Gå til innhold

Hvordan tør folk å spise stevia?


ajarRun

Anbefalte innlegg

Det er jo ganske så skadelig å spise sukker også da, er det ingen som vet det? De anbefaler jo voksne å heller bruke annen søtning enn sukker fordi sukker er noe av det verstedu kan få i deg. Jeg bruker kokosblomstsukker på grøt og litt der jeg ellers skulle brukt sukker. Bruker også litt søtning som stevia og sukrin. Etter at jeg sluttet med sukker har jeg det SÅ mye bedre!

Anonymkode: 98fd5...c77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg feilkjøpte nettopp en Fun Light med stevia. Problemet med stevia er at det ikke smaker noe godt, rett og slett. Jeg vil mye heller ha aspartam. Jeg tror likevel ikke at jeg verken dauer eller blir steril av denne flaska, så drikkes skal den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske så skadelig å spise sukker også da, er det ingen som vet det? De anbefaler jo voksne å heller bruke annen søtning enn sukker fordi sukker er noe av det verstedu kan få i deg. Jeg bruker kokosblomstsukker på grøt og litt der jeg ellers skulle brukt sukker. Bruker også litt søtning som stevia og sukrin. Etter at jeg sluttet med sukker har jeg det SÅ mye bedre!

Anonymkode: 98fd5...c77

 Kan like gjerne spise vanlig sukker da!:fnise:

Endret av Adara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Adara skrev:

 Kan like gjerne spise vanlig sukker da!:fnise:

Det er opp til hver enkelt,  men sukker er VERRe. Les litt om hva som skjer med kroppen når man spiser sukker. For min del likte jeg ikke sukrin eller stevia før, men nå har jeg vent meg til smaken og liker det godt!

Anonymkode: 98fd5...c77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er opp til hver enkelt,  men sukker er VERRe. Les litt om hva som skjer med kroppen når man spiser sukker. For min del likte jeg ikke sukrin eller stevia før, men nå har jeg vent meg til smaken og liker det godt!

Anonymkode: 98fd5...c77

Det er jo sukker i kokosblomstsukker.... Masse sukker.  <- var det som var poenget mitt!

Endret av Adara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fotballfrue og mannen bruker jo mye stevia, og de ser da sunne og friske ut? Gravide har de også klart å blitt...

Aspartam er jeg mer skeptisk til... jeg brukte det mye før og fikk mange plager.... (svimmel, migrene, leamus osv)

Anonymkode: 8b400...3a8

Jøss, da må jo stevia være rene vidundermiddelet når MANNEN til fotballfrua har blitt gravid! Dæven døtte! Hvordan føder menn, forresten? Ut av ræva? Eller er kanskje keisersnitt bedre? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Adara skrev:

Det er jo sukker i kokosblomstsukker.... Masse sukker.  <- var det som var poenget mitt!

Åja da misforsto du meg. Men det er ikke sukker i det som i raffinert hvitt sukker. Det er nektaren av kokosblomsten som er bedre for kroppen enn sukker.

Anonymkode: 98fd5...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åja da misforsto du meg. Men det er ikke sukker i det som i raffinert hvitt sukker. Det er nektaren av kokosblomsten som er bedre for kroppen enn sukker.

Anonymkode: 98fd5...c77

Fruktose/sukrose er ikke bedre for kroppen enn raffinert sukker, sukker er sukker :O

Endret av Adara
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh.. hæ? Tør du ikke spise timian eller oregano heller, du da? Det må da være fryktelig vanskelig for deg å spise annet enn mat du har laget selv?

Anonymkode: 50e00...633

:klo: Hvor tar du det i fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med tagatesse? Er det like ille som sukker???

Anonymkode: 71a6d...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde å miste menstruasjonen etter å ha søtet teen min med stevia i mange måneder. Riktignok i store doser men likevel. Ingen andre endringer. Kuttet ut og fikk den tilbake etter fire uker. Har lest om andre som har opplevd samme virkning. Ikke bra

Anonymkode: 7bca5...446

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringer med sukralose?

Anonymkode: 7bca5...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt med måte er det noe som heter. Sitter ikke å spiser sukker rett fra posen heller. Litt sukker er ikke skadelig, sannynligvis ikke stevia heller. Så lenge man ikke tar helt av så går det nok bra. 

Anonymkode: 0d720...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta
9 timer siden, Adara skrev:

Fruktose/sukrose er ikke bedre for kroppen enn raffinert sukker, sukker er sukker :O

Her var det snakk om kokossukker, som inneholder en del næringsstoffer der hvitt sukker er kun tomme kalorier, så jo, det er generelt sett bedre for kroppen å velge kokossukker. Virkningen kokossukker har på blodsukkeret er omdiskutert, så om det er snakk om diabetes etc kan det nok være bortimot like ille som hvitt sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

43 minutter siden, Tottelotta skrev:

Her var det snakk om kokossukker, som inneholder en del næringsstoffer der hvitt sukker er kun tomme kalorier, så jo, det er generelt sett bedre for kroppen å velge kokossukker. Virkningen kokossukker har på blodsukkeret er omdiskutert, så om det er snakk om diabetes etc kan det nok være bortimot like ille som hvitt sukker.

Du skal spise ganske mye kokossukker før du i det hele tatt kan telle med noe av næringen! Flere næringsstoffer gjør det jo egentlig ikke sunnere, i hvertfall ikke når det er snakk om så små mengder. 
En lurer seg selv om en tror en er sunnere om en velger ett slikt alternativ. Sukker er like farlig uansett om du har kjøpt det på helsekosten eller ei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med tagatesse? Er det like ille som sukker???

Anonymkode: 71a6d...ee3

Tagatassee er søtning og inneholder ikke sukker.  :D Jeg spiser masse tagatassee, elsker den <3 Smaker som vanlig sukker for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Erfaringer med sukralose?

Anonymkode: 7bca5...446

Splenda er også søtning, det er veldig vanlig i USA vet jeg. Det står som ingrediens i nesten alle søte lavkarbo oppskrifter jeg finner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er vel at stevia er veldig mye søtere enn raffinert sukker, så man må tilsette mye mindre for å få samme effekt. Du får altså i deg mye mindre av stoffet totalt sett. Jeg har ikke forsket på dette her, så det kan hende jeg fantaserer.

Jeg synes forøvrig stevia smaker bedre enn de fleste andre søtningsstoffer, hvis man ikke skal kjøre på med godt, gammeldags sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...