Gå til innhold

I hvilken alder begynte du å legge på deg? Er umulig å gå opp i vekt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 27, er det håp for meg? Har du noen lure tips? Kjenner jeg snart gir opp kampen om å gå opp i vekt. Har vært så desperat i det siste at jeg har helt matolje i smoothien.. Spiser over 2000 kalorier om dagen og trener litt styrke som øker matlysten, ellers normal aktivitet. Var syk i et par uker hvor jeg kastet innpå mat men var 100% inaktiv, gikk ikke opp da heller. 5 dager etter fødsel var jeg på startvekt, så kroppen tviholder vel på den vekta jeg har.

Det eneste jeg har oppnådd de siste 8 mnd med å presse i meg mat så magen sprekker er å få litt dvask mage, det eneste stedet jeg ikke ønsker mer fett :/ spiser relativt sunt i uka og spiser en god del snacks i helgene. 

Anonymkode: def6e...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var skinnygirl. Spiste som en gris, lå alltid på undervektig. 

Jeg begynte å gå opp i vekt i slutten av 20-åra. Det vil si etter at jeg fikk barna mine. Tror ikke jeg hadde vært tjukkere nå, om jeg ikke hadde fått sistemann nå for ett par år siden.

 

Hvorfor vil du gå opp i vekt? Er du undervektig? Sliter du med helsa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 27, er det håp for meg? Har du noen lure tips? Kjenner jeg snart gir opp kampen om å gå opp i vekt. Har vært så desperat i det siste at jeg har helt matolje i smoothien.. Spiser over 2000 kalorier om dagen og trener litt styrke som øker matlysten, ellers normal aktivitet. Var syk i et par uker hvor jeg kastet innpå mat men var 100% inaktiv, gikk ikke opp da heller. 5 dager etter fødsel var jeg på startvekt, så kroppen tviholder vel på den vekta jeg har.

Det eneste jeg har oppnådd de siste 8 mnd med å presse i meg mat så magen sprekker er å få litt dvask mage, det eneste stedet jeg ikke ønsker mer fett :/ spiser relativt sunt i uka og spiser en god del snacks i helgene. 

Anonymkode: def6e...c1f

Hva er litt over 2000 kalorier? Høyde, alder, vekt? Hvor aktiv er du utenom trening? 

Om du vil legge på deg på en fin måte så er hard styrke 3 ganger i uka tingen kombinert med nok kalorier. Da vil vekt og muskler øke og du vil se bra ut fremfor skinnyfat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mandarinen skrev:

Jeg var skinnygirl. Spiste som en gris, lå alltid på undervektig. 

Jeg begynte å gå opp i vekt i slutten av 20-åra. Det vil si etter at jeg fikk barna mine. Tror ikke jeg hadde vært tjukkere nå, om jeg ikke hadde fått sistemann nå for ett par år siden.

 

Hvorfor vil du gå opp i vekt? Er du undervektig? Sliter du med helsa?

Ønsker et barn til om noen år, kanskje jeg går opp litt da. Helsa er god, problemet og motivasjonen for vektøkning er tynt ansikt jeg får en del kommentarer for og brystene som ble ribbet for fett etter endt amming. Har ikke mulighet eller økonomi til en operasjon akkurat nå. 

5 minutter siden, Runforit skrev:

Hva er litt over 2000 kalorier? Høyde, alder, vekt? Hvor aktiv er du utenom trening? 

Om du vil legge på deg på en fin måte så er hard styrke 3 ganger i uka tingen kombinert med nok kalorier. Da vil vekt og muskler øke og du vil se bra ut fremfor skinnyfat.

Jeg loggførte en periode og da lå jeg relativt stabilt på ca 2000 kalorier, spiser det samme nå som da. Er 169 cm og veier 51 kg. Takk for tips, da skal jeg legge inn en styrkeøkt til! 

Anonymkode: def6e...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker et barn til om noen år, kanskje jeg går opp litt da. Helsa er god, problemet og motivasjonen for vektøkning er tynt ansikt jeg får en del kommentarer for og brystene som ble ribbet for fett etter endt amming. Har ikke mulighet eller økonomi til en operasjon akkurat nå. 

Jeg loggførte en periode og da lå jeg relativt stabilt på ca 2000 kalorier, spiser det samme nå som da. Er 169 cm og veier 51 kg. Takk for tips, da skal jeg legge inn en styrkeøkt til! 

Anonymkode: def6e...c1f

Anbefaler å lese disse :) 

 

http://fitnessbloggen.no/fullkroppsprogram-ikke-bare-for-nybegynnere/

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ajax

Om målet ditt er å gå opp i vekt må du ha mye mer enn 2000 om dagen. Jeg ville lagt meg på 3000 de dagene du trener, og 2600 de dagene uten trening.

Spis nøtter, mye ris og poteter, ekstra mye pålegg på brødskivene og mye frukt (les bananer, mango og avokado). Pass på macroene dine, og suppler gjerne med proteinshake de dagene du trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som går opp i vekt med alderen.... Jeg har bare gått sakte, men sikkert ned i vekt. Jeg er 174 cm og da jeg fylte 30, veide jeg 79 kg. Seks år senere veier jeg 57 kg, har ikke slanket meg, men har rett og slett fått for vane å spise gradvis mindre og mindre uten å tenke over det. For noen uker siden fikk jeg en kommentar om at "nå må du begynne å spise før du forsvinner helt", og begynte å regne etter hva jeg spiste. Jeg trodde at jeg spiste 1800-2000 kalorier om dagen, men det viste seg å være så lite som 700-800 kalorier på en vanlig dag. Jeg spiser tre måltider om dagen, men bare sunne ting i små mengder. Et typisk matdag er en lettyoghurtmed bær, to knekkebrød med kalkunpålegg og salat med kun grønnsaker, kyllingfilet og mager dressing. Når jeg aldri småspiser mellom måltidene lenger eller drikker noe med kalorier i til hverdags, blir dette alt for lite næring. Nøkkelen er nok å spise en del mer, rett og slett, og være bevisst på at du kanskje spiser mindre enn du tror.  Hilsen en annen som skal begynne å spise mer :-) 

Anonymkode: 7bd55...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke på meg før fylte 40, og la da på meg 2 kilo, alderstillegget :fnise: Men er 167/52 og stortrives med kroppen min, for meg så er jeg akkurat passe, min trivselsvekt. Har aldri gjort noe hverken for å legge på meg eller ta av. Spiser normalt + snop i helgene :) 

Anonymkode: e73cf...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...