Gå til innhold

Bartender - skjenkeprøven


Blablaa

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp blitt tilbudt Bartenderstilling, og må da ta skjenleprøven. Er det noen som har tatt den og vet hvordan det funker? Jeg er ikke flink til å lese og huske alt, da slik jeg forstod var det over 200 sider å lese... Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt den i forbindelse med butikkjobb, men går ut på det samme. Du må rett og slett pugge alkoholloven, det er noen sider ja og prøven er vanskelig. Men leser du så klarer du den. 

Anonymkode: 4e1a7...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne prøven veldig vanskelig? Har tenkt å ta turen nå denne uken bare for å se hva det går i. Noen som har tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 sider? Vil påstå 90 prosent er sunn fornuft. Det du må pugge er sære ting som hvor NSB skal søke om bevilling. 

Hvis du kan ta den i Bærum,  de har drop inn (strøk en gang siden jeg forsov meg) og de hjelper deg å jukse (hvis svaret på innføringsarket ikke er likt svaret på kladdearket velger de det riktige). 

Strøk en gang i Trondheim, men de var også chill. Oslo sugde, de starter ugudelig tidlig.

Ville tatt etablerprøven i samme slengen dritenkel prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

200 sider? Vil påstå 90 prosent er sunn fornuft. Det du må pugge er sære ting som hvor NSB skal søke om bevilling. 

Hvis du kan ta den i Bærum,  de har drop inn (strøk en gang siden jeg forsov meg) og de hjelper deg å jukse (hvis svaret på innføringsarket ikke er likt svaret på kladdearket velger de det riktige). 

Strøk en gang i Trondheim, men de var også chill. Oslo sugde, de starter ugudelig tidlig.

Ville tatt etablerprøven i samme slengen dritenkel prøve. 

Ah, nei det er i Stavanger! Ja det er jo egentlig bare sunn fornuft, og bare ta seg god tid til å lese svar og spm. Men hvordan finner jeg ut om hvor tog skip og fly må søke om bevilgning, jeg klarer ikke å lese så masse sider, klarer ikke fokusere eller huske noe. Tar den nå på fredag så får jeg hvertfall ett innblikk i hva jeg går til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Blablaa skrev:

Ah, nei det er i Stavanger! Ja det er jo egentlig bare sunn fornuft, og bare ta seg god tid til å lese svar og spm. Men hvordan finner jeg ut om hvor tog skip og fly må søke om bevilgning, jeg klarer ikke å lese så masse sider, klarer ikke fokusere eller huske noe. Tar den nå på fredag så får jeg hvertfall ett innblikk i hva jeg går til

Det er ikke 200 sider. Alkoholloven og forskrif om omsetning av alkohol tror jeg de heter. Bare skumles dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Det er ikke 200 sider. Alkoholloven og forskrif om omsetning av alkohol tror jeg de heter. Bare skumles dem.

TS bør vel være varsom med å ta råd fra noen som har strøket to ganger og tipser om et sted på grunn av juksementaliteten der. 

Anonymkode: f01bc...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS bør vel være varsom med å ta råd fra noen som har strøket to ganger og tipser om et sted på grunn av juksementaliteten der. 

Anonymkode: f01bc...0ad

Den ene gangen var bare fordi jeg forsov meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er fra midtøsten og tok den etter å ha bodd her i rundt 10 år. Han besto med glans, og norsken hans er bra, men ikke perfekt. Du klarer det sikkert skal du se

Anonymkode: 6187e...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Faren min er fra midtøsten og tok den etter å ha bodd her i rundt 10 år. Han besto med glans, og norsken hans er bra, men ikke perfekt. Du klarer det sikkert skal du se

Anonymkode: 6187e...6de

Det er da ikke en norskprøve. 

Anonymkode: f01bc...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noe spesielt jeg må lese på? Jeg klarer ikke å konstentrere meg så godt når jeg leser, hvertfall ikke på PC. Finnes det ikke sånn som det var med teoriprøven? Sånn teoritentamen på nett😊 Har tenkt å ta den på fredag men har ikke lest særlig 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...