Gå til innhold

Forskjellsbehandling - er så lei!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kollega som blir syk for den minste ting. Flis i tåa, komme for sent (5timer) fordi hun ikke ville gå ut med vått hår i kulda, og da måtte vi etterlyse henne for hun gadd ikke å si fra til oss. En gang hadde hun vondt i kneet, men skrøt av å ha løpt en mil på Facebook samme dag. En gang måtte hun dra hjem tidlig for hun ble uvel da hun leste at en eller annen kjendis fikk slag. Bare i april hadde hun 11 egenmeldinger og sjefen godtar det. Problemet er at når hun er syk, må jeg ta over arbeidsoppgavene hennes og må jobbe overtid. Det irriterer meg noe grenseløst! Igår var jeg så uheldig at jeg falt og slo meg kraftig. Måtte tilslutt gå tidligere fra jobb pga smerter og det viste seg at jeg har brukne ribbein. Det gjorde sjefen vår stressa og kollegaen ble uvel på mine vegne og måtte dra hjem. Men sjefen vår klagde mest på at jeg ble sykmeldt og ta det med ro ut neste uke. Da har jeg ikke vært borte fra jobb i snart to år. Jeg vet ikke hva jeg vil med denne tråden, annet enn å få ut litt frustrasjon. 

Anonymkode: 857b0...c07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NorthDakota

Kanskje sjefen din har et godt øye til din kollega? 

Dette ville jeg tatt opp på medarbeidersamtale. Kan godt hende at sjefen din ikke legger merke til dette selv også. Godt å få ut frustrasjonen! 

Er det bare dere 3 som jobber der eller har du flere kolleger? Hva sier eventuelt dem om saken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner din frustrasjon. Sikkert mange som vil støtte kollegaen din her og si at for alt du vet meg her og for alt du vet meg der, men det der er dårlig holdning fra hennes side og din sjef er utrolig dum som godtar det. Du er syk for en gangs skyld, og din kollega presterer at hun blir uvel på dine vegne og må hjem, hvis hun er så var og følsom så bør hun søke profesjonell hjelp. Sjefen din får være mer snill mot deg, ellers så får du finne deg en annen jobb med en hyggeligere og rettferdig sjef.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NorthDakota skrev:

Kanskje sjefen din har et godt øye til din kollega? 

Dette ville jeg tatt opp på medarbeidersamtale. Kan godt hende at sjefen din ikke legger merke til dette selv også. Godt å få ut frustrasjonen! 

Er det bare dere 3 som jobber der eller har du flere kolleger? Hva sier eventuelt dem om saken? :)

Flere som reagerer på dette og det har blitt tatt opp med sjefen, kollegaen selv, men når hun blir konfrontert kaller hun det for mobbing og stormer ut og lager leven rundt seg. Sist gang var hun sykmeldt i to uker. Vi har ansvar for hver vår avdeling, med flere ansatte under oss. Tviler sterkt på at han er interessert i henne, men han er konfliktsky. 

Anonymkode: 857b0...c07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, wintergirl skrev:

Skjønner din frustrasjon. Sikkert mange som vil støtte kollegaen din her og si at for alt du vet meg her og for alt du vet meg der, men det der er dårlig holdning fra hennes side og din sjef er utrolig dum som godtar det. Du er syk for en gangs skyld, og din kollega presterer at hun blir uvel på dine vegne og må hjem, hvis hun er så var og følsom så bør hun søke profesjonell hjelp. Sjefen din får være mer snill mot deg, ellers så får du finne deg en annen jobb med en hyggeligere og rettferdig sjef.

Jeg har søkt jobb andre steder og da jeg endelig fikk jobbtilbud spilte de på samvittigheten min og tilbød meg en ny stilling med kraftig lønnsøkning. Jeg takket nei, men gikk med på å utsette oppsigelsestiden med en måned slik at de fant en som kunne erstatte meg. Det ble intervjurunder, men han fant aldri noen som han var fornøyd med og uker før jeg skulle slutte ble han syk og jeg måtte ta over. Da jeg tilslutt måtte si fra meg jobbtilbudet jeg fikk, ble han fort frisk igjen. Ja, jeg angrer fælt. Så jeg er fortsatt stuck her. 

Anonymkode: 857b0...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt jobb andre steder og da jeg endelig fikk jobbtilbud spilte de på samvittigheten min og tilbød meg en ny stilling med kraftig lønnsøkning. Jeg takket nei, men gikk med på å utsette oppsigelsestiden med en måned slik at de fant en som kunne erstatte meg. Det ble intervjurunder, men han fant aldri noen som han var fornøyd med og uker før jeg skulle slutte ble han syk og jeg måtte ta over. Da jeg tilslutt måtte si fra meg jobbtilbudet jeg fikk, ble han fort frisk igjen. Ja, jeg angrer fælt. Så jeg er fortsatt stuck her. 

Anonymkode: 857b0...c07

Skjønner at det er lett å få dårlig samvittighet, men det at han ble syk utover din oppsigelsestid, Er vel egentlig ikke ditt problem? Får håpe han får ut finger'n snart og sier opp dama. Synd at et menneske skal ødelegge for alle på jobb,  og ikke moro for dere andre å jobbe ekstra heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror sjefen reagerte på den måten fordi du er den han lenser seg på. Du er den som er der når denne andre hele tiden blir syk av alt mulig. Som du sier, så må du overta den syke kollegaens oppgaver. Han stoler nok på at du gjør det du skal.
Det rettferdig gjør ikke forskjellsbehandlingen, men det betyr at du gjør en god jobb. Tror jeg.

Anonymkode: 1a849...335

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...