Gå til innhold

Hun er som et lite lam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser i denne tråden og på internett som finnes av råd, så skjønner jeg virkelig hvorfor folk er bekymret og paranoide. Vet ikke med dere andre men ca. hver gang jeg kjenner meg igjen i en problemstilling så synes jeg alltid rådene er feil, hvertfall i følge mitt vedkommende. 

Dette kunne vært meg på dagens datemarked. Hvorfor? Fordi det kryr av useriøse mennesker, useriøse dumme råd. Jeg føler konstant at jeg må være på vakt for signalene jeg tar imot eller sender ut og hvis jeg sender ut noe så er det jo mulig at personen får gale råd av alle mulige mennesker som ikke tolker rett. På den måten har jeg dumpet folk og blitt dumpet. Fordi jeg har blitt paranoid i problemstillinger, livredd for å date en sånn`en og en sånn der`en og hva gjør man hvis han har barn og en crazy ex? nei run, run og run. 

Vet du hva, ts. Hvis hun signaliserer til deg at hun liker deg; Guess what! Kanskje hun liker deg? Men kanskje hun trenger tid. Har du det travelt så bør du løpe, for denne jenta løper ikke. Har du tid? Så heng sammen, slutt å les alt sammen og vær så intens og pushy. Dagens måte å date folk på er jo helt syk, ingen tar seg tid til å bli kjent med vedkommende? Bli kjent med henne, vær trygg og snill og hun er muligens redd for romantikk med gode grunner. Er ikke alle sammen som er happygolucky.

Anonymkode: 88596...443

Kan jo forsåvidt være en sant det. Men skal virkelig TS pushe videre her nå? Høres ut som han har prøvd noen ganger. Hvis ho er interessert får ho gjøre neste støt. TS bør ikke sette livet på vent for ho for det. Gå videre, og se an.

Anonymkode: 9640b...b60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har nettopp blitt kjent med en jente som det er utrolig lett å bli kjent med, utrolig lett å like. Reflektert, vennlig, intelligent, utrolig pen og laid back. Men hver gang jeg forsøker å komme meg innpå henne, sjarmere henne, gjøre noe romantisk for henne så rygger hun. Svarer ikke på meldinger, svarer kort og jeg føler meg skikkelig avvist. Men så er det noe der som gjør at jeg tror hun vil fremover og vil noe med meg men klarer ikke å beskrive hvorfor. Jeg forstår ikke hvordan det går an å være så sterk, oppegående og sjarmerende på et tidspunkt, for så å forvandle seg til noe så sårbart pang-stopp! En vegg! Hun sier til meg at hun ikke vil gå inn på detaljer og snakker veldig lite om fortiden sin. Men skjønner jo at noe har skjedd og at det er noe. På en side er hun så vanvittig sjarmerende, på den andre siden lurer jeg på om det er mulig å komme igjennom den veggen hun har satt opp?

Hva gjør jeg?

Anonymkode: b63aa...799

Vis at du er der, jeg har hatt en trøblete fortid, med ADHD, medisinering, spesial skole,isolert fra folk osv ,og for 1 mnd ble dopet ned av en bekjent/venn som jeg stolte på, hun har sikkert ikke opplevd dette, men min erfaring er at folk flest skjønner ikke det  , og dermed har jjeg lært å holde visse erfaringer og føleser for meg selv og ikke ta det opp med folk jeg kjenner ikke, jeg kan ta det opp med venner på en veldig overfaldisk måte,men jeg går ikke dypere ned, da mine erfaringer at folk flest heller dømmer meg og ikke har en forståslig fpr hva jeg har opplevd og hvordan de opplevelsene har begret meg.

Ikke mas, hun forteller når hun føler det er rett tid og at hun stolere på deg. for sånne som oss tar det lang tid, selvom vi virker åpene, kødete og morsome og inkluderende. Men sannheten er det at vi er "ødelagte", og DU må vise at du verdig og forståelse full, Du dømmer ikke oss og det aller viktiskte at DU ikke forteller hva jeg fortelller deg videre, fordi NÅR jeg åpner deg for deg, er det ett tillits, vær så snill å ikke brutt den!

Anonymkode: b2e9a...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, kvinner er ikke så komplekse. Det at hun trekker seg unna når du prøver deg er jo bare tegn på at hun ikke vil ha deg på den måten du vil ha henne.

Hvis hun virkelig var tiltrukket av deg og var gira, så hadde hun ikke trukket seg unna. Hun trives med å ha deg som venn og jeg anbefaler deg å egentlig kutte kontakten med henne. For din egen skyld.

Anonymkode: 55f04...b34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart ho er småredd for romantikk, sku gjerne studert personer som ikke er det og lært noe, men romantikk og følelser krever at man blir litt fucked up.

Endret av CaraEvingne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, kvinner er ikke så komplekse. Det at hun trekker seg unna når du prøver deg er jo bare tegn på at hun ikke vil ha deg på den måten du vil ha henne.

Hvis hun virkelig var tiltrukket av deg og var gira, så hadde hun ikke trukket seg unna. Hun trives med å ha deg som venn og jeg anbefaler deg å egentlig kutte kontakten med henne. For din egen skyld.

Anonymkode: 55f04...b34

Jeg er ikke sånn at jeg blir kjempe gira på en fyr og hopper over han. Jeg kan faktisk finne på å gjøre det motsatte, hvert fall til jeg får et bedre overblikk.

Endret av CaraEvingne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel litt slikt som henne tror jeg..

Min bakgrunn; Ble mobbet allerede fra dag 1. i barnehage og videre opp mot videregående, det sluttet ikke før jeg var på randen til å ta selvmord, men prøvde en ting; og det var å flytte vekk. Noe som hjulpet meg masse. depresjonene mine gikk delvis vekk og slikt.

Uansett.. Jeg er så vant til å høre hvor ekkel og stygg jeg er, at når noen sier til meg "Du er sååå nydelig" Så er det vanskelig for meg å ta dem seriøst. "Mener den personen det? Eller tuller personen bare?" Så jeg har lagt ett lokk på følelsene mine, alt bare preller av både negative og positive ting.. Jeg klarer ikke å ta noen seriøst.

Jeg vil likevel si at jeg idag har bedre selvtillitt enn hva jeg hadde for 10år siden. Jeg har funnet meg selv, men følelser og det å være nær noen er likevel like vanskelig. Det tar lang tid før jeg blir nær noen, slik at jeg stoler 100% på den personen. Det å gå for fort fram er en ganske dealbreaker for meg, mest fordi jeg ønsker ikke å bli såret igjen...og igjen...og igjen. Og dermed trekker jeg meg raskt unna om jeg føler det går for fort fram.

Er hun som meg, så synes hun kanskje at det å få ei hyggelig melding en gang i blant er bare bra og ikke minst koselig. Men blir det for mye kliss, så er det lett å trekke seg unna, fordi det blir for mye å håndtere på en gang :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, kvinner er ikke så komplekse.

Anonymkode: 55f04...b34

Kvinner er ikke så komplekse? Jeg vil nok heller si det motsatte, vi har da uendelig med bevegelsesmuligheter og ressurser til å løse eller være et problem på.

Endret av CaraEvingne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vis at du er der, jeg har hatt en trøblete fortid, med ADHD, medisinering, spesial skole,isolert fra folk osv ,og for 1 mnd ble dopet ned av en bekjent/venn som jeg stolte på, hun har sikkert ikke opplevd dette, men min erfaring er at folk flest skjønner ikke det  , og dermed har jjeg lært å holde visse erfaringer og føleser for meg selv og ikke ta det opp med folk jeg kjenner ikke, jeg kan ta det opp med venner på en veldig overfaldisk måte,men jeg går ikke dypere ned, da mine erfaringer at folk flest heller dømmer meg og ikke har en forståslig fpr hva jeg har opplevd og hvordan de opplevelsene har begret meg.

Ikke mas, hun forteller når hun føler det er rett tid og at hun stolere på deg. for sånne som oss tar det lang tid, selvom vi virker åpene, kødete og morsome og inkluderende. Men sannheten er det at vi er "ødelagte", og DU må vise at du verdig og forståelse full, Du dømmer ikke oss og det aller viktiskte at DU ikke forteller hva jeg fortelller deg videre, fordi NÅR jeg åpner deg for deg, er det ett tillits, vær så snill å ikke brutt den!

Anonymkode: b2e9a...979

Dette. Jenter er ikke hjelpeløse idioter. De vil ta kontakt dersom de føler seg trygge hos deg, det er like sikkert som at de vil gå under et tak om det regner og de mangler paraply.

Vis at du er der, det er det beste rådet jeg vet om. Å løpe etter har bare en skremmende effekt, det er tross alt bevegelse jenter flykter fra. Du vil være den stødige de flykter til.

 

4 minutter siden, CaraEvingne skrev:

Jeg er ikke sånn at jeg blir kjempe gira på en fyr og hopper over han. Jeg kan faktisk finne på å gjøre det motsatte, hvert fall til jeg får et bedre overblikk.

Nettopp! 

Friendzone er ikke noe dumt i seg selv. Men det er bare de tøffeste guttene som tar sjansen på å befinne seg i den og utnytte den for alt den er verdt.

Anonymkode: e9e94...476

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Sier ikke dette for å ødlegge stemningen for deg ts, men jeg tror som flere andre at hun ikke er interessert i noe romantisk. Det kan være flere grunner til at hun ikke åpner seg for deg, men dersom det er slik at hun ønsker vennskap og du ønsker noe mer, så vet ikke hun hvordan du vil reagere når du innser at det ikke kommer til å skje noe. Folk reagerer ulikt på en endelig avvisning og det er ikke akkurat unormalt at man bryter kontakten. Hvorfor skal hun åpne seg for deg og bli glad i deg når det er en stor sjangse for at du stikker av når du innser at hun bare vil være venner? Det er nok ikke første gang hun er i denne type situasjon og hun har nok lært seg at det er smart å holde igjen til hun vet hvordan du vil reagere. Samtidig er det flere som ikke liker å avise noen direkte. Det kan også forklare hvorfor du ikke får noe tydelig svar. 

Jeg har opplevd noe av det samme en gang, og jeg var også ganske forvirret. Hun sa til slutt at hun bare ville være venner, men samtidig ble hun furten når jeg gikk ut med en annen. Ser ikke helt hvorfor hun skulle bli det om "hun ikke var interessert", men uansett. Flere av kompisene har også hatt samme type problem. Lærdommen av dette er at når damene stopper fremstøtene dine er de som oftest ikke interessert. Det er mulig at hun ikke vet om hun liker deg godt nok, og at hun ikke har bestemt seg ennå, men mine erfaringer tilsier at du ikke har store sjangser her. Det som gjorde det hele forvirrende for meg når jeg opplevde dette var at jeg ikke forstod hvorfor hun brydde seg så mye om ha kontakt når hun tilsynelatende ikke var interessert? 

Hvis jeg var deg ville jeg sett det ann noen uker til. Ikke press henne, men vær hyggelig og still opp. Noen ganger er det faktisk ikke smart å trekke for raske konklusjoner. Jeg har sett menn som har holdt ut med "vanskelige kvinner" og til slutt endt opp med å bli sammen med dem, men jeg har ikke sett dette skje mange ganger for å si det slik. Om det ikke skjer noe iløpet av noen uker så får du vurdere om du vil ha vennskapet eller om du skal si takk for deg. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er denne jenta ikke interessert, ellers så har hun problemer med nærhet av en eller annen grunn. For å finne ut av dette må du nesten bare ta å spørre henne. 

Anonymkode: 56ea8...9df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Minesveiper skrev:

Sier ikke dette for å ødlegge stemningen for deg ts, men jeg tror som flere andre at hun ikke er interessert i noe romantisk. Det kan være flere grunner til at hun ikke åpner seg for deg, men dersom det er slik at hun ønsker vennskap og du ønsker noe mer, så vet ikke hun hvordan du vil reagere når du innser at det ikke kommer til å skje noe. Folk reagerer ulikt på en endelig avvisning og det er ikke akkurat unormalt at man bryter kontakten. Hvorfor skal hun åpne seg for deg og bli glad i deg når det er en stor sjangse for at du stikker av når du innser at hun bare vil være venner? Det er nok ikke første gang hun er i denne type situasjon og hun har nok lært seg at det er smart å holde igjen til hun vet hvordan du vil reagere. Samtidig er det flere som ikke liker å avise noen direkte. Det kan også forklare hvorfor du ikke får noe tydelig svar. 

Jeg har opplevd noe av det samme en gang, og jeg var også ganske forvirret. Hun sa til slutt at hun bare ville være venner, men samtidig ble hun furten når jeg gikk ut med en annen. Ser ikke helt hvorfor hun skulle bli det om "hun ikke var interessert", men uansett. Flere av kompisene har også hatt samme type problem. Lærdommen av dette er at når damene stopper fremstøtene dine er de som oftest ikke interessert. Det er mulig at hun ikke vet om hun liker deg godt nok, og at hun ikke har bestemt seg ennå, men mine erfaringer tilsier at du ikke har store sjangser her. Det som gjorde det hele forvirrende for meg når jeg opplevde dette var at jeg ikke forstod hvorfor hun brydde seg så mye om ha kontakt når hun tilsynelatende ikke var interessert? 

Hvis jeg var deg ville jeg sett det ann noen uker til. Ikke press henne, men vær hyggelig og still opp. Om det ikke skjer noe iløpet av noen uker så får du vurdere om du vil ha vennskapet eller om du skal si takk for deg. 

De er nok interessert, de har bare ikke fått nok tid.

Alt dette fokuset på "Man må for all del ikke havne i vennesonen!" gjør at de tregeste av oss ikke rekker å åpne oss før dere forsvinner, ofte snurte og skuffede. Så blir det bare verre og verre å åpne opp neste gang...

Er VELDIG enig i dette:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enten er denne jenta ikke interessert, ellers så har hun problemer med nærhet av en eller annen grunn. For å finne ut av dette må du nesten bare ta å spørre henne

Anonymkode: 56ea8...9df

Hva skjedde med direkte kommunikasjon?

Anonymkode: e9e94...476

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva skjedde med direkte kommunikasjon?

Anonymkode: e9e94...476

Ja, for min del er det best å spørre meg i stedet for å spørre om råd på nettet, som regel i alle fleste tilfeller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er nok interessert, de har bare ikke fått nok tid.

Alt dette fokuset på "Man må for all del ikke havne i vennesonen!" gjør at de tregeste av oss ikke rekker å åpne oss før dere forsvinner, ofte snurte og skuffede. Så blir det bare verre og verre å åpne opp neste gang...

Anonymkode: e9e94...476

Enig i den, man skaper en selvoppfyllende profeti. Derfor det er lurt av ts å avvente litt før han gjør noe endelig.

For min del er det ganske vanskelig å vite om en dame er "treg" eller om hun bare vil være venner. Hun jeg snakket om over trengte nok at relasjonen utviklet seg på hennes premisser og i hennes tempo. Det er bare ikke særlig kjekt å være dønn usikker på hvor man har damen for hun sier ikke akkurat til deg: "Hvis du bare holder ut en stund til så åpner jeg meg og gir mer tilbake". Det er greit å være treg, men pass på å gi nok tilbake. Ellers forsvinner jeg ja. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, CaraEvingne skrev:

Kvinner ikke er så komplekse? Vel, jeg vil nok heller si det motsatte, vi har da uendelig med bevegelsesmuligheter og ressurser til å løse eller være et problem på.

Nei, jeg sier igjen. Kvinner er ikke så komplekse. Men for den uerfarne person som ikke har vært borti endel kvinner, så kan de virke komplekse. Akkurat som TS nå erfarer.

 

 

32 minutter siden, CaraEvingne skrev:

Jeg er ikke sånn at jeg blir kjempe gira på en fyr og hopper over han. Jeg kan faktisk finne på å gjøre det motsatte, hvert fall til jeg får et bedre overblikk.

Men generelt så kan man vite at gjennomsnittskvinnen ikke stopper dine fremstøt som mann, om de faktisk føler en tiltrekning selv også. Det er det poenget jeg prøver å få frem. At dama TS prøver seg på faktisk ikke er interessert.

Og hvis hun sliter med noe, så er det strengt talt ikke TS sitt problem å måtte vente på at hun skal bli klar eller noe. Nei, da er hun faktisk ikke klar for å ta ting videre, og han burde gå videre og glemme dama.

Personlig tror jeg bare hun liker å ha han rundt fordi han tilfører livet hennes verdi på en eller annen måte. Er ikke uvanlig at damer har menn i livet sitt for bekreftelse eller andre resursser, uten at de faktisk at de har lyst til å bli kjæreste/fuckfriend med de. 

Anonymkode: 55f04...b34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CaraEvingne skrev:

Ja, for min del er det best å spørre meg i stedet for å spørre om råd på nettet, som regel i alle fleste tilfeller.

Nettopp! En fyr som virkelig spør, lytter og tror på der man forteller...vroooom!...han er halvveis inne i hjertet allerede 👍

Men neida, man lasser på med stjerneskudd, magi og fyrverkeri, for det har man nemlig lært på internett👎

For ikke å snakke om frasen "Jenter vet ikke selv hva de vil ha, så det må vi finne ut av." 😳 jaha...

Anonymkode: e9e94...476

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Minesveiper skrev:

Enig i den, man skaper en selvoppfyllende profeti. Derfor det er lurt av ts å avvente litt før han gjør noe endelig.

For min del er det ganske vanskelig å vite om en dame er "treg" eller om hun bare vil være venner. Hun jeg snakket om over trengte nok at relasjonen utviklet seg på hennes premisser og i hennes tempo. Det er bare ikke særlig kjekt å være dønn usikker på hvor man har damen. Det er greit å være treg, men pass på å gi nok tilbake. Ellers forsvinner jeg ja. 

Det skjønner jeg kjempegodt! Men har du spurt henne direkte og med ord? :) 

Det er ikke så kult å være den som sier "Kan du gi meg litt tid til?" heller...

Anonymkode: e9e94...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg sier igjen. Kvinner er ikke så komplekse. Men for den uerfarne person som ikke har vært borti endel kvinner, så kan de virke komplekse. Akkurat som TS nå erfarer.

 

 

Men generelt så kan man vite at gjennomsnittskvinnen ikke stopper dine fremstøt som mann, om de faktisk føler en tiltrekning selv også. Det er det poenget jeg prøver å få frem. At dama TS prøver seg på faktisk ikke er interessert.

Og hvis hun sliter med noe, så er det strengt talt ikke TS sitt problem å måtte vente på at hun skal bli klar eller noe. Nei, da er hun faktisk ikke klar for å ta ting videre, og han burde gå videre og glemme dama.

Personlig tror jeg bare hun liker å ha han rundt fordi han tilfører livet hennes verdi på en eller annen måte. Er ikke uvanlig at damer har menn i livet sitt for bekreftelse eller andre resursser, uten at de faktisk at de har lyst til å bli kjæreste/fuckfriend med de. 

Anonymkode: 55f04...b34

Man skulle nesten tro at du kjente denne dama, siden du faktisk tar deg friheten til å forklare ts intensjonene hennes også. Da skal man kjenne et menneske godt.

Ellers så er det mulig du kjenner til en saue"flokk" av kvinner som jeg ikke kjenner, men jeg synes jeg ser litt flere individer rundt meg nok til å passe kjeften min og ikke snakke så høyt for dem alle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! En fyr som virkelig spør, lytter og tror på der man forteller...vroooom!...han er halvveis inne i hjertet allerede 👍

Men neida, man lasser på med stjerneskudd, magi og fyrverkeri, for det har man nemlig lært på internett👎

For ikke å snakke om frasen "Jenter vet ikke selv hva de vil ha, så det må vi finne ut av." 😳 jaha...

Anonymkode: e9e94...476

Thank you thank you i love you. <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CaraEvingne skrev:

Man skulle nesten tro at du kjente denne dama, siden du faktisk tar deg friheten til å forklare ts intensjonene hennes også. Da skal man kjenne et menneske godt.

Ellers så er det mulig du kjenner til en saue"flokk" av kvinner som jeg ikke kjenner, men jeg synes jeg ser litt flere individer rundt meg nok til å passe kjeften min og ikke snakke så høyt for dem alle.

Jeg skrev jeg TROR, ikke at jeg VET. Lær deg å lese a.

Nei, jeg skal ikke komme her og si at alle er sånn. Men overraskende mange er slik jeg beskriver. Og derimot mener jeg fortsatt at man ikke kan forhandle frem tiltrekning hos den andre parten, og man burde heller ikke kaste bort energi på å prøve få vedkomne til å like deg. Enten liker hun deg eller så gjør hun ikke. Og kvinner vet rimelig kjapt om de faktisk er tiltrukket.

Om hun har psykologiske problemer og må vente av en eller annen grunn, så er det enda en god grunn til å bare gå videre som mann. Hvem gidder å kaste bort tid på å vente på at en dame blir klar, når man kan finne andre kvinner som ikke har de problemene?

Anonymkode: 55f04...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CaraEvingne skrev:

Man skulle nesten tro at du kjente denne dama, siden du faktisk tar deg friheten til å forklare ts intensjonene hennes også. Da skal man kjenne et menneske godt.

Ellers så er det mulig du kjenner til en saue"flokk" av kvinner som jeg ikke kjenner, men jeg synes jeg ser litt flere individer rundt meg nok til å passe kjeften min og ikke snakke så høyt for dem alle.

Man skulle faktisk nesten tro han var mann og hadde lest om noen eksotiske vesener som kalles kvinner.

3 minutter siden, CaraEvingne skrev:

Thank you thank you i love you. <3

Ditto! 💗

Anonymkode: e9e94...476

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...