Gå til innhold

Kanintråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen flere her inne med kaniner? :)

Anonymkode: 62d15...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to stk som er adoptert fra DOOA

Anonymkode: 0f3ab...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.5.2016 at 2.20, AnonymBruker skrev:

Har to stk som er adoptert fra DOOA

Anonymkode: 0f3ab...98a

Min ene er fra dyrebeskyttelsen, ble funnet alene i en låve. Men den andre er fra privatperson :)

 

Anonymkode: 62d15...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg hadde kaniner da jeg var liten. Det er synd på dem, for de fikk nesten aldri være ute, og de brukte alt for mye tid i buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde først en som er borte nå ❤️ Har 2 kaniner nå. Den ene er en DOOA "gategutt" som ble funnet på gata i gamlebyen og den andre er fra dyrebutikk. Kaniner er skjønne og morsomme dyr og jeg er veldig glad i de! 🐰❤️🐰

Anonymkode: e839b...25c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to DOOA-kaniner er løse i huset på samme måte som katter og hunder. Alltid liv i hjemmet :)

Dvs at alle ledninger er sikret. 

Anonymkode: 0f3ab...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7.5.2016 at 10.23, Herr Heftig skrev:

Jeg hadde kaniner da jeg var liten. Det er synd på dem, for de fikk nesten aldri være ute, og de brukte alt for mye tid i buret.

Ja, det er trist, men idag vet mange bedre heldigvis da.

Anonymkode: 62d15...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.5.2016 at 10.31, AnonymBruker skrev:

Ja, hadde først en som er borte nå ❤️ Har 2 kaniner nå. Den ene er en DOOA "gategutt" som ble funnet på gata i gamlebyen og den andre er fra dyrebutikk. Kaniner er skjønne og morsomme dyr og jeg er veldig glad i de! 🐰❤️🐰

Anonymkode: e839b...25c

Ja, de er artige :) Har prøvd å ha både inne og ute, jeg trives best med å ha dem ute.. mine to bor i en luftegård. 

Tror de stortrives. 

Anonymkode: 62d15...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.5.2016 at 0.46, AnonymBruker skrev:

Mine to DOOA-kaniner er løse i huset på samme måte som katter og hunder. Alltid liv i hjemmet :)

Dvs at alle ledninger er sikret. 

Anonymkode: 0f3ab...98a

Er de så aktive? Alle kaninene jeg har hatt har vært rolige, men så har jeg hatt en spinnvill hund da etterpå som har økt terskelen for hva jeg mener er rolig og ikke hehe :)

 

Anonymkode: 62d15...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt kaniner i mange år. Dessverre døde den siste jeg hadde i 2013. Savner å ha kaniner, spesielt når jeg er i hagen. Kaninen var jo så glad i å kose seg på plenen :) Koselige og fine dyr som jeg absolutt kunne tenke meg å ha igjen, minuset er jo at de krever masse plass, og har man dem løst inne så må alt av ledninger sikres.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er de så aktive? Alle kaninene jeg har hatt har vært rolige, men så har jeg hatt en spinnvill hund da etterpå som har økt terskelen for hva jeg mener er rolig og ikke hehe :)

 

Anonymkode: 62d15...3a3

Vi har vekking kl 0630 av hårete venner. Frokosttid nå!!! Litt soving. Utslitt etter å spise peĺlets. Så spise litt høy. Så slappe av til ca 15. Da er det riving av pappborg, kvistspising, undersøke hva kattene driver med og evt jage de litt evt ut og løpe litt. Så Tv-titting. Tigge salat når kattene får mat. Slappe av. Tigge litt mer. Og slik går dagene.

Mest av alt er ledninger sikret for de er så nysgjerrige og ledninger snaker nam!

Anonymkode: 0f3ab...98a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, lille_fiol skrev:

Har hatt kaniner i mange år. Dessverre døde den siste jeg hadde i 2013. Savner å ha kaniner, spesielt når jeg er i hagen. Kaninen var jo så glad i å kose seg på plenen :) Koselige og fine dyr som jeg absolutt kunne tenke meg å ha igjen, minuset er jo at de krever masse plass, og har man dem løst inne så må alt av ledninger sikres.

 

Du kan jo ha dem ute, mine har en kaningård på 12 kvadratmeter ca der de koser seg stort. Lite krevende dyr - og ja, veldig koselig.. Jeg elsker å plukke grønt til dem, og stelle for dem. Det er så godt å se når de koser seg med kvist og alskens.

Men inne kunne jeg ikke tenkt meg å ha kaniner igjen, mye fordi jeg har småbarn ;) Og jeg er allergisk mot gress.

Anonymkode: 62d15...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vekking kl 0630 av hårete venner. Frokosttid nå!!! Litt soving. Utslitt etter å spise peĺlets. Så spise litt høy. Så slappe av til ca 15. Da er det riving av pappborg, kvistspising, undersøke hva kattene driver med og evt jage de litt evt ut og løpe litt. Så Tv-titting. Tigge salat når kattene får mat. Slappe av. Tigge litt mer. Og slik går dagene.

Mest av alt er ledninger sikret for de er så nysgjerrige og ledninger snaker nam!

Anonymkode: 0f3ab...98a

De jeg hadde prøvde seg aldri på ledninger, men holdt dem unna da. De to jeg har nå er en hann og en hunn, og hunnen er rå på å gnage på alt. Hannen er mer rolig, selvom han er en hermelin. Nyter livet :)
Litt morsomt å se dem sammen, for hun er dobbelt så stor hehe. Men han er sjefen. 

Så dem ikke ute i morges :( Eller, så han, men ikke henne. Hun sov nok, men liker det ikke når hun er borte eller noe. Dukker nok opp etterpå. De har noen digre huler under bakken der de søker ly for alt mulig. De klarer ikke å grave seg ut da, har netting langt ned.

Anonymkode: 62d15...3a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 11.5.2016 at 11.32, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ha dem ute, mine har en kaningård på 12 kvadratmeter ca der de koser seg stort. Lite krevende dyr - og ja, veldig koselig.. Jeg elsker å plukke grønt til dem, og stelle for dem. Det er så godt å se når de koser seg med kvist og alskens.

Men inne kunne jeg ikke tenkt meg å ha kaniner igjen, mye fordi jeg har småbarn ;) Og jeg er allergisk mot gress.

Anonymkode: 62d15...3a3

Har en minimal hageflekk her vi leier nå, og må mest sannsynlig flytte ut neste år så det passer nok dårlig. Men skal garantert adoptere noen kaniner i framtiden! ;) Er akkurat sånn som deg som liker å stelle og pusle for dem, se at de hopper gledeshopp og koser seg i gresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om å ha kaniner uten hage? Har et stort, ledningsfritt rom der de kan få løpe fritt når jeg er på jobb, og har balkong med et høyt rekkverk de kan være på om sommeren. Har tenkt å skaffe meg to i så fall, for de må jo være en del alene når jeg er på jobb. Har god tid til å ta vare på dem på kveldstid og i helger. Noen tips om rase? Hadde en dvergvedder da jeg var barn. 

Anonymkode: b60ec...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om mange som ikke har hage. Type boretslag. De har gjerne løse kompostvegger fra Biltema som de har med ut på plenen og setter opp som en liten midlertidig luftegård. Men disse er ikke sikre, så viktig å være tilstede når kaninene er ute i dem.

Større raser er gjerne roligre enn mindre raser - bare et tips.

Anonymkode: 0f3ab...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet om mange som ikke har hage. Type boretslag. De har gjerne løse kompostvegger fra Biltema som de har med ut på plenen og setter opp som en liten midlertidig luftegård. Men disse er ikke sikre, så viktig å være tilstede når kaninene er ute i dem.

Større raser er gjerne roligre enn mindre raser - bare et tips.

Anonymkode: 0f3ab...98a

Takk for svar! Kanskje det blir kaniner på meg😊 Skal tenke meg veldig godt om først, da jeg skaffer kjæledyr for å gi dem et godt liv, ikke for moro skyld. 

Anonymkode: b60ec...946

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...