Gå til innhold

Folk som er komfortable i moten.


maskineple

Anbefalte innlegg

Nei, jeg liker det ikke. 

Verken joggebukse utenfor moten, eller klær som ikke matcher. 

Vi har en standard i landet her! Forstå det! Jeg skammer meg over å gå ved siden av noen i såkalte komfortable klær. 

Standarden må opp. Noen må si det.

Edit: Må også tilføye det at størrelse og høyde ikke er relevant. Også det at joggebukser er OK, SÅLENGE du matcher det bra.

Jeg vil også inkludere sosiale standarder, som feks fulle folk som skriker på hverandre. jeg liker ikke det heller når jeg er på byen og spiser. 

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LOOOOL

Anonymkode: 6dc2e...d0a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... fine klær kan da også være komfortable? Feks ullgensere, leggings, litt løsere kjoler og gensere. 

Det er ikke du som bestemmer andres standard, du kan bestemme din egen, men ihvertfall ikke min. 

Ikke gidd å bruk energien din på å irritere deg for hva andre har på av klær. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpis og skjørt/kjole er da behagelig samtidig som det er fint. Jeeez menneske. 

Anonymkode: d936f...1dd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Plexus skrev:

Hmmm... fine klær kan da også være komfortable? Feks ullgensere, leggings, litt løsere kjoler og gensere. 

Det er ikke du som bestemmer andres standard, du kan bestemme din egen, men ihvertfall ikke min. 

Ikke gidd å bruk energien din på å irritere deg for hva andre har på av klær. 

Det er faktisk en standard på hva som er fin mote. Jeg synes vi skal legge press på folk som ikke er så opplyste om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,denne tråden tar jeg kjempe seriøst...

Anonymkode: 6100f...76b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunaden min er ganske komfortabel å ha på seg. Det samme er smokingen. 

Jeg kan jo sette et par nåler i dem så det blir litt mer ukomfortabelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Yahel skrev:

Så overfladisk...

Nei, jeg vil bare ha en god standard som alle folk kan følge uavhengig av klasse. 

Jeg er ikke overfladisk, du er underfladisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tullete :laugh:

Jeg går omtrent bare i kjoler og strømpebukser; både fint og komfortabelt! Komfortabelt er ikke synonymt med joggebukse/dårlig standard.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1anonym2

Så hvis jeg skal ha ei melk og et brød i matbutikken, og det er det eneste jeg skal utenfor døren hele dagen, så er du sånnen som blir flau på mine vegne fordi jeg har på joggebukse? Selv om jeg er ren og velstelt? 

Da burde du finne deg noe annet å legge energi i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i komfortable klær, men passer på å se litt ordentlig ut. Har en jobb der det bare blir dumt å gå i "penklær", men samtidig må se litt presentabel ut. Bruker stort sett myke/elastiske jeans, en ensfarget topp, og en fin, enten løs eller elastisk genser over. Gjerne strikk eller noe med mønster. Eller så bruker jeg en topp med mønster eller bilde og en enkel cardigan over. Noen ganger går det i et knelangt skjørt og en enkel, men behagelig strømpebukse. 

Behagelige klær kan være så mangt. Jeg har jeans eller fine gensere som er mer behagelig å ha på seg enn joggebukse og hettegenser. Tror du burde konkretisere mer hva du mener.

Anonymkode: decbb...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fireball skrev:

Så tullete :laugh:

Jeg går omtrent bare i kjoler og strømpebukser; både fint og komfortabelt! Komfortabelt er ikke synonymt med joggebukse/dårlig standard.

Så bra ! :)

Nei det er ikke tullete, om flere hadde gått i  gode kjoler slik som deg så hadde det vært kjekkere å omgås med folk. Det fjerner liksom fordommer om alle følger motestandarden. 

Dessuten er dette normalt i andre land, som feks rike strøk i Paris og Milan. Vi er et rikt land, vi må derfor også kle oss fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, maskineple skrev:

Nei, jeg vil bare ha en god standard som alle folk kan følge uavhengig av klasse. 

Jeg er ikke overfladisk, du er underfladisk.

Dette er virkelig lite å bruke tiden sin på. Gå som du vil du, men at andre ikke skal få gå som de vil for din del.. Det kan du drømme om. Krav om renslighet derimot er grei standard uavhengig av klasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Går i grå subbete joggebukse og hettegenser bare for å irritere sånne folk som deg. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du komme med eksempler på hva som er innenfor, og hva som er utenfor? Vanskelig å vite hva du regner som bra nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, 1anonym2 skrev:

 

Nei, for å spre ordet så gir det faktisk mening å gjøre det på forum. Jeg forventer at folk som leser denne tråden tenker på standarden som jeg har satt før de tar på seg joggebuksa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke jeg. Foretrekker å bruke gaming klær fremfor å ta opp lån for å ha råd til å kjøpe klær som passer meg. Kanskje heller legge press på kjedebutikkene om å lage klær i størrelser som passer alle, og ikke bare en viss høyde og fasong i stedet så hadde det vært lettere for alle å finne noe som er komfortabelt å gå med også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pinkee skrev:

Kan du komme med eksempler på hva som er innenfor, og hva som er utenfor? Vanskelig å vite hva du regner som bra nok.

Godt spørsmål, det er dette jeg synes er perfekt normale klær, selvfølgelig så er det ikke noe krav at du må ha kjole, men en viss mening må det faktisk gi, det må feks være matchende farger, små eller ingen logoer osv.

http://media2.popsugar-assets.com/files/2013/09/11/785/n/1668379/c156e43378503196_BFA_7068_825498.xxxlarge_2x/i/Craig-McDean-Tabitha-Simmons-made-stylish-pair-Interview.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, maskineple skrev:

Så bra ! :)

Nei det er ikke tullete, om flere hadde gått i  gode kjoler slik som deg så hadde det vært kjekkere å omgås med folk. Det fjerner liksom fordommer om alle følger motestandarden. 

Dessuten er dette normalt i andre land, som feks rike strøk i Paris og Milan. Vi er et rikt land, vi må derfor også kle oss fint. 

Kjøp nye klær til hele Norge av den rike stilen du liker, så blir det nok en ordning på det :) 

Anonymkode: 2072b...e20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...