Gå til innhold

Dater en som har drevet med stoff og torpedovirksomhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest CårderBålli
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for så bra tilbakemeldinger. Ja jeg er nok blandet av litt forelskelse og et håp om at han er helt ferdig og er så god og snill innerst inne som jeg har fått inntrykk av. Jeg er av den typen som er helt i mot alt som heter vold og narkotika, så derfor jeg er så overrasket over meg selv over at jeg faller for denne mannen. Jeg har barn selv, som jeg har halve tiden og er veldig opptatt av at ting skal gå rolig her.

men ettersom vi nå blir ordentlig kjent,merker jeg som skrevet over, at han har noen holdninger ift mennesker som jeg ikke kan stå inne for. Om dette skyldes lang tids bruk av kokain eller hva, det aner jeg ikke.

Anonymkode: 39f07...b7d

Jeg ville styrt unna denne karen. Du har ikke bare deg selv å ta vare på, ser jeg, og da blir det enda mer skummelt i mine øyne. Jeg tenker at det er ikke for hvem som helst å drive med torpedovirksomhet.  Man må være bra følelsesmessig avstumpet for å drive med slikt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar igjen, og jeg har valgt og avslutte det. Jeg kan ikke gamble med dette, mtp barna. Og ja, for å drive med torpedovirksomhet, må man være rimelig avstumpa følelsesmessig, selv om det er noen år siden nå..

Anonymkode: 39f07...b7d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, PetterPanne skrev:

Personlig ville jeg heller tatt alle penga mine, dratt til vegas, og satsa pengene på roulette. For utfallet av å gamble med en slik mann er mye verre enn det jeg nettopp nevnte.

Ja, nettopp!

Og det behøver ikke gå dårlig heller, det er dette med å sette familiens liv på spill, som er omsorgssvikt. Familieliv har ingenting med gambling å gjøre! Da må man i såfall overlevere barna til noen andre først, - og så kan man gamble det man lyster.

Anonymkode: e77d6...4dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar igjen, og jeg har valgt og avslutte det. Jeg kan ikke gamble med dette, mtp barna. Og ja, for å drive med torpedovirksomhet, må man være rimelig avstumpa følelsesmessig, selv om det er noen år siden nå..

Anonymkode: 39f07...b7d

Godt! 👏👏👏

Verden er full av gode menn, TS. Dersom du ikke klarer å falle for noen av dem fordi de er kjedelige, vent i alle fall til barna er ute av hjemmet med å slippe inn "spennende menn"😊

Anonymkode: e77d6...4dd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Anonymkode: 39f07...b7d

Ikke glem at han sikkert har gamle fiender og...

De kan plutselig komme  og fortiden innhente han, og true din familie!

 

Anonymkode: 9ed30...1a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt at du bestemte deg for å avslutte. Du har barn og de må komme før deg. Og uansett om du ikke hadde hatt barn, så er ikke dette en mann og satse på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble glad for å se at du ville avslutte det, og håper du står ved det. 

Ingen som har levd det livet den mannen har kan spassere uskadd vekk fra det. 
Han vil alltid slite med ettervirkninger, som da lett kan gå ut over partneren. 
Alt fra manglende emosjonell tilstedeværelse til fullskala vold. 
Og da er jo ikke en gang aspektet med om han virkelig har sluttet, og potensiell hevnevold, inne i bildet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg har fryktelig dårlig samvittighet for at jeg har avfeid han nå pga hans bakgrunn. Vet at alt han vil er å ha et normalt liv med alt det innebærer og jeg føler meg slem som har blitt redd for dette når han var såpass ærlig og fortalte alt av hva han drev med før og at han betrodde seg til meg på denne måten. Har jo blitt glad i han,men det er vel til det beste uansett 😔

Anonymkode: 39f07...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som har drevet med torpedo virksomhet, også kjøp og salg av div.  Men han har lagt det bak seg med alt det innebærer.  Han hadde ikke vært den mannen han idag uten den erfaringen og fortiden han har. 

Han er et av de nest vidunderlige mennesker jeg vet om, omsorgsfull, snill, gavmild, ser virkelig andre, god til å lese andre... Han har såklart sine sider kan bli lett hissig, men aldri uten grunn, men aldri skremmende eller voldelig. Kan være litt kynisk noen ganger, men hvem kan vel ikke det? Kunne gjerne delt resten av livet med han. Fortid er fortid. 

 

Anonymkode: 195ed...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner at jeg har fryktelig dårlig samvittighet for at jeg har avfeid han nå pga hans bakgrunn. Vet at alt han vil er å ha et normalt liv med alt det innebærer og jeg føler meg slem som har blitt redd for dette når han var såpass ærlig og fortalte alt av hva han drev med før og at han betrodde seg til meg på denne måten. Har jo blitt glad i han,men det er vel til det beste uansett 😔

Anonymkode: 39f07...b7d

Har du dårlig samvittighet for å ha satt sikkerheten til barna dine forran en manns lykke?!

Dersom han virkelig er en god mann bør dette være en selvfølge for han at du gjør!

Anonymkode: e77d6...4dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg merker at jeg blir så jævlig provosert av "foreldre" som ikke ser hvor vanvittig hasardiøst dere oppfører dere mot deres egne barn, ved å i det hele tatt vurdere følelsene til (eventuell) partner uten å vurdere sikkerheten til barna FØRST.

Våkn opp, TS!

Anonymkode: e77d6...4dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en del slike folk og fortiden innhenter dem alltid. 

Anonymkode: 1e15d...1c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må se på hvordan folk er i dag. Hans fortid er ganske hard vil jeg si, men det i seg selv er det mulig å komme over om man jobber hardt med det. Det finnes faktisk en del tidligere hardbarkede kriminelle som har angret grusomt, skjerpet seg skikkelig og fått lovlydige og bedre liv i etterkant, kjenner til noen av dem og som er "besteborgere i dag". 

Dog er det jo holdningene nå som teller, og siden du skriver " Samtidig merker jeg at han psykisk er preget av den harde fortiden, han eier lite empati for mennesker som ikke står han helt nære og han har et menneskesyn som ikke er forenelig med mine verdier og hindringer. Han er en vanvittig snill mann og jeg er fryktelig usikker. ", så er det fint at du styrer unna. Ikke på grunn av hans kriminelle fortid i seg selv, men på grunn av holdninger han tydeligvis fortsatt utviser som lite empati og verdier og menneskesyn som er totalt forskjellig. 

Om dette er holdninger man fortsatt har som følge av sin kriminelle fortid, så har man egentlig ikke lært selv om man kanskje kan angre på enkelte eller samtlige kriminelle handlinger man har gjort. 

Anonymkode: 93f50...cf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man må se på hvordan folk er i dag. Hans fortid er ganske hard vil jeg si, men det i seg selv er det mulig å komme over om man jobber hardt med det. Det finnes faktisk en del tidligere hardbarkede kriminelle som har angret grusomt, skjerpet seg skikkelig og fått lovlydige og bedre liv i etterkant, kjenner til noen av dem og som er "besteborgere i dag". 

Dog er det jo holdningene nå som teller, og siden du skriver " Samtidig merker jeg at han psykisk er preget av den harde fortiden, han eier lite empati for mennesker som ikke står han helt nære og han har et menneskesyn som ikke er forenelig med mine verdier og hindringer. Han er en vanvittig snill mann og jeg er fryktelig usikker. ", så er det fint at du styrer unna. Ikke på grunn av hans kriminelle fortid i seg selv, men på grunn av holdninger han tydeligvis fortsatt utviser som lite empati og verdier og menneskesyn som er totalt forskjellig. 

Om dette er holdninger man fortsatt har som følge av sin kriminelle fortid, så har man egentlig ikke lært selv om man kanskje kan angre på enkelte eller samtlige kriminelle handlinger man har gjort. 

Anonymkode: 93f50...cf8

Jepp! 

Jeg kjenner også mennesker som har skapt seg helt nye liv. Men fortiden deres er - og vil alltid - være en del av det nye livet. Det er langt sunnere, mener jeg, å huske det og ta hensyn til det, enn å fortrenge det.

Dessuten er mennesker med såpass store problemer fra fortiden dessverre også ofte belemret med mennesker og handlinger som innhenter dem. Man kan komme langt med å endre seg selv, men det er ikke alltid man slipper helt unna alle ting - i alle fall med en gang. Så lenge fortiden faktisk utgjør en trussel, så er det dumt å bare se på livet akkurat i dag. Det bør gå en viss tid etterpå i alle fall.

Anonymkode: e77d6...4dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig god venn som har drevet med torpedovirksomhet, vært medlem i en kjent MC-klubb, levd på kant med loven helt fram til for ti år siden.

Han er en av de mest omtenksomme, reflekterte, rettferdige og flotte mennene jeg kjenner, og kunne gjerne delt livet mitt med han. Så alle med voldelig bakgrunn er ikke like. Han jeg prater om her kom i galt miljø som ungdom, og ble raskt trukket inn i noe han den gang ikke evnet å se hverken konsekvenser og etterhvert vei ut fra.

Så jeg synes alle skal få en ny sjanse, for alle kan ha tatt feil valg i livet sitt. 

Anonymkode: 3773c...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter selvsagt barna mine foran alt annet og er derfor jeg velger å avslutte dette, fordi jeg ikke er villig til å risikere noe som helst, selv om han mener han er helt ferdig med alt. Han er en sånn type som er veldig hardtarbeidende og driver eget firma, så veldig flink sånn, men vi har som sagt helt forskjellige holdninger. 

Tror ikke han hadde vært noen trussel for mine og meg, men man vet aldri hva fortiden kan finne på. Hevn og sånne ting.

Anonymkode: 39f07...b7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg setter selvsagt barna mine foran alt annet og er derfor jeg velger å avslutte dette, fordi jeg ikke er villig til å risikere noe som helst, selv om han mener han er helt ferdig med alt. Han er en sånn type som er veldig hardtarbeidende og driver eget firma, så veldig flink sånn, men vi har som sagt helt forskjellige holdninger. 

Tror ikke han hadde vært noen trussel for mine og meg, men man vet aldri hva fortiden kan finne på. Hevn og sånne ting.

Anonymkode: 39f07...b7d

Nettopp! :) og om han er en bra mann så kommer han til å forstå dette. Kanskje dere da kan henge litt sammen som venner i blant, og heller se an åssen det går etterhvert.

Det er noen trekk som jeg mener er veldig viktige å se etter når man som forelder finner seg en partner. Det ene er at de setter hensynet til barna dine før hensynet til seg selv eller dere som par. Det andre er at de ikke lar seg stresse om ting tar tid.

Gi ham tid til å vise at han er bra nok!

Anonymkode: e77d6...4dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke å bety at han er fæl mot alle da.

Anonymkode: e9dc8...e50

Nei, de med dyssosiale personlighetstrekk kan godt være sjarmerende mot mennesker dersom det lønner seg for dem. Men de kan snu brått den dagen de ikke lenger holder masken eller du gjør noe de ikke liker. Du kan glemme å endre han. 

Anonymkode: 9f965...fbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrie_
 
Samtidig merker jeg at han psykisk er preget av den harde fortiden, han eier lite empati for mennesker som ikke står han helt nære og han har et menneskesyn som ikke er forenelig med mine verdier og hindringer. Han er en vanvittig snill mann og jeg er fryktelig usikker.. Er det fler som har hatt kjærester som har hatt en slik fortid? Hvordan gikk det? Og hvordan forholder dere til de
 
Det i uthevet skrift er alene nok grunn for å ikke satse på han. Jeg tror du sparer deg for mye vondt ved å kutte ut denne fyren. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med alle disse folka som er desperate etter parforhold? Hun truer meg med kniv, han er eks-torpedo, hun er sykelig sjalu, han slenger meg i veggen - åh, men jeg elsker jo personen, jeg klarer ikke slå opp! 

 

Det burde være et skolefag om dette her...

Ts, du ser godsida av ham. Jeg ville ikke tatt sjansen om jeg var deg, særlig ikke når du har barn. Skjønner du vil "gi ham en sjanse", men vet du hva? Det er ikke sånn at han har krav på en kjæreste, ellers er det synd på ham. Og det er ikke din jobb å balansere ut hans univers. Det må han fikse selv.

Anonymkode: 60144...8ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...