Gå til innhold

Rar mat...


Jerry Lee

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Kvist skrev:

Jeg har fått servert jur en gang. Prøvde virkelig å smake på det, men fy søren noe så gyselig. 

Dette var et helt kujur, som var flådd og kokt/trukket i melk med krydder i. Visstnok en delikatesse. For meg var det bare en enorm soggy fettkladd.

Hørtes ikke særlig fristende ut. Men turt å prøve? Oh, yes. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hest er best på midten.

Midt mellom kjeften og dritten!

 

-.Øystein Sunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, EvaLena skrev:

Jeg blir mer og mer kresen av denne tråden.

jeg har ikke smakt hest, smalahove, rev og mår. Kommer ikke til å gjøre det heller, iallefall ikke frivillig.

En kollega av meg er gift med ei fra Thailand og der hun kommer fra så aler de opp rotter som visstnok er like vanlig å spise som vi spiser gris okse osv. Han viste meg noen bilder fra en tur de hadde hatt dit og da hadde de hatt bbqparty og grilla rotter. Fy f... så kvalmt det så ut, med halen og alt 😳

Spiser ikke engang sushi jeg da. Fisk spiser jeg ikke rå. 

Jeg er kresen og trur seriøst jeg ville valgt å sulte sakte ihjel før jeg ville smakt på noe av det jeg har nevnt her.

Rotter som mat er utbredt i Asia og deler av Afrika. 

Hadde ikke hatt trøbbel med å smake. Husk at mye godt krydder og tilberedningsteknikker gjør det meste. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Kanskje det blir ekstra godt hvis man bacon på :fnise:

Jeg har jo store planer om å ta for meg innmat i år (hjerte, nyre, brissel, lever) men jur tror jeg at jeg utsetter noen år ... evt. til jeg må spise det for å overleve. Takk og pris er jeg glad i ymse viltvoksende salatingredienser :)

Bacon kan forhøye det meste. 😜

Hold meg underrettet om spiseinnmatprosjektet ditt. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insekter og schwære edderkopper. Som mat og snacks i Asia. 

- Hadde glatt prøvd det.

Kenguru, krokodille og struts.

- Helt klart. 

Bjørn.

- Sliter med å finne ut hvor å få tak i. Selges stort sett på auksjon...og "rurale" fine spisesteder kjøper det meste. Eksotisk mat for rike turister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elnah
9 timer siden, Jerry Lee skrev:

Insekter og schwære edderkopper. Som mat og snacks i Asia. 

- Hadde glatt prøvd det.

Kenguru, krokodille og struts.

- Helt klart. 

Bjørn.

- Sliter med å finne ut hvor å få tak i. Selges stort sett på auksjon...og "rurale" fine spisesteder kjøper det meste. Eksotisk mat for rike turister.

Struts vet jeg at jeg har spist, men jeg kan ikke huske hvordan det smakte, annet enn at det var veldig godt. 

 

Husker en russisk restaurant som lå i byen her før, de fikk tak i masse bjørnekjøtt men det falt meg aldri inn å gå dit og prøve det, det angrer jeg på for restauranten er konkurs så nå er sjansen minimal for å få bjørn på restaurant :laugh:

 

Min lokale meny har sebra, krokodille og muligens kenguru-kjøtt i frysedisken, jeg må snart få fingeren ut og kjøpe det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snegler synes jeg er ganske rart å spise, men overraskende godt! Skjønner veldig godt at folk synes klubb og duppe er rart også, men jeg synes det er himmelsk! Og heldigvis skal far prøve seg på smalahove en gang, så slipper jeg å betale for å smake på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Elnah skrev:

Struts vet jeg at jeg har spist, men jeg kan ikke huske hvordan det smakte, annet enn at det var veldig godt. 

 

Husker en russisk restaurant som lå i byen her før, de fikk tak i masse bjørnekjøtt men det falt meg aldri inn å gå dit og prøve det, det angrer jeg på for restauranten er konkurs så nå er sjansen minimal for å få bjørn på restaurant :laugh:

 

Min lokale meny har sebra, krokodille og muligens kenguru-kjøtt i frysedisken, jeg må snart få fingeren ut og kjøpe det. 

Takk for innspill og tips. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matelskere (og dere som ikke har så lyst på mat lenger 😉) :

Vil slå et slag for syltelabber. Ikke de tørre ferdige pakkene på butikken. Men ferske kjøpt fra bonde, slakter og bestilt via f.eks Meny. Allerede som guttunge "lærte" (så jeg) tilberedningen, 

Så enkelt..kok de til du mener de er ferdig...som med annet kjøtt, men her FØR beina slipper. Saltlake jobber.  Stor krukke or whatever med saltlake. Sett kjølig og mørkt en til to uker. 

Mest bein, selvsagt. ... og svor hvis konsistens noen finner ugrei. Syns det er nydelig smak. Og den lille andelen av mørkt kjøtt er fantastisk.

Knaske som saltsnacks til øl og dram. Eller serveres med nypoteter kalde eller varme,  rødløk, og sukkerertstuing. Og hva dere ellers måtte tørre å prøve.    OG Akevitt!!

Bon apetite. 😀

..med forbehold om trykkfeil! 😉

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som har rett oppskrift på haggis må gjerne poste den. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

:spy::kvalm: 

Anonymkode: 9093a...c5c

Javel. Ikke les tråden da, vel?!

Ikke akkurat en givende kommentar i en mat-tråd som omhandler rar mat.

Men du er vel en av de som forfølger meg i tråd etter tråd kun for å være negativ.....

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...