Gå til innhold

Blomster i krukker i fellesområder


Ms. Steele

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer det generelt i mindre borettslag når det gjelder å pynte opp med litt blomster osv? Tenker da på kostnadene. Er det vanlig at det er de som bor i den aktuelle boligen som ordner dette og får igjen penger fra borettslaget? Eller er det mer vanlig at det kjøpes inn i forbindelse med dugnader? Nå tenker jeg ikke på store bygårder eller blokker, men type 4-8 mannsboliger. Hva er vanlig i ditt borettslag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som har vært praktisert i to borettslag jeg har bodd i, er at borettslaget dekker utgifter til innkjøp av blomster og mer til fellesområdene. Men beboerne må selv sørge for arbeidet og vedlikeholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor har vi gartner, borettslaget holder både planter og gartner :). I tillegg kan vi som bor i tomannsbolig rydde egne bed. De som bor i firemanns-og seksmannsboligere har blomster i krukker ved inngangspartiet, både eget bed og krukkeblomster må ordens av den enkelte eier. Vi er veldig fornøyd og det tror jeg naboene også er.

 

Anonymkode: 4bc43...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som vil ha blomster ute må søke styret om lov til å sette krukker ut, påta seg å vanne/vedlikeholde. Noen steder betaler brl. Andre steder må andelseier selv betale. Uansett, må betaling og tillatelse til å sette ut blomster innhentes før man foretar seg noe. 

Anonymkode: 0f46a...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betaler vi selv og sørger for vanning selv, det er to- og firemannsboliger. I en blokk jeg bodde ordnet vi også blomster selv, så det var ulikt fra oppgang til oppgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som vil ha blomster ute må søke styret om lov til å sette krukker ut, påta seg å vanne/vedlikeholde. Noen steder betaler brl. Andre steder må andelseier selv betale. Uansett, må betaling og tillatelse til å sette ut blomster innhentes før man foretar seg noe. 

Anonymkode: 0f46a...f2f

 

Dette er ikke nødvendigvis riktig. Jeg skjønner at man kanskje må betale selv, men tillatelse til å sette ut blomster må man ikke UANSETT ha i alle borettslag. I mitt forrige borettslag kunne vi sette ut så mye vi ville selv mot at vi selv vannet og stelte plantene. Borettslaget betalte for blomstene, men ikke for stell av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Ms. Steele skrev:

 

Dette er ikke nødvendigvis riktig. Jeg skjønner at man kanskje må betale selv, men tillatelse til å sette ut blomster må man ikke UANSETT ha i alle borettslag. I mitt forrige borettslag kunne vi sette ut så mye vi ville selv mot at vi selv vannet og stelte plantene. Borettslaget betalte for blomstene, men ikke for stell av det. 

Jo, dette stemmer de stedene vi har bodd og fra mitt arbeid i ulike styrer. Her vi nå bor får vi absolutt ikke sette ut noe. Andre steder har det vært betingelser om å ta inn om vinteren. Man kan nemlig ikke ta seg til rette på fellesområdet uten tillatelse fra styret enten det er en blomsterkrukke, sykkelstativ eller hagebenker. Fellesområdet er brl. sitt område.

Anonymkode: 0f46a...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...