Gå til innhold

Hvordan si fra til oppdretter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I ett år har jeg ventet på et planlagt kull av en rase. Denne rasen hadde jeg hatt før og ville ha igjen. Den er sjelden i Norge, men jeg fant en oppdretter jeg fikk god kontakt med, og vi har pratet masse hund og jeg har blitt skrevet opp på lista til det kullet. Jeg har også besøkt oppdretteren og hundene. Tispen skulle komme i løpetid i løpet av februar, men dette har enda ikke skjedd.

I mellomtiden besøkte jeg en venn av en venn med en annen rase. Jeg forelsket meg helt i de hundene, og innså at denne rasen passer mitt behov bedre. Jeg har besøkt oppdretter av denne rasen også og blitt tilbudt førstevalget i det kullet som blir født om noen få uker. Jeg er helt 100% sikker på at det er denne rasen jeg vil ha nå.

Hvordan skal jeg si fra til den andre oppdretteren, om at jeg ikke vil ha valp der fra, men går over til en annen rase? Jeg har veldig lyst å opprettholde god kontakt med den oppdretteren, for sannsynligvis vil jeg ha den rasen igjen en annen gang. Jeg føler jo jeg har vært "utro" og synes det er litt flaut at jeg har vært så vinglete...

Anonymkode: 912a3...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da sier du det bare som det er, at du har kommet på andre tanker nå, for du fant en annen rase som også passer godt og som du nå får først. Du er likevel veldig interessert i den andre rasen, og siden oppdretter der er seriøs og ordentlig så kommer du nok til å kjøpe hund der senere. Oppdretter forstår nok dette, og om det er en sjelden rase i Norge så får nok oppdretter solgt uansett! 

Endret av NumberSix
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke skrevet under noe, men bare står på venteliste. Bare forklar det som det er. Kanskje ikke nødvendig å presisere at du fant en annen rase :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...