Gå til innhold

Noen som vet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har en sønn på 4 år sammen. Forholdet vårt har ikke vært noe godt de siste årene. Han sliter psykisk og har knapt hilst på noen i min familie i løpet av de 6 årene vi har vært sammen. Pga det psykiske jobber han heller ikke. Nå er jeg lei av han og oppførselen hans. Han sover hele dagen gjør ikke husarbeid, klager på at jeg ikke gjør husarbeidet bra nok, at jeg handler feile middager fordi han ikke liker det jeg kjøper osv. Kort sagt er jeg i et forhold de færreste hadde holdt ut så lenge. Jeg ønsker å gå fra han, men slik jeg ser det er det umulig. Jeg er fulltidsstudent, bor langt ifra familien og har ganske enkelt ikke økonomi til å klare meg frem til jeg kan få overgangsstønad. Han ville nok ikke kranglet om omsorgen for barnet, men det tar jo likevel (slik jeg har skjønt) minst et par mnd. å få i orden alt slik at man faktisk kan søke om overgangsstønad. Har ett år igjen før jeg er ferdig utdannet og har vurdert å bare bite tennene sammen å holde ut frem til da, men er redd jeg selv blir å knekke da. Er det noen steder jeg kan få hjelp eller må jeg bare holde ut ett år til? 

Anonymkode: 9637c...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen venner du kanskje kan spørre om hjelp? Søke om sosial stønad f.eks? 

Anonymkode: f1e07...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tar ikke nødvendigvis noen måneder å få overgangstønad. Så lenge du er alene har du rettigheter fra dag 1, ikke finn deg i slik drittoppførsel.

 

Anonymkode: 5c7c2...077

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider