Gå til innhold

En av fire blir uplanlagt gravide


ajarRun

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med mannlig prevensjon? Det finnes jo faktisk i dag, i form av kondomer. Om du tenker type p-piller for menn, er det lite sannsynlig de vil være noe sikrere enn kvinnelige p-piller/spiral/etc. 

Anonymkode: 9daac...a63

Kvinnelig p-piller er jo veldig sikre da. SÅ LENGE DERE TAR DEM!

Anonymkode: d4dce...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnelig p-piller er jo veldig sikre da. SÅ LENGE DERE TAR DEM!

Anonymkode: d4dce...d6d

98% sikre. Så lenge VI TAR DEM RIKTIG OG IKKE BLIR SYKE OG FÅR DIARE ELLER KASTER OPP ELLER FÅR I OSS ANDRE STOFFER SOM REDUSERER VIRKNINGEN SOM FOR EKSEMPEL JOHANNESURT SOM MAN FINT KAN FÅ I SEG UTEN Å VÆRE KLAR OVER DET! 

Anonymkode: 9daac...a63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnelig p-piller er jo veldig sikre da. SÅ LENGE DERE TAR DEM!

Anonymkode: d4dce...d6d

De er 98 % sikre ved perfekt bruk, ikke bare ved bruk slik du sier.

Perfekt bruk vil si at de tas til samme klokkeslett hver eneste dag, at brukeren ikke har løs mage, ikke oppkast, ikke sykdommer som klusser med stoffskiftet eller næringsopptak, ikke tar kosttilskudd som kan redusere virkningen osv.

P-piller er sikre, men ikke så sikre som mange tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

http://www.nrk.no/livsstil/xl/en-av-fire-blir-uplanlagt-gravide-1.12921812

Tror dere mannlig prevensjon vil få en slutt på dette? Jeg personlig gleder meg til vasagel blir lansert, det vil være et paradigmeskifte.

Flott innlegg. Som om jeg skulle kommet med det selv . Jeg har skrevet temaet I flere tråder. Hyggelig andre tar det opp.

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Peter007 skrev:

Flott innlegg. Som om jeg skulle kommet med det selv . Jeg har skrevet temaet I flere tråder. Hyggelig at du som dame tar det opp.

What?

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

98% sikre. Så lenge VI TAR DEM RIKTIG OG IKKE BLIR SYKE OG FÅR DIARE ELLER KASTER OPP ELLER FÅR I OSS ANDRE STOFFER SOM REDUSERER VIRKNINGEN SOM FOR EKSEMPEL JOHANNESURT SOM MAN FINT KAN FÅ I SEG UTEN Å VÆRE KLAR OVER DET! 

Anonymkode: 9daac...a63

De er 99.7% sikre så lenge du tar dem riktig. 91% hvis du er gjennomsnittlig god. Det er absurd å tenke at man er perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_birth_control_methods

inb4: "Wikipedia er ikke en pålitelig kilde!!!"

 Jeg påstår ikke at du lyver, jeg bare hadde ikke hørt at tallet var så høyt. Jeg slo opp i en gynekologibok jeg har liggende (obstetrics & gynaecology av impley & child). I følge den ligger pearl index på 5% ved typisk bruk av p-piller, 15% for kondomer.

Anonymkode: 11dd8...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg påstår ikke at du lyver, jeg bare hadde ikke hørt at tallet var så høyt. Jeg slo opp i en gynekologibok jeg har liggende (obstetrics & gynaecology av impley & child). I følge den ligger pearl index på 5% ved typisk bruk av p-piller, 15% for kondomer.

Anonymkode: 11dd8...ec3

Det kommer vel litt an på kriteriene man setter og demografien man ser på.

Tallet for kondomer er iallefall likt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...