Gå til innhold

Utslitt mamma, gravid, studier og jobb.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er gravid med mitt andre barn (i uke 21), og har en jente på tre år fra før. Jeg studerer fulltid, jobber 62 % og har datteren min hjemme fra bhg en gang i uka. Leverer sent og henter tidlig de fleste dagene der det er mulig. 

Jeg er så utrolig sliten nå, og føler jeg må endre på noe. Jeg har ikke lyst til å gi opp studiene, tror det blir vanskelig å ta opp igjen med to barn ( har ett år igjen, lite obligatorisk undervisning, så skal studere hjemme i mammapermen.) 

Vurderer å spørre legen om sykemelding, men føler det er litt tidlig i svangerskapet. Samtidig så er jobben veldig tung fysisk (sykehjem) Noen tanker??

Anonymkode: 47f05...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykemelding eller tilpasning på arbeidsplassen så du slipper tungt fysisk arbeid i alle fall. Du må jo ikke sykemeldes "100 %" (altså 62 %) heller. 

I tillegg så tror jeg ikke en normal treåring tar skade av litt lengre dager i barnehagen. Særlig hvis du er hjemme med henne en dag i uka uansett. 

Anonymkode: 451fd...6dc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville med god samvittighet latt eldste være litt lengre i bhg! 

Anonymkode: 6ad40...e31

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll

Er du alene med barna? Om ikke kan kanskje din partner stille opp litt ekstra når du er sliten? 

Ellers så ville jeg ha gått for lengre dager i bhg, barn tar ikke skade av det :) Bhg er bare sunt og gøy for ungene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene for å studere når man er sykmeldt er strenge. Du kan ikke regne med at du uten videre får lov til å sykmeldes fra jobben din mens du fortsetter å studere 100%(!). Jeg jobbet 100% og studerte 50% da jeg var gravid med andremann, og da jeg ble delvis sykmeldt måtte jeg kutte studiene, ellers ville de kutte sykepengene tilsvarende 50%.