Gå til innhold

Partner sjalu og aggressiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som den eneste i denne tråden. Har du hørt utrykket: angrep er det beste forsvar? Jeg er ikke så skråsikker som de andre her på at dama di bare er en gal psykopat. Få henne i terapi så fort som mulig, og bli med henne dit. Å få frem at hun tester grensene dine sidelengs når hun blir utrygg, og tyr til virkemidler som bare virker tilbake på henne selv.

Ellers så kan kan du ta enkleste utvei, som de andre i tråden foreslår. Snu ryggen til henne og gå. Sikkert mer behagelig for deg, men det hjelper henne garantert ikke.

Anonymkode: c99cd...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som den eneste i denne tråden. Har du hørt utrykket: angrep er det beste forsvar? Jeg er ikke så skråsikker som de andre her på at dama di bare er en gal psykopat. Få henne i terapi så fort som mulig, og bli med henne dit. Å få frem at hun tester grensene dine sidelengs når hun blir utrygg, og tyr til virkemidler som bare virker tilbake på henne selv.

Ellers så kan kan du ta enkleste utvei, som de andre i tråden foreslår. Snu ryggen til henne og gå. Sikkert mer behagelig for deg, men det hjelper henne garantert ikke.

Anonymkode: c99cd...f2f

Men det er jo ikke hans ansvar å ordne opp i livet hennes? Skal han gå rundt på eggeskall da helt til hun muligens blir frisk og slutter å angripe han? Hadde dette vært en mann som truet dama si med brødkniv hadde parterapi aldri blitt foreslått. Synes det er litt ufyselig av deg å antyde at det er feigt av han å forlate henne, tro meg det kreves faktisk mye mot for å tørre å forlate en voldelig partner. Synes ingen skal gi TS skyldfølelse for å ta et valg som helt klart er det riktige for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fullstendig bunnyboiler! Hun truer deg med kniv for svarte. Løp! Og løp fort!

Anonymkode: 929de...e15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene da! Dette er jo ikke normalt! Jeg har og slitt med sjalusi, men det og true noen med kniv er jo en kriminell handling og er helt uakseptabelt!!! Dama trenger hjelp og har ingenting i et forhold å gjøre før hun får hjelp til og bearbeide og kontrollere følelsene sine! Ikke vær en tøffel og mann deg opp til å gi henne klar beskjed på at dette finner du deg ikke i lenger! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG en annen VELDIG VELDIG viktig ting. Ring politiet og krisesenter og forklar situasjonen så du ikke ender opp med en mishandlingsanmeldelse på deg. For når hun faktisk truer DEG med kniv og hun anklager deg for mishandling når du faktisk bare redder ditt eget liv så sier det seg selv at hun er i stand til det for hevn. Og i egenskap av å være jente så er det faktisk større sannsynlighet for at hun blir trodd enn deg. Her må du være egoistisk og tenke på deg selv før du sitter der med en kniv i magen og en anmeldelse for mishandling på deg.

Anonymkode: 929de...e15

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo komme deg vekk! Vold, trusler og psykisk terror skal du ikke finne deg i!

1) Fortell noen du stoler på om det du opplever (familie, en god venn, fastlegen?, krisesenter?)

2) Kom deg vekk derfra. Ta gjerne kontakt med noen som kan være sammen med deg når du flytter dine ting ut (her forutsetter jeg at dere ikke eier bolig sammen eller at det ikke er din bolig), slik at det er mindre sjanse for at hun angriper deg + du har vitner på at du ikke har vært voldelig mot henne (noe du sier hun har løyet om før).

3) Jeg hadde helt klart anmeldt henne til politiet.

Anonymkode: c131b...b79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, seriouslyforreal skrev:

Jeg syns du bør pakke dine viktigste eiendeler og LØPE. Hun høres direkte livsfarlig ut. True deg med kjøkkenkniv? Forstår du at dette bare vil eskalere fremover? Hva skjer neste gang hun blir sint? Høres ut som hun har null kontroll over sinnet sitt.

Hvis du var en kvinne, TS, og dama di var en mann som var sykelig sjalu og truet med kniv hadde folk anbefalt deg å anmelde og oppsøke krisesenter. Bare fordi hun er kvinne betyr ikke det at hun ikke kan skade deg, eller i verste fall drepe deg. LØP!

Dette!

Det er ingen som fortjener å ha det sånn. True med kniv? Det er så sykt som det bare går an. Du kjenner allerede at dette går på helsa løs og du må gå på tå hev hjemme og det er galt galt galt.

Etter å ha levd med psykisk vold selv har jeg blitt veldig opptatt av å få hendelser dokumentert. Jeg hørte det straks om eksen min var i godt eller dårlig humør når han kom hjem. Jeg kjøpte en liten opptaker (kunne ikke bruke mobilen for den sjekket han alltid) og fikk tatt opp en del stygge hendelser.

Jeg sier dette fordi dama di glatt kan fortelle sin versjon av hendelsen der hun skadet foten og hun har også et vitne på at hun ble kastet ut. 

Vold er forkastelig og grusomt for den som opplever det. Uansett om det er mann eller kvinne som står for volden. 

Anonymkode: b5999...552

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode kommentarer. Dette har gitt meg en del å tenke på. Jeg skjønner vel egentlig at det eneste fornuftige her er å forlate henne og la henne styre med sine problemer på egenhånd, men samtidig vil jeg så gjerne hjelpe henne, jer er jo oppriktig glad i henne. Jeg anser meg selv som ganske beslutsom og med styr på mitt liv, så det største problemet er nesten at jeg ikke skjønner meg selv her. Jeg forstår ikke hvorfor jeg har ladd det gå så langt og ikke satt foten ned for lenge siden. 

After mye massing fra min side fikk jeg henne med på å oppsøke psykolog, men hun sluttet behandlingen etter 4-5 konsultasjoner. Dette var for ca. et halvt år siden, og jeg kan vel ikke si at jeg syntes det hjalp nevneverdig. Jeg burde ha vært mye hardere på at hun skulle fortsette behandlingen, men det var jeg desverre ikke og akkurat nå sitter jeg med følelsen av at det uansett er bortkastet tid og penger.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, ja hva faen eller forventer du at hun tror når hun vet at eksen din jobber i samme firma og du kom hjem med nøkkel dings derfra og du ikke hadde sagt på forhånd at du skulle til en pensjonsforvalter i samme firma?! 

Og din andre eks jobber i samme firma som deg selv nå?!  

Jeg fortalte henne selvsagt om møtet i forkant og jeg inviterte henne også med fordi jeg innså at det kunne bli en kilde til diskusjon i etterkant, men hun hadde ikke mulighet for å delta. 

At min eks jobber i samme firma som meg er ikke noe jeg får gjort mye med. Jeg har en utfordrende og godt betalt jobb, som jeg ikke ønsker å gi slipp på. Jeg forsøker å ikke skape noe oppstyr rundt dette ved ikke å delta på sosiale arrangementer i regi av jobben, og jeg sier nei til det aller meste av reiser, kurs og konferanser, for å ikke trigge hennes sjalusi. Jeg innser jo at dette på sikt er helt tåpelig av meg og at det også skader karrieren min. 

 

Anonymkode: 4ab34...7f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som den eneste i denne tråden. Har du hørt utrykket: angrep er det beste forsvar? Jeg er ikke så skråsikker som de andre her på at dama di bare er en gal psykopat. Få henne i terapi så fort som mulig, og bli med henne dit. Å få frem at hun tester grensene dine sidelengs når hun blir utrygg, og tyr til virkemidler som bare virker tilbake på henne selv.

Ellers så kan kan du ta enkleste utvei, som de andre i tråden foreslår. Snu ryggen til henne og gå. Sikkert mer behagelig for deg, men det hjelper henne garantert ikke.

Anonymkode: c99cd...f2f

Det er veldig få mennesker som ikke har en årsak til at de overreagerer med vold. Enten den er fysisk eller psykisk. Problemet er hvilken menneskelig og samfunnsmessig kostnad det blir for mennesker som blir i slike forhold og prøver å hjelpe. Her er ts allerede kommet dit at det påvirker helse. Han klarer ikke slappe av hjemme eller konsentrere seg på jobb. Hun har allerede skremt han så mye at han ikke er trygg sammen med henne.

Jeg oppfatter det som frekt, eller i det minste kunnskapsløst, å antyde at det å snu ryggen og gå er enkleste utvei (jeg leser det som om du synes det er svakt) i en slik situasjon. Ts kan ikke hjelpe henne om hun ikke selv ønsker å få hjelp og gjøre jobben. Ts kan heller ikke hjelpe henne ved å bli og risikere egen helse videre. Ts kan hjelpe henne ved å si at det går ikke slik det er nå, vi trenger avstand til hverandre, du trenger å jobbe med aggresjonsproblemene dine og jeg trenger å kjenne etter hvordan jeg har det og hva jeg vil. Det å gå nå viser styrke, enten det er endelig eller midlertidig.

 

Anonymkode: e348a...3a0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som den eneste i denne tråden. Har du hørt utrykket: angrep er det beste forsvar? Jeg er ikke så skråsikker som de andre her på at dama di bare er en gal psykopat. Få henne i terapi så fort som mulig, og bli med henne dit. Å få frem at hun tester grensene dine sidelengs når hun blir utrygg, og tyr til virkemidler som bare virker tilbake på henne selv.

Hun er ikke bare en gal psykopat, hadde hun vært det hadde beslutningen vært enkel og jeg hadde gått fra henne for lenge siden. Jeg skjønner at hun har hatt en vanskelig oppvekst og noen havarerte forhold bak seg, som har satt dype spor i henne. Jeg tror hun reagerer som hun gjør fordi hun rett og slett er veldig usikker på seg selv og veldig redd for å bli forlatt igjen. Jeg har prøvd så mange ganger å forklare henne at hun må turde å bli elsket og at hennes handlinger når hun blir sint, i første omgang ødelegger for henne selv. 

Anonymkode: 4ab34...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akk det som er problemet, hun er livredd for å bli forlatt igjen og arbeider hardt for at det ikke skal skje, men det er dessverre sånn at det man frykter mest nettopp skjer når man er så redd for nettopp det! En ond sirkel! Hun må få hjelp til og bli mer sikker på seg selv og tørre og elske og bli elsket på en sunn måte! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Mange her slenger om seg med bemerkninger om psykopati eller lignende. Slutt med det, dere er verken leger eller psykiatere, og det hjelper lite. Det spiller egentlig ikke en stor rolle, faktum er at handlingene til denne kvinner er totalt uakseptable.

2. Så skal jeg banne litt i kjerka. Jeg forsvarer ofte mitt kjønn og mine medfeminister mot ondsinnede rykter om at vi bare er opptatt av kvinnevelferd. Det er vi nok ikke. Men kanskje er det en liten tendens til at man ser mildere på forferdelige handlinger gjort av en dame, enn om en mann skulle ha gjort dette. Hvis jeg fortalte at min samboer ved flere omganger hadde truet meg med kniv, ropt og skreket til meg, knust mobilen og dataen min i sinne, nektet meg å reise på kurs og sosiale tilstelninger i jobben og utsatt meg for søvndeprivasjon (torturmetode) så hadde nok de fleste bedt meg om å komme meg vekk. Og det hadde vært et godt råd! Ja, hun har sikkert opplevd en vond barndom, og det har sikkert mange av mennene som slår opplevd også. Men det skal ikke være partnerens ansvar. Denne kvinnen har gått i terapi, men avsluttet dette etter eget ønske. Hun er altså ikke villig til å gjøre noe med problemet, selv om hun viser anger etter rasierianfall. Det er ganske lett å gråte litt og si unnskyld etterpå. Det er nok ikke så lett å jobbe med seg selv og møte egne demoner.

3. Kjære ts. Du minner meg om alle historiene med kvinner som blir utsatt for vold. Alle forteller lignende historier. At han truer, kjefter og terroriserer, men så er han snill ellers, og de er så glade i ham. Men er det nok? Barn som blir seksuelt misbrukt på det groveste er ofte glade i den som misbruker dem. KidnappingsofRe utvikler av og til stockholm-syndromet og blir emosjonelt knyttet til sin "fangevokter". Unge jenter og gutter i grunnskolen holder på dårlige vennskap fordi de er glade i vennen sin. Men betyr det å være glad i noen at du skal leve gjennom et helvete? Du sier at du bryr deg om henne, og det er tydelig. Likevel er den største tjenesten du kan gjøre henne å slå opp og gå din vei. Hver gang du tilgir henne for å ha rasert leiligheten deres, ødelagt tingene dine (materiell vold), truet deg med dødelige våpen (trusler, fysisk vold) og nektet deg søvn (tortur), så forteller du henne indirekte at oppførselen hennes er akseptabel, og i alle fall til  å leve med i et forhold. Både du og jeg vet innerst inne at dette er atferd hun ikke kommer til å slutte med, med mindre hun får kniven på strupen (ikke bokstavelig ment...) og må fortsette livet uten deg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, sol87 skrev:

1. Mange her slenger om seg med bemerkninger om psykopati eller lignende. Slutt med det, dere er verken leger eller psykiatere, og det hjelper lite. Det spiller egentlig ikke en stor rolle, faktum er at handlingene til denne kvinner er totalt uakseptable.

2. Så skal jeg banne litt i kjerka. Jeg forsvarer ofte mitt kjønn og mine medfeminister mot ondsinnede rykter om at vi bare er opptatt av kvinnevelferd. Det er vi nok ikke. Men kanskje er det en liten tendens til at man ser mildere på forferdelige handlinger gjort av en dame, enn om en mann skulle ha gjort dette. Hvis jeg fortalte at min samboer ved flere omganger hadde truet meg med kniv, ropt og skreket til meg, knust mobilen og dataen min i sinne, nektet meg å reise på kurs og sosiale tilstelninger i jobben og utsatt meg for søvndeprivasjon (torturmetode) så hadde nok de fleste bedt meg om å komme meg vekk. Og det hadde vært et godt råd! Ja, hun har sikkert opplevd en vond barndom, og det har sikkert mange av mennene som slår opplevd også. Men det skal ikke være partnerens ansvar. Denne kvinnen har gått i terapi, men avsluttet dette etter eget ønske. Hun er altså ikke villig til å gjøre noe med problemet, selv om hun viser anger etter rasierianfall. Det er ganske lett å gråte litt og si unnskyld etterpå. Det er nok ikke så lett å jobbe med seg selv og møte egne demoner.

3. Kjære ts. Du minner meg om alle historiene med kvinner som blir utsatt for vold. Alle forteller lignende historier. At han truer, kjefter og terroriserer, men så er han snill ellers, og de er så glade i ham. Men er det nok? Barn som blir seksuelt misbrukt på det groveste er ofte glade i den som misbruker dem. KidnappingsofRe utvikler av og til stockholm-syndromet og blir emosjonelt knyttet til sin "fangevokter". Unge jenter og gutter i grunnskolen holder på dårlige vennskap fordi de er glade i vennen sin. Men betyr det å være glad i noen at du skal leve gjennom et helvete? Du sier at du bryr deg om henne, og det er tydelig. Likevel er den største tjenesten du kan gjøre henne å slå opp og gå din vei. Hver gang du tilgir henne for å ha rasert leiligheten deres, ødelagt tingene dine (materiell vold), truet deg med dødelige våpen (trusler, fysisk vold) og nektet deg søvn (tortur), så forteller du henne indirekte at oppførselen hennes er akseptabel, og i alle fall til  å leve med i et forhold. Både du og jeg vet innerst inne at dette er atferd hun ikke kommer til å slutte med, med mindre hun får kniven på strupen (ikke bokstavelig ment...) og må fortsette livet uten deg. 

Dette

Anonymkode: 929de...e15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig få mennesker som ikke har en årsak til at de overreagerer med vold. Enten den er fysisk eller psykisk. Problemet er hvilken menneskelig og samfunnsmessig kostnad det blir for mennesker som blir i slike forhold og prøver å hjelpe. Her er ts allerede kommet dit at det påvirker helse. Han klarer ikke slappe av hjemme eller konsentrere seg på jobb. Hun har allerede skremt han så mye at han ikke er trygg sammen med henne.

Jeg oppfatter det som frekt, eller i det minste kunnskapsløst, å antyde at det å snu ryggen og gå er enkleste utvei (jeg leser det som om du synes det er svakt) i en slik situasjon. Ts kan ikke hjelpe henne om hun ikke selv ønsker å få hjelp og gjøre jobben. Ts kan heller ikke hjelpe henne ved å bli og risikere egen helse videre. Ts kan hjelpe henne ved å si at det går ikke slik det er nå, vi trenger avstand til hverandre, du trenger å jobbe med aggresjonsproblemene dine og jeg trenger å kjenne etter hvordan jeg har det og hva jeg vil. Det å gå nå viser styrke, enten det er endelig eller midlertidig.

 

Anonymkode: e348a...3a0

Dette! Jeg synes du, AB e348a...3a0 fremstår som om du har en veldig god forståelse av situasjonen :) Les alle kommentarene hans eller hennes, TS!

Så vil jeg også - på det aller aller sterkeste - anbefale deg å ta kontakt med et Krisesenter så fort som mulig. Du kan ringe dem, maile dem eller avtale å møte hos dem. Det du er utsatt for av din partner er grov vold. Du skal ikke være redd for at du forhåndsdømmes av noen av dem som kan dette med vold fordi du er mann eller fordi du er er årsaken til hennes fysiske skader. Det å spille på ditt kjønn og din fysiske styrke er en del av den volden din samboer utøver på deg.

Jeg sender deg en stor klem :hug: og lykke til!

Anonymkode: 40f35...d1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beklager veldig om noen trodde jeg mente at ts (eller noen andre) skulle begrense seg. Jeg mente at det er noe av faren ved å leve i et slikt forhold, at man ender med å gjøre det for å ikke skape vonde situasjoner og dermed skader seg selv. Det kan bli en del av et skadelig mønster som kan oppstå i forhold med intens sjalusi og/eller kontroll. Det var ment som en advarsel :)

Anonymkode: e348a...3a0

Ja. Det er dette buret som er selve volden. Man laget det ikke fordi man ønsker det selv, men i et fåfengt forsøk på å beskytte seg, og vips er man låst inne i det og institusjonalisert til å leve etter burets regler.

Anonymkode: 40f35...d1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som den eneste i denne tråden. Har du hørt utrykket: angrep er det beste forsvar? Jeg er ikke så skråsikker som de andre her på at dama di bare er en gal psykopat. Få henne i terapi så fort som mulig, og bli med henne dit. Å få frem at hun tester grensene dine sidelengs når hun blir utrygg, og tyr til virkemidler som bare virker tilbake på henne selv.

Ellers så kan kan du ta enkleste utvei, som de andre i tråden foreslår. Snu ryggen til henne og gå. Sikkert mer behagelig for deg, men det hjelper henne garantert ikke.

Anonymkode: c99cd...f2f

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke bare en gal psykopat, hadde hun vært det hadde beslutningen vært enkel og jeg hadde gått fra henne for lenge siden. Jeg skjønner at hun har hatt en vanskelig oppvekst og noen havarerte forhold bak seg, som har satt dype spor i henne. Jeg tror hun reagerer som hun gjør fordi hun rett og slett er veldig usikker på seg selv og veldig redd for å bli forlatt igjen. Jeg har prøvd så mange ganger å forklare henne at hun må turde å bli elsket og at hennes handlinger når hun blir sint, i første omgang ødelegger for henne selv. 

Anonymkode: 4ab34...7f6

Du bekrefter noe av det jeg tenkte på. Jeg tenkte at dette kanskje er destruktive reaksjonsmønstre hun har når hun blir utrygg, usikker og redd for å bli forlatt. Så får andre men her mene at jeg er kunnskapsløs, og kaller deg feig, og oppfordrer folk til å bli i voldelige forhold etc. Det er ikke det jeg mener. Men jeg tror hun trenger behandling, mer enn politi. Men jeg lurer på en ting. Du sier at hun truer deg med kniver. Truer hun virkelig deg? Eller truer hun med å skade seg selv i de situasjonene? Og har hun noensinne skadet noe annet enn inventar?  

 

Anonymkode: c99cd...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bekrefter noe av det jeg tenkte på. Jeg tenkte at dette kanskje er destruktive reaksjonsmønstre hun har når hun blir utrygg, usikker og redd for å bli forlatt. Så får andre men her mene at jeg er kunnskapsløs, og kaller deg feig, og oppfordrer folk til å bli i voldelige forhold etc. Det er ikke det jeg mener. Men jeg tror hun trenger behandling, mer enn politi. Men jeg lurer på en ting. Du sier at hun truer deg med kniver. Truer hun virkelig deg? Eller truer hun med å skade seg selv i de situasjonene? Og har hun noensinne skadet noe annet enn inventar?  

 

Anonymkode: c99cd...f2f

Vi må se bort fra hva hun behøver. Vi må holde fokus på hva TS behøver.

TS behøver avstand! TS behøver trygghet! TS behøver å slippe unna trusler og press!

Og til alle menn som opplever vold i hjemmet; dere kan ikke hjelpe en voldelig og farlig kvinne mer enn en kvinne kan hjelpe en voldelig og farlig mann. Den eneste dere kan redde er dere selv. På med deres egen oksygenmaske før dere finner ut hvem som skal få på seg den andre masken.

Anonymkode: 40f35...d1a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må se bort fra hva hun behøver. Vi må holde fokus på hva TS behøver.

TS behøver avstand! TS behøver trygghet! TS behøver å slippe unna trusler og press!

Og til alle menn som opplever vold i hjemmet; dere kan ikke hjelpe en voldelig og farlig kvinne mer enn en kvinne kan hjelpe en voldelig og farlig mann. Den eneste dere kan redde er dere selv. På med deres egen oksygenmaske før dere finner ut hvem som skal få på seg den andre masken.

Anonymkode: 40f35...d1a

"Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte, men jeg har i ca. 2 år vært sammen med en (størstedelen av tiden) fantastisk jente, som jeg elsker. Størsteparten av tiden er vårt forhold veldig godt, med mye nærhet og kjærlighet, men desverre er ikke alt rosenrødt."

Jeg henger meg i alle fall opp i den første delen Ts skriver. Så vidt jeg skjønner er den utagerende oppførselen hennes bare i enkelte situasjoner der hun tror han svikter henne. Og jeg ser ikke at det er grunnlag for å kriminalisere henne som voldelig og farlig, hvis hun i praksis har gjort mer enn å knuse en mobiltelefon. Da får hun erstatte tingene hun ødelegger da. Ts kan såklart gå fra henne hvis det er best for han, men jeg synes seriøst ikke det er grunnlag for å lage et hylekor om at kjæresten hans er voldskvinne hvis hun ikke har skadet noen som helst.

 

 

 

Anonymkode: c99cd...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte, men jeg har i ca. 2 år vært sammen med en (størstedelen av tiden) fantastisk jente, som jeg elsker. Størsteparten av tiden er vårt forhold veldig godt, med mye nærhet og kjærlighet, men desverre er ikke alt rosenrødt."

Jeg henger meg i alle fall opp i den første delen Ts skriver. Så vidt jeg skjønner er den utagerende oppførselen hennes bare i enkelte situasjoner der hun tror han svikter henne. Og jeg ser ikke at det er grunnlag for å kriminalisere henne som voldelig og farlig, hvis hun i praksis har gjort mer enn å knuse en mobiltelefon. Da får hun erstatte tingene hun ødelegger da. Ts kan såklart gå fra henne hvis det er best for han, men jeg synes seriøst ikke det er grunnlag for å lage et hylekor om at kjæresten hans er voldskvinne hvis hun ikke har skadet noen som helst.

 

 

 

Anonymkode: c99cd...f2f

Fikk du med deg den delen om at hun har truet med kjøkkenkniv? Handlingene hennes kan ikke forsvares eller unnskyldes. Hun ville heller ikke gå i behandling, så hva mener du TS skal gjøre? Bli hos en som mishandler ham fordi det var så bra i starten??

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte, men jeg har i ca. 2 år vært sammen med en (størstedelen av tiden) fantastisk jente, som jeg elsker. Størsteparten av tiden er vårt forhold veldig godt, med mye nærhet og kjærlighet, men desverre er ikke alt rosenrødt."

Jeg henger meg i alle fall opp i den første delen Ts skriver. Så vidt jeg skjønner er den utagerende oppførselen hennes bare i enkelte situasjoner der hun tror han svikter henne. Og jeg ser ikke at det er grunnlag for å kriminalisere henne som voldelig og farlig, hvis hun i praksis har gjort mer enn å knuse en mobiltelefon. Da får hun erstatte tingene hun ødelegger da. Ts kan såklart gå fra henne hvis det er best for han, men jeg synes seriøst ikke det er grunnlag for å lage et hylekor om at kjæresten hans er voldskvinne hvis hun ikke har skadet noen som helst.

 

 

 

Anonymkode: c99cd...f2f

Jeg er ikke opptatt av å kriminalisere dama til TS. Faktisk er jeg ikke opptatt av dama til TS i det hele tatt.

Jeg er KUN opptatt av TS!

 

Vi har hørt det før. "Men bortsett fra dette har vi det bra, altså!" "Men han er egentlig en god far!" "Men hun er egentlig verdens beste kjæreste!"

Det gjelder ikke den andre. Det gjelder DEG, ts.

Og til alle andre; det å gå etter mannen heller enn ballen, er ALLTID en feilvurdering.

Anonymkode: 40f35...d1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...