men det er normen på KG (ut i fra det jeg har skjønt). Selv hadde jeg en grusom stemor, men jeg vet jo at ikke alle er sånn! 

Anonymkode: 67216...ec1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboere i 2 år, begge har barn men ingen sammen. Jeg er uønsket av mor i hans eldste barns konfirmasjon. Hva er normalt ift steforeldre og konfirmasjon? Han vil bli invitert i mine barns. Hva når hans neste blir konfirmert? Jeg lever jo med disse barna halve tiden og tar del i livet deres. 

Anonymkode: f642c...7db

Jeg hadde tatt på meg skylden dersom mitt barn ikke ønsket stemor tilstede, ville ikke nølt en gang for å bevare forholdet mellom barn og stemor som skal bo sammen som du sier, halvparten av tiden som jeg hadde sluppet som mor. Du er ganske ny i livene deres. Du har "bare" vært der i to år og hvis det er en tenåring så kan det hende at de føler at de ikke aner hvem du er. Om dette hadde vært meg så ville jeg spurt meg selv om hvem som faktisk ikke ønsker at jeg skal komme.

Anonymkode: 5d98c...450

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, drop-dead skrev:

Kanskje barna vil ha konfirmasjon kun for sine egne? Du er jo ganske "ny" inn i familien. Og hvis konfirmanten vet at det kanskje er litt uenigheter mellom mor og far og nye forhold så synes jeg du skal respektere at du ikke er invitert. Skjønner det kan være sårt, men synes konfirmanten kan få bestemme selv. 
 

Jeg tenker akkurat det samme som dette, som sagt. Syns dette er godt reflektert utifra barna sine behov.

Ja, TS, du ønsker å ta en del i livene deres, men er du sikker på at barna ønsker deg til å ta en del i livene deres?

Anonymkode: 5d98c...450

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker akkurat det samme som dette, som sagt. Syns dette er godt reflektert utifra barna sine behov.

Ja, TS, du ønsker å ta en del i livene deres, men er du sikker på at barna ønsker deg til å ta en del i livene deres?

Anonymkode: 5d98c...450

Nå er det jo mor som ikke ønsker henne der.

TS, var det et dramatisk brudd? Kommer du overens med barnas mor? 

Anonymkode: 12fc3...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo mor som ikke ønsker henne der.

Anonymkode: 12fc3...2ad

Som sagt, over så ville jeg lett tatt på meg skylden hvis det gjaldt mitt barn for å bevare forholdet mellom barn og stebarn. Jeg ville aldri bedt barnet mitt om å lage rabalder på den måten med en som barnet mitt bor med, og potensielt såre følelsene til en av dem på den måten. Hvem som er den skyldige her er det ingen som vet, og derfor jeg stiller det spørsmålet for å få TS til å tenke på om hvem det kan være. Konfirmasjonen handler jo opprinnelig om barna, og hva barna ønsker. 

Anonymkode: 5d98c...450

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

La det ligge, TS. Det er sårt, men det blir ikke noe mindre sårt at man presser seg inn der man ikke er ønsket, uansett hvem det er som ikke ønsker deg der. Bidra til at barnet får en fin dag på din måte og legg egne såre følelser til side.

Jeg mener ikke at steforeldre skal stå med luen i hånden og være på nåde hos barnets foreldre. Jeg mener derimot at en bør sette barnet i sentrum og gjøre det beste ut av enhver situasjon med det som utgangspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mor sagt direkte at hun ikke ønsker deg der, eller er det bare slik du har forstått det? Det kan jo være at det er konfirmanten som ønsker at bare familien er tilstede, men ikke tør si det selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Det er vel bare å ikke gå da. Heller kose deg med noe annet og feire sammen senere. Moren vil ikke, og da må man respektere det.

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velg dine kamper med omhu, TS. Og dette er ikke en av de kampene du bør prioritere å bruke energi på. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener far og konfirmanten?

Anonymkode: edf41...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist hvis det er sånn at mor ikke ønsker deg der, men konfirmanten vil ha deg der. Jeg har vært så heldig at mor og jeg har et veldig godt forhold og gjør alt for å sette barnet først. Mine foreldre og jeg er alltid invitert i bursdager og andre store begivenheter. 

Snakk med far og på en hyggelig måte kan man jo spørre hva konfirmanten vil? Det er jo konfirmanten sin dag.

Anonymkode: b2cf7...b81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig klar over at det ikke er min dag og jeg vil selvsagt ikke trumfe igjennom å få bli med. Far vil ha meg med og stebarnet har sagt at jeg kan få komme. Mor som også har ny partner har sagt til konfirmanten at hun helst vil at ingen av partnerne kommer. For fredens skyld blir det slik. På en måte er jeg glad for å slippe. Av en eller annen grunn og enda jeg ikke har noe med bruddet deres å gjøre, misliker mor meg veldig. Men hva om 6 år, da neste står konfirmant?

TS

Anonymkode: f642c...7db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...