Gå til innhold

Spille musikk fra tlf


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bilen min har ingen AUX/USB eller noe sånt så jeg er på utkikk etter en billig og enkel løsning for å få spilt av musikk fra telefonen min i bilen. Å bytte ut hele bilstereoen er foreløpig ikke uaktuelt, da denne er veldig "innbygget" og sikkert dyr å bytte. Andre slike løsninger som innebærer at man må montere noe og dermed kunne noe om bil er også utelukket.

Har googla litt og funnet ut at jeg kan bruke en FM-sender, men har forstått at kvaliteten på lyden kan være dårlig/varierende ved bruk av disse. Er det noen som har andre forslag til hvordan jeg kan få spilt av musikk med en ok lyd?
Er det evt. noen som har en slik FM-sender de kan anbefale som gir bra lyd og ikke er så veldig dyr?

Anonymkode: c15b4...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilen min har ingen AUX/USB eller noe sånt så jeg er på utkikk etter en billig og enkel løsning for å få spilt av musikk fra telefonen min i bilen. Å bytte ut hele bilstereoen er foreløpig ikke uaktuelt, da denne er veldig "innbygget" og sikkert dyr å bytte. Andre slike løsninger som innebærer at man må montere noe og dermed kunne noe om bil er også utelukket.

Har googla litt og funnet ut at jeg kan bruke en FM-sender, men har forstått at kvaliteten på lyden kan være dårlig/varierende ved bruk av disse. Er det noen som har andre forslag til hvordan jeg kan få spilt av musikk med en ok lyd?
Er det evt. noen som har en slik FM-sender de kan anbefale som gir bra lyd og ikke er så veldig dyr?

Anonymkode: c15b4...cef

Jeg mener det går an å kjøpe en aux-dings som man kan putte i sigarettenneren, det er vel i alle biler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Jeg hadde en slik FM sender i min forrige bil. Det var ikke bra. Å søke frem til rett "kanal" er forsåvidt greit når du setter deg i bilen før en tur. Men så forandrer mottaket seg underveis, og midt i en kul sang så faller det helt ut osv. 

Dersom du har en relativt ny og grei bil du forventer å ha i noen år til syns jeg du skal i alle fall sjekke priser på å bytte ut radioen din. Det fikk jeg pris på av Toyota i sin tid, og det var ikke så ille. Men jeg var klar for å bytte bilen i løpet av det året, så valgte å avstå tilbudet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du blåtann? Har du det skal du kunne spille via den, en kollega gjør det i sin.

Den andre løsningen er å brenne en cd, hvor du brenner musikkfilene som mp3. Det har jeg gjory, fordi jeg har ikke noen av delene. Og en slik adapter som kan ta inn DAB+ er uaktuell. Bare husk en ting når du brenner mp3, dr må brennes som datafil, eller blir de ordinære musikkfiler og er det ikke plass til så mange spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

Har du blåtann? Har du det skal du kunne spille via den, en kollega gjør det i sin.

Den andre løsningen er å brenne en cd, hvor du brenner musikkfilene som mp3. Det har jeg gjory, fordi jeg har ikke noen av delene. Og en slik adapter som kan ta inn DAB+ er uaktuell. Bare husk en ting når du brenner mp3, dr må brennes som datafil, eller blir de ordinære musikkfiler og er det ikke plass til så mange spor.

Nei, har ikke blåtann.. Kunne ha brent cder ja, men har nesten all musikken min på Spotify og de cdene blir man fort lei av.. men må man så må man :P så se etterhvert hva jeg gjør og hvor mye penger jeg skal bruke på det.. Burde vel få satt inn en sånn DAB radio med AUX osv hvis jeg skal bytte ut hele radioen. Det lønner seg vel i forhold til fremtiden.

Anonymkode: c15b4...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det gjør nok det om DAB blir innført for godt. Det skal riktignok opp i ESA, siden det er mistanke om at det er brukt lisenspenger for å bygge opp DAB nettet. Er det blitt gjort kan det bli slik at FM består her i landet også. Se hos bilradiospesialisten.no der har de løsninger til alle merker og modeller av det triller på 4-hjul. Jeg kommer til å kjøpe der om FM slukkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk for svar!

Anonymkode: c15b4...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har DAB+ adapter som videresender til original bilradio via FM-signal. Jeg kan også sende musikk via Bluetooth til den. Jeg har ikke noe problem med verken lyd eller signal, faktisk synes jeg den fungerer overraskende bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Jeg har DAB+ adapter som videresender til original bilradio via FM-signal. Jeg kan også sende musikk via Bluetooth til den. Jeg har ikke noe problem med verken lyd eller signal, faktisk synes jeg den fungerer overraskende bra.

Det hørtes bra ut :) Er det sånn du kobler til i sigarett tenneren?
Hvor kjøpte du den?

Anonymkode: c15b4...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canacas skrev:

Husk DAB +. ordinær DAB funker dårlig. 

Hvor får du kjøpt kun DAB? Mange år siden de ble avleggs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes bra ut :) Er det sånn du kobler til i sigarett tenneren?
Hvor kjøpte du den?

Anonymkode: c15b4...cef

Ja, den tar strøm fra sigarettenneren.

Hm, jeg tror jeg kjøpte min på nettonnett, men er et par år siden, så er litt usikker. Er heller ikke hjemme akkurat nå, så jeg får ikke sjekket hva den heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
21 minutter siden, tdm900 skrev:

Hvor får du kjøpt kun DAB? Mange år siden de ble avleggs

Mange bilprodusenter leverer DAB, det koster ekstra å oppgradere til DAB +

 

Snakker om bil nå, ikke radio fra Expert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den jeg har er fra Tiny audio, men jeg husker ikke hvilken modell det er. Ligger en del tester av dab-adaptere til bil på nett, mange (alle?) har mulighet for Bluetooth -tilkobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en AUX adapter som du putter i sigarettenneren. Da får du spilt alt fra Spotify.

Anonymkode: b8c0f...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema og clasohlson har en slik videresender av et signal du selv velger som du stiller inn på radioen, plugges inn i sigarett-tenner men er også batteridreven.. Bruker det selv, men er nok ikke det aller beste da det skurrer litt. Men bedre enn ingenting, og det kosta noe ala 100-150 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp en AUX adapter som du putter i sigarettenneren. Da får du spilt alt fra Spotify.

Anonymkode: b8c0f...8a2

Finnes det da? Finner bare sånn til å putte USB osv i, ikke AUX

Anonymkode: c15b4...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canacas skrev:

Mange bilprodusenter leverer DAB, det koster ekstra å oppgradere til DAB +

 

Snakker om bil nå, ikke radio fra Expert...

Den påstanden der må du dokumentere! De biler som annonseres nå for tida er med DAB+

VW leverer kun med DAB+ på alle modeller fra og med 2016, samt en del som 2015 modeller. Flere?

 

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
24 minutter siden, tdm900 skrev:

Den påstanden der må du dokumentere! De biler som annonseres nå for tida er med DAB+

VW leverer kun med DAB+ på alle modeller fra og med 2016, samt en del som 2015 modeller. Flere?

 

Min bil er fra 2014, kun DAB. Kollegaen min har Skoda Superb 2013 modell, kun DAB. Begge må oppdateres med DAB+. Poenget mitt er at det er viktig å PÅSE at en ny radio, eller bil, har DAB+.

Og du kan roe ned nepa. VW er ikke eneste bilen i verden, og 2016 modellene er nettopp ankommet. Det er ikke alle som har tenkt å kjøpe det. 

BTW: ingen påstand når det er fakta. 

Endret av canacas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det da? Finner bare sånn til å putte USB osv i, ikke AUX

Anonymkode: c15b4...cef

Ja ei venninne har det. Vet riktignok ikke hvor hun har kjøpt den, hun hatt den lenge. Det er en slags boks. 

Anonymkode: b8c0f...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...