Gå til innhold

Stortinget sier ja til å bruke spesialsoldater til å trene opp terrorister


ajarRun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er mange terrorister,  men disse er våre terrorister:tongue:

Anonymkode: 6136e...0de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Forskjellen er at disse er snille terrorister som kjemper mot de onde terroristene. 

Grunnen til at disse er snille terrorister er at de får støtte fra vesten. Men om ikke lenge vil de bli onde terrorister også vil vesten finne seg noen nye snille terrorister som vil bli onde terrorister også vil de forsette slik i en endeløs sirkel som aldri tar slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange terrorister,  men disse er våre terrorister:tongue:

Anonymkode: 6136e...0de

There is many just like it, but this one is mine. Minte meg om Full Metal Jacket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

There is many just like it, but this one is mine. Minte meg om Full Metal Jacket. 

Det var en lett omskrivning av klassikeren ja. Ikke tilfeldig!

Men for å svare litt alvorlig. Alliansene mot IS er skjøre. Peshmerga kjemper side om side med iranske shia idag. Vi støtter peshmerga med utdanning. Det samme gjør USA, Tyskland m,fl. Men internt i peshmerga så er det gjengse oppfatningen at når IS er nedkjempet så er det kamp mellom dem og shiamilitsen. kurderen er heller ikke spesielt glade i tyrkere, som igjen er medlem av Nato.

Så hvem som sitter igjen som vinneren her er ikke godt å si.....

 

Anonymkode: 6136e...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det var en lett omskrivning av klassikeren ja. Ikke tilfeldig!

Men for å svare litt alvorlig. Alliansene mot IS er skjøre. Peshmerga kjemper side om side med iranske shia idag. Vi støtter peshmerga med utdanning. Det samme gjør USA, Tyskland m,fl. Men internt i peshmerga så er det gjengse oppfatningen at når IS er nedkjempet så er det kamp mellom dem og shiamilitsen. kurderen er heller ikke spesielt glade i tyrkere, som igjen er medlem av Nato.

Så hvem som sitter igjen som vinneren her er ikke godt å si.....

Anonymkode: 6136e...0de

Den eneste måten å vinne, er å ikke spille.

Dette er som når jeg krangler med min mor, jeg har håp om å vinne, men i den situasjonen er det ingen vinnere. Jeg taper, hun taper og de rundt oss taper. 

Finnes det et eneste scenario der vi kan "vinne" en krig i midtøsten? Dvs som gir oss et bedre utgangspunkt enn at vi heller bruker pengene på noe meningsløst som ikke dreper folk og skaper ustabilitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Steigan lar alle fornuftige komme med kommentarer om saken her:

Norge i ny ulovlig krig
av Pål Steigan • 4. mai 2016 • 12 kommentarer    

Regjeringen har besluttet å stille et nytt militært bidrag til koalisjonens operasjon (i Syria). Styrken på omlag 60 soldater vil bidra med trening, rådgivning og operativ støtte til lokale syriske grupper som selv kjemper mot ISIL. Det norske bidraget vil inkludere norske spesialstyrker. De norske styrkene vil ha base i Jordan.

Dette står å lese på regjeringens hjemmesider, og det er intet mindre enn en erklæring om at Norge vil gå inn med spesialstyrker i enda en ulovlig krig.

http://steigan.no/2016/05/04/norge-i-ny-ulovlig-krig/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper hedersmennene Putin og Assad sørger for at de norske soldatene kommer hjem fra Jordan i likposer.

Anonymkode: 5fd93...553

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesten forbereder seg på en invasjon og en total ødeleggelse av Syria. Det de trenger nå er et falsk flagg-angrep som Assad kan få skylden for. Da har de påskuddet for å sette igang WW3.

Legg merke til hvordan Assad demoniseres i norsk presse nå. Hvordan avisene våre løgnaktig påstår at han står bak IS.

Anonymkode: 5fd93...553

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ikke vært oppe til behandling i Stortinget? Trodde det var Regjeringen som hadde kjørt på her.

Fatter ikke at vi aldri lærer av våre feil...

Anonymkode: cad69...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Forskjellen er at disse er snille terrorister som kjemper mot de onde terroristene. 

Grunnen til at disse er snille terrorister er at de får støtte fra vesten. Men om ikke lenge vil de bli onde terrorister også vil vesten finne seg noen nye snille terrorister som vil bli onde terrorister også vil de forsette slik i en endeløs sirkel som aldri tar slutt.

Keeps the economy going..

Anonymkode: 4978b...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sende norske styrker for å trene militante sunnimuslimer er fullstendig uakseptabelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vesten forbereder seg på en invasjon og en total ødeleggelse av Syria. Det de trenger nå er et falsk flagg-angrep som Assad kan få skylden for. Da har de påskuddet for å sette igang WW3.

Legg merke til hvordan Assad demoniseres i norsk presse nå. Hvordan avisene våre løgnaktig påstår at han står bak IS.

Anonymkode: 5fd93...553

Jeg har også sett denne demoniseringen, og det skremmer meg. Fordi slik demonisering veldig ofte er en forberedelse til en militær aksjon. En rettferdiggjørelse av denne. En oppmykning av opinionen for å få aksept for militær inngripen. Demoniseringen lukter propaganda lang vei.

Jeg har lært en ting av de siste års kriger og konspirasjoner. Ingen militante makter er til å stole på, og de bruker pressen det de kan for å påvirke opinionen. Det ser ut som NTB/Reuter jobber for krigsmakter i USA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlegg på feil sted

 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

All sunn logikk tilsier at disse militante sunnimuslimene er forferderlige kriminelle, men opplegget er jo at de skal håndplukkes av USA, 

Dersom en terrorist håndplukkes av USA , så blir han jo automatisk godkjent av det vestlige samfunn, og de drapene han kommer til å begå vil jo være til glede for Erna og Obama. Dersom Erna ikke blir glad for det, så er hun isåfall utakknemlig for jobben Norge gjør med å trene opp disse drapsmennene, og da bør hun egntlig trekke seg som statsminister. Jeg synes forresten at terroristene bør utføre sitt oppdrag ordentlig, og servere hodene til barn, kvinner og menn som de kutter av på et fat til Erna, slik at hun fullt ut kan se og glede seg over resultatene av Norsk innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke noe nytt at vestlige land støtter terrorister. Tross alt det var en gang da Bin-Laden og Taliban hadde støtte fra vesten.

Anonymkode: 25fc7...037

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe nytt at vestlige land støtter terrorister. Tross alt det var en gang da Bin-Laden og Taliban hadde støtte fra vesten.

Anonymkode: 25fc7...037

Det er ikke nytt, men det som er nytt er at det er såpass åpenbart at  mange fler forstår at vi støtter terrorister. Folk flest forsto ikke at Bin Laden-gjengen var terrorister før det hadde gått litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 23.44, AnonymBruker skrev:

Det har vel ikke vært oppe til behandling i Stortinget? Trodde det var Regjeringen som hadde kjørt på her.

Fatter ikke at vi aldri lærer av våre feil...

Anonymkode: cad69...a2d

Stortinget kunne sikkert stoppet dette stuntet, dersom de hadde ønsket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om de helt utenvidere kan kalesse terrorister, selv om Assad regimet kaller alle som er i mot ham for terrorister, det samme gjør Russland og i Grosny. Assad regimet bruker tønne bomber og gass, IS er perverse, men jeg synes i allae fall FSA og Kurdere er bedre en disse.

Anonymkode: 5fb3d...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...