Gå til innhold

Hun er som et lite lam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp blitt kjent med en jente som det er utrolig lett å bli kjent med, utrolig lett å like. Reflektert, vennlig, intelligent, utrolig pen og laid back. Men hver gang jeg forsøker å komme meg innpå henne, sjarmere henne, gjøre noe romantisk for henne så rygger hun. Svarer ikke på meldinger, svarer kort og jeg føler meg skikkelig avvist. Men så er det noe der som gjør at jeg tror hun vil fremover og vil noe med meg men klarer ikke å beskrive hvorfor. Jeg forstår ikke hvordan det går an å være så sterk, oppegående og sjarmerende på et tidspunkt, for så å forvandle seg til noe så sårbart pang-stopp! En vegg! Hun sier til meg at hun ikke vil gå inn på detaljer og snakker veldig lite om fortiden sin. Men skjønner jo at noe har skjedd og at det er noe. På en side er hun så vanvittig sjarmerende, på den andre siden lurer jeg på om det er mulig å komme igjennom den veggen hun har satt opp?

Hva gjør jeg?

Anonymkode: b63aa...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer info mens jeg er i gang...

Det er som om alle følelsene hennes er skrudd av. Ikke utover (for meg) men innover. I den forstand at hun er veldig snill med meg og får meg til å føle meg bra, men hun tar ikke imot. Hun prøver så godt hun kan å skjule for meg at hun ikke tar i mot, tuller ting bort eller snakker om noe annet eller later som at hun tar i mot, men det var EN gang hun tok i mot noe jeg sa til henne (at jeg var blitt veldig glad i henne) og da synes jeg nesten at jeg så at hun fikk tårer i øynene? 

Det er sånne ting som gjør at jeg får en følelse av at hun ikke avviser meg men har en vegg der.

Anonymkode: b63aa...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i henne. Det eneste hun er interessert i (bevisst eller ubevisst) er bekreftelse og oppmerksomhet. Hun vil aldri gjøre noe mer utav kontakten.

Anonymkode: 4bad6...8d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig selvtillit, og eller dårlige erfaringer når det gjelder menn som kommer med masse romantisk oppgulp.

Anonymkode: dac25...19d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Drit i henne. Det eneste hun er interessert i (bevisst eller ubevisst) er bekreftelse og oppmerksomhet. Hun vil aldri gjøre noe mer utav kontakten.

Anonymkode: 4bad6...8d6

Du forstår tydeligvis ikke situasjonen. 

-Håper det er noen her som kjenner seg igjen. TS

Anonymkode: b63aa...799

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår tydeligvis ikke situasjonen. 

-Håper det er noen her som kjenner seg igjen. TS

Du det er prikk likt hvordan jeg selv oppfører/har oppført meg mot menn som aldri, aldri, aldri kommer til å få meg til sengs.

Anonymkode: 4bad6...8d6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit i henne. Det eneste hun er interessert i (bevisst eller ubevisst) er bekreftelse og oppmerksomhet. Hun vil aldri gjøre noe mer utav kontakten.

Anonymkode: 4bad6...8d6

Jeg holder på med en sånn. Har bedt hun ut noen ganger. Men "for tidlig" etter en uke.

Sist gang var det en eldre kvinne som mente det var for tidlig etter 3mnd.

Begynner å bli drit lei tekstmeldinger på en skjerm. Men hun virker interessert men aldri klar.

Kan være en attention whore. Vet ikke hvor lenge jeg gidder og holde på.

Anonymkode: 92794...2f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke truffet hverandre på internett og har felles bekjente. Vi snakker samme språk og befinner oss ikke såpass langt unna hverandre at jeg stiller spørsmålstegn bak henne som person på det nivået (attention whore osv). Har for øvrig ikke så dårlig trøkk på sjekkemarkedet heller.

Jeg tror AB som nevnte dårlig selvtillit og lei av romantikk er inne på noe.

Anonymkode: b63aa...799

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du det er prikk likt hvordan jeg selv oppfører/har oppført meg mot menn som aldri, aldri, aldri kommer til å få meg til sengs.

Anonymkode: 4bad6...8d6

Det kan være èn grunn ja. Jeg har også oppført meg slik en gang.. Gutten var så snill og god, så jeg prøvde virkelig å like han. Dessverre funka det ikke, jeg fikk ikke de rette følelsene. 

Det kan også være at hun er usikker/redd pga. noe som har skjedd før. Umulig for oss å vite! Du må snakke med henne om dette.

Anonymkode: 257d9...233

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har nettopp blitt kjent med en jente som det er utrolig lett å bli kjent med, utrolig lett å like. Reflektert, vennlig, intelligent, utrolig pen og laid back. Men hver gang jeg forsøker å komme meg innpå henne, sjarmere henne, gjøre noe romantisk for henne så rygger hun. Svarer ikke på meldinger, svarer kort og jeg føler meg skikkelig avvist. Men så er det noe der som gjør at jeg tror hun vil fremover og vil noe med meg men klarer ikke å beskrive hvorfor. Jeg forstår ikke hvordan det går an å være så sterk, oppegående og sjarmerende på et tidspunkt, for så å forvandle seg til noe så sårbart pang-stopp! En vegg! Hun sier til meg at hun ikke vil gå inn på detaljer og snakker veldig lite om fortiden sin. Men skjønner jo at noe har skjedd og at det er noe. På en side er hun så vanvittig sjarmerende, på den andre siden lurer jeg på om det er mulig å komme igjennom den veggen hun har satt opp?

Hva gjør jeg?

Anonymkode: b63aa...799

Dette høres dessverre ut som andre siden av et scenario en venninne av meg nylig fortalte om:

Hun hadde hengt mye med en kjempekoselig og kjekk kar, som hun hadde mye til felles med, men fant ut etter litt klining og flørting at dette ikke var en potensiell partner. Fordi han var så snill syntes hun det var vanskelig å avvise ham brutalt, så hun lot kontakten fortsette, men trakk seg unna når han ble for frempå. Ettersom hun ikke er et voldsomt følelsesmenneske, tolket han det dit en at hun var redd for å uttrykke det hun egentlig følte for ham. Så hun fikk lange meldinger om at han forsto at hun slet med å åpne seg, men at hun kunne ta den tiden hun trengte, at hun var trygg med han  osv osv.

Med andre ord var hun absolutt ikke interessert, men han tok ikke hintet og tolket det dithen at hun var redd for å vise følelsene sine.

Det KAN selvfølgelig være en annen forklaring i ditt tilfelle, men jeg holder en knapp på dette. Sorry :/

Anonymkode: 33546...78e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som hun vil ha deg som en venn, men ikke noe mer :) 

Anonymkode: 36af9...e49

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok litt intimitetsproblemer. Da er det er ikke uvanlig å rygge litt unna når det blir litt for nært. 

Dersom du virkelig liker henne synes jeg du skal gi henne tid og rom nok. Dersom du gir henne dette (gitt at hun er interessert selvfølgelig) vil det være verdt det. Det er viktig at hun er trygg i dine omgivelser. Jeg synes også du skal prøve å utfordre henne litt. Prøve å få henne til å tørre å åpne seg litt opp. Pass på at du ikke overskrider noen grenser her da, for da kan du skremme henne vekk. 

 

Anonymkode: 6d758...962

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har nettopp blitt kjent med en jente som det er utrolig lett å bli kjent med, utrolig lett å like. Reflektert, vennlig, intelligent, utrolig pen og laid back. Men hver gang jeg forsøker å komme meg innpå henne, sjarmere henne, gjøre noe romantisk for henne så rygger hun. Svarer ikke på meldinger, svarer kort og jeg føler meg skikkelig avvist. Men så er det noe der som gjør at jeg tror hun vil fremover og vil noe med meg men klarer ikke å beskrive hvorfor. Jeg forstår ikke hvordan det går an å være så sterk, oppegående og sjarmerende på et tidspunkt, for så å forvandle seg til noe så sårbart pang-stopp! En vegg! Hun sier til meg at hun ikke vil gå inn på detaljer og snakker veldig lite om fortiden sin. Men skjønner jo at noe har skjedd og at det er noe. På en side er hun så vanvittig sjarmerende, på den andre siden lurer jeg på om det er mulig å komme igjennom den veggen hun har satt opp?

Hva gjør jeg?

Anonymkode: b63aa...799

Hun er jo åpenbart ikke interessert i romantikk med deg. Jo før du slutter med sånt, jo bedre er sjansen for at dere kan få til et forhold. Hun er sikkert interessert i kjærlighet og vennskap, men fortsetter du å pushe henne på det romantiske (og seksuelle) så kommer hun til å forsvinne.

 

Det kan ta flere år å få henne til å knytte seg til deg. Er du villig til å bruke så lang tid?

 

Anonymkode: e9e94...476

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Friendzone... Gå videre.

Anonymkode: 9640b...b60

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil være venner, men ikke kjæresten din. 

Så enkelt som det. Mange jenter er dårlige på å avvise på en tydelig måte fordi det er ubehagelig. 

Så hun er nok ei hyggelig jente som ikke vil være kjip mot deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du virkelig liker henne synes jeg du skal gi henne tid og rom nok. Dersom du gir henne dette (gitt at hun er interessert selvfølgelig) vil det være verdt det. Det er viktig at hun er trygg i dine omgivelser. Jeg synes også du skal prøve å utfordre henne litt. Prøve å få henne til å tørre å åpne seg litt opp. Pass på at du ikke overskrider noen grenser her da, for da kan du skremme henne vekk. 

 

Vær litt snill med trådstarter, da. Jenta er jo åpenbart ikke interessert i ham i det hele tatt.

Anonymkode: 4bad6...8d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har nok litt intimitetsproblemer. Da er det er ikke uvanlig å rygge litt unna når det blir litt for nært. 

Dersom du virkelig liker henne synes jeg du skal gi henne tid og rom nok. Dersom du gir henne dette (gitt at hun er interessert selvfølgelig) vil det være verdt det. Det er viktig at hun er trygg i dine omgivelser. Jeg synes også du skal prøve å utfordre henne litt. Prøve å få henne til å tørre å åpne seg litt opp. Pass på at du ikke overskrider noen grenser her da, for da kan du skremme henne vekk. 

 

Anonymkode: 6d758...962

Veldig enig med dette, og kjenner meg igjen.

TS: det var voldsomt mange her som vil fortelle deg at hun ikke er interessert, bare vil være venner, men det er ikke sikkert det stemmer. Kanskje er det slik i de fleste tilfeller, men ikke alltid. Det er ofte lettere å trekke seg tilbake om man ikke helt vet hva man skal gjøre. Dersom man får komplimenter og tror at vedkommende sier dette bare for å være hyggelig, men ikke mener det. Man hører hva folk sier men tar det aldri til seg. Det er lettere sånn, eller det er det man er blitt vant til. Å ta imot komplimenter betyr å ta inn over seg at folk ser deg, legger merke til deg. Og det betyr at de legger merke til deg ellers også, når det ikke er noe å gi komplimenter for. Tror det er litt sånn jeg tenker, ihvertfall.

Det kan være et godt tips å prøve å utfordre henne, slik som den anonyme jeg siterte skrev. Men det er vanskelig å vite hvordan hun reagerer, og hva hun reagerer på.

Håper du kommer igjennom hos henne, og at alle de som har plassert deg i vennesonen tok feil ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser i denne tråden og på internett som finnes av råd, så skjønner jeg virkelig hvorfor folk er bekymret og paranoide. Vet ikke med dere andre men ca. hver gang jeg kjenner meg igjen i en problemstilling så synes jeg alltid rådene er feil, hvertfall i følge mitt vedkommende. 

Dette kunne vært meg på dagens datemarked. Hvorfor? Fordi det kryr av useriøse mennesker, useriøse dumme råd. Jeg føler konstant at jeg må være på vakt for signalene jeg tar imot eller sender ut og hvis jeg sender ut noe så er det jo mulig at personen får gale råd av alle mulige mennesker som ikke tolker rett. På den måten har jeg dumpet folk og blitt dumpet. Fordi jeg har blitt paranoid i problemstillinger, livredd for å date en sånn`en og en sånn der`en og hva gjør man hvis han har barn og en crazy ex? nei run, run og run. 

Vet du hva, ts. Hvis hun signaliserer til deg at hun liker deg; Guess what! Kanskje hun liker deg? Men kanskje hun trenger tid. Har du det travelt så bør du løpe, for denne jenta løper ikke. Har du tid? Så heng sammen, slutt å les alt sammen og vær så intens og pushy. Dagens måte å date folk på er jo helt syk, ingen tar seg tid til å bli kjent med vedkommende? Bli kjent med henne, vær trygg og snill og hun er muligens redd for romantikk med gode grunner. Er ikke alle sammen som er happygolucky.

Anonymkode: 88596...443

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser i denne tråden og på internett som finnes av råd, så skjønner jeg virkelig hvorfor folk er bekymret og paranoide. Vet ikke med dere andre men ca. hver gang jeg kjenner meg igjen i en problemstilling så synes jeg alltid rådene er feil, hvertfall i følge mitt vedkommende. 

Dette kunne vært meg på dagens datemarked. Hvorfor? Fordi det kryr av useriøse mennesker, useriøse dumme råd. Jeg føler konstant at jeg må være på vakt for signalene jeg tar imot eller sender ut og hvis jeg sender ut noe så er det jo mulig at personen får gale råd av alle mulige mennesker som ikke tolker rett. På den måten har jeg dumpet folk og blitt dumpet. Fordi jeg har blitt paranoid i problemstillinger, livredd for å date en sånn`en og en sånn der`en og hva gjør man hvis han har barn og en crazy ex? nei run, run og run. 

Vet du hva, ts. Hvis hun signaliserer til deg at hun liker deg; Guess what! Kanskje hun liker deg? Men kanskje hun trenger tid. Har du det travelt så bør du løpe, for denne jenta løper ikke. Har du tid? Så heng sammen, slutt å les alt sammen og vær så intens og pushy. Dagens måte å date folk på er jo helt syk, ingen tar seg tid til å bli kjent med vedkommende? Bli kjent med henne, vær trygg og snill og hun er muligens redd for romantikk med gode grunner. Er ikke alle sammen som er happygolucky.

Anonymkode: 88596...443

<3

Anonymkode: e9e94...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...