Gå til innhold

Jeg dro ut en "stilk" fra en spiss kvise i underlivet, kjønnsvorte eller hva?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt noen kviselignende veldig spisse nupper i underlivet ca 2 uker som jeg trodde var kviser eller betent hårsekk. Klemte på den første som kom, den forsvant ikke og det dukket opp flere noen dager senere. Har siden latt det være i fred, smørt på brulidine og ikke barbert. Det har klødd kraftig av og til. 

I dag var den ene blitt enda spissere så jeg klemte og da kom det en lang helt hard stilk ut som jeg måtte videre dra ut med pinsett. Det begynte å blø etterpå, og var ikke som noe kvise innhold mere en plastikk stilk i konsistens og helt hard, ca 6mm lang. 

Hva kann det være?  Lignet ikke på de ris-kornene som er i mollusker(har hatt mollusker før) og jeg har lest at kjønnsvorter kan se spisse ut og ikke nødvendigvis blomkål aktig ut.  Kan man få ut innhold av kjønnsvorter,  kan de komme mot lysken eller kun ved åpningen?  eller hva høres dette ut som?!  

Anonymkode: 4f538...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inngrodd kjønnshår.

Anonymkode: b53ef...e3a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Vorter er da bare hard hud i en eller annen form. De har ikke noe innhold såvidt jeg kjenner til ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha vært hardt talg som du dro ut?

Anonymkode: 1ed38...867

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inngrodd kjønnshår.

Anonymkode: b53ef...e3a

Tror ikke det, var ikke noe hår og mye tykkere enn et hårstrå! 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det ha vært hardt talg som du dro ut?

Anonymkode: 1ed38...867

Det kan kanskje ha sett ut som en to-tre ganger så tykk hudorm enn de man har på nesen, bare at den var mer gjennomsiktig eller grålig, ikke hvit eller sort, myye lengre og heller ikke bøyelig eller skviselig som hudormer /talg er, altså veldig hard og ikke noe væske rundt. Pinsetten måtte ta tak og den ble ikke bøyd eller klemt "av" av pinsetten. Blodet som kom etterpå var helt friskt og ganske mye (som når man stikker seg i fingeren). Kan talg bule såpass mye ut av huden som en kjempespiss kvise og sitte så lenge som over en måned og klø? Hvis det var talg, er det noe jeg kan gjøre for å få vekk de gjenværende nuppene der nede, la de være i fred eller prøve å dra ut med pinsett på de også? Jeg tror ikke det er talg men what do i know!.. 

Anonymkode: 4f538...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det, var ikke noe hår og mye tykkere enn et hårstrå! 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inngrodd hår kan se slik ut. 

Anonymkode: b53ef...e3a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det, var ikke noe hår og mye tykkere enn et hårstrå! 

Det kan kanskje ha sett ut som en to-tre ganger så tykk hudorm enn de man har på nesen, bare at den var mer gjennomsiktig eller grålig, ikke hvit eller sort, myye lengre og heller ikke bøyelig eller skviselig som hudormer /talg er, altså veldig hard og ikke noe væske rundt. Pinsetten måtte ta tak og den ble ikke bøyd eller klemt "av" av pinsetten. Blodet som kom etterpå var helt friskt og ganske mye (som når man stikker seg i fingeren). Kan talg bule såpass mye ut av huden som en kjempespiss kvise og sitte så lenge som over en måned og klø? Hvis det var talg, er det noe jeg kan gjøre for å få vekk de gjenværende nuppene der nede, la de være i fred eller prøve å dra ut med pinsett på de også? Jeg tror ikke det er talg men what do i know!.. 

Anonymkode: 4f538...780

Jeg vet ikke hva du bør gjøre.

Barberer du deg nedentil, så kan det hende at du har inngrodde hår og at det evt er medvirkende årsak til det som du erfarer.

Jeg ville latt legen se på de.

Anonymkode: 1ed38...867

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det, var ikke noe hår og mye tykkere enn et hårstrå! 

Det kan kanskje ha sett ut som en to-tre ganger så tykk hudorm enn de man har på nesen, bare at den var mer gjennomsiktig eller grålig, ikke hvit eller sort, myye lengre og heller ikke bøyelig eller skviselig som hudormer /talg er, altså veldig hard og ikke noe væske rundt. Pinsetten måtte ta tak og den ble ikke bøyd eller klemt "av" av pinsetten. Blodet som kom etterpå var helt friskt og ganske mye (som når man stikker seg i fingeren). Kan talg bule såpass mye ut av huden som en kjempespiss kvise og sitte så lenge som over en måned og klø? Hvis det var talg, er det noe jeg kan gjøre for å få vekk de gjenværende nuppene der nede, la de være i fred eller prøve å dra ut med pinsett på de også? Jeg tror ikke det er talg men what do i know!.. 

Anonymkode: 4f538...780

Ja, det kan det. Det er nok et inngrodd hår som har ført til slik talgproduksjon. 

Anonymkode: 5af84...ef3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inngrodde håret kan ligge og vokse under huden i lang tid og bli lengre og lengre (maaange cm lange) . ofte krøller det seg sammen til en liten ball. La legen se på det og fjærne det/ de eventuelle hårene for deg

Anonymkode: 1ed38...867

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det, var ikke noe hår og mye tykkere enn et hårstrå! 

Det kan kanskje ha sett ut som en to-tre ganger så tykk hudorm enn de man har på nesen, bare at den var mer gjennomsiktig eller grålig, ikke hvit eller sort, myye lengre og heller ikke bøyelig eller skviselig som hudormer /talg er, altså veldig hard og ikke noe væske rundt. Pinsetten måtte ta tak og den ble ikke bøyd eller klemt "av" av pinsetten. Blodet som kom etterpå var helt friskt og ganske mye (som når man stikker seg i fingeren). Kan talg bule såpass mye ut av huden som en kjempespiss kvise og sitte så lenge som over en måned og klø? Hvis det var talg, er det noe jeg kan gjøre for å få vekk de gjenværende nuppene der nede, la de være i fred eller prøve å dra ut med pinsett på de også? Jeg tror ikke det er talg men what do i know!.. 

Anonymkode: 4f538...780

Jeg hadde for noen år siden ei slags kvise mellom puppene som aldri helt forsvant, uansett hvor mye jeg klemte og styrte med den. Tilslutt så presset og presset jeg den mellom fingerneglene og fikk tak i en tupp og dro den ut. En lang smal syl kom ut og jeg blødde friskt etterpå.

Siden jeg er jente og ikke har hår på brystet så var det nok ikke inngrodd hår, men rett og slett en helt horribel talgting! Var som et søkk inn i huden ei stund etterpå. 

Anonymkode: 707e9...b2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gir ikke inngrodd hår en rund kviseoverflate og ikke kjempe spiss som jeg har?  Og et rødlig betent område rundt og ikke bare vanlig hud? Som sagt var det ikke et mørkt hår heller og myye tykkere enn et hårstrå. Mere hudorm/talg aktig stilk da. Kvisene har ikke vært betente men kun som nupper og vært spisse å ta på, klødd en del og den jeg dro ut med pinsett i dag var blitt så spiss at det nesten så ut som en tykk flis som stod ut av huden. :S Tusen takk for så mange svar :) 

Anonymkode: 4f538...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men gir ikke inngrodd hår en rund kviseoverflate og ikke kjempe spiss som jeg har?  Og et rødlig betent område rundt og ikke bare vanlig hud? Som sagt var det ikke et mørkt hår heller og myye tykkere enn et hårstrå. Mere hudorm/talg aktig stilk da. Kvisene har ikke vært betente men kun som nupper og vært spisse å ta på, klødd en del og den jeg dro ut med pinsett i dag var blitt så spiss at det nesten så ut som en tykk flis som stod ut av huden. :S Tusen takk for så mange svar :) 

Anonymkode: 4f538...780

Håret ligger ofte skjult slik at du ikke ser det og heller ikke får tak i det sånn uten videre. Les artikkelen i linken over om hva du må passe på i forb m inngrodde hår

Anonymkode: 1ed38...867

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps ser mer ut som hvite og hudfargede spisse nupper enn betente hårsekker,  er ikke gule og sånn!  Har lest artikkelen :) 

Anonymkode: 4f538...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ps ser mer ut som hvite og hudfargede spisse nupper enn betente hårsekker,  er ikke gule og sånn!  Har lest artikkelen :) 

Anonymkode: 4f538...780

Ok. Da er det muligens kun talg :)

Anonymkode: 1ed38...867

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det virket som de spredde seg etter jeg plukket på den første som dukket opp.. Da kom det to små til i samme område og tre til på motsatt side av lysken 

Anonymkode: 4f538...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke gått bort med brulidine behandling i en måned. Er så redd for at det kan være kjønnsvorter eller noe annet spredelig :(

Anonymkode: 4f538...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke gått bort med brulidine behandling i en måned. Er så redd for at det kan være kjønnsvorter eller noe annet spredelig :(

Anonymkode: 4f538...780

Det høres absolutt ikke ut som kjønnsykdom. Mulig du trenger en salve på resept) for å løse opp talgen (snakk med legen)

Anonymkode: 1ed38...867

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det virket som de spredde seg etter jeg plukket på den første som dukket opp.. Da kom det to små til i samme område og tre til på motsatt side av lysken 

Anonymkode: 4f538...780

Dette betyr nok bare at du har økt talgproduksjon.

Det kan være noe med barberingen som irriterer huden og forårsaker økt talgproduksjon.

Anonymkode: 1ed38...867

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det, var ikke noe hår og mye tykkere enn et hårstrå! 

Det kan kanskje ha sett ut som en to-tre ganger så tykk hudorm enn de man har på nesen, bare at den var mer gjennomsiktig eller grålig, ikke hvit eller sort, myye lengre og heller ikke bøyelig eller skviselig som hudormer /talg er, altså veldig hard og ikke noe væske rundt. Pinsetten måtte ta tak og den ble ikke bøyd eller klemt "av" av pinsetten. Blodet som kom etterpå var helt friskt og ganske mye (som når man stikker seg i fingeren). Kan talg bule såpass mye ut av huden som en kjempespiss kvise og sitte så lenge som over en måned og klø? Hvis det var talg, er det noe jeg kan gjøre for å få vekk de gjenværende nuppene der nede, la de være i fred eller prøve å dra ut med pinsett på de også? Jeg tror ikke det er talg men what do i know!.. 

Anonymkode: 4f538...780

Hunden min har slike talgkjertler rundt pattene :fnise: Da har jeg noen ganger dratt ut talgen med en pinsett, for den stikker ut, slik du beskriver. Det som kommer ut er en streng (svart, men hunden min er mørk i fargen) og ca 1 mm tykk. Kanskje du har noe liknende. Men det beste er jo å gå til en hudlege, som kan gi et sikrere svar.

Anonymkode: c1966...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...