Gå til innhold

Notodden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Omstendighetene har gjort det slik at det er overhengende fare for at man kan ende opp på (/i?) Notodden. Jeg er i slutten av tjueårene og klar for å ta fatt på voksenlivet, men liker shopping og en tur ut på livet en gang i blant. Jeg skjønner at dette ikke er verdens navle, og at jeg kan glemme starbucks på vei hjem fra kontoret liksom, men er det noen her som kan fortelle meg noe om hvordan det er å bo der? Hva er bra, og hva er mindre bra? 

Takk for meg.

Anonymkode: 3fc39...bb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Notodden, eller bare todden som stedet kalles på folkemunne, er etter min mening en av Norges vakreste bygder. Dype sjøer og høye fjell. Tradisjonsrik kultur og bil-interessert ungdom. Velkommen skal du være.

Anonymkode: 5b1d6...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Notodden, eller bare todden som stedet kalles på folkemunne, er etter min mening en av Norges vakreste bygder. Dype sjøer og høye fjell. Tradisjonsrik kultur og bil-interessert ungdom. Velkommen skal du være.

Anonymkode: 5b1d6...1c3

Haha, jo takk for det. :biggrin:

Flere? 

-trådstarter

Anonymkode: 3fc39...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri bodd i Notodden, men jeg har vært mye der. :) super plass for meg som liker både dyr og bil! :)

Trivelige folk, og det er jo kjøpesentere og diverse der, så helt gudsforlatt er det jo ikke. :)

Skien er ikke lange svippen (min naboby), og der er det både shopping og kaffebarer. ;)

Notodden er en vakker by med masse liv på sommeren, sjø og natur rett i nærheten. :) det går nok bra skal du se, ts. :)

Hvor flytter du fra? Litt lettere å kunne gi ordentlige svar om folk får noe å sammenligne med, tenker jeg. :)

Anonymkode: b7777...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke langt unna Notodden, og har vært der et par ganger. Rolig sted, hvis du ser bort i fra alle rånerne som kjører Volvo 240 med bassen som dundrer i bakken (dette holder de som regel på med i og litt utenfor byen)

Det er et flott landskap, og langt i fra byen. Nærmeste "by" er Skien, som ligger ca 30-45 min unna, tror jeg. Det er nok ikke spesielt mye shopping der, men det er kanskje ikke problematisk for deg å kjøre et stykke til kjøpesentre? Starbucks kan du se langt etter, ja :fnise:

Naturen er veldig pen der, og det er så og si på landet. 

Anonymkode: e2edf...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri bodd i Notodden, men jeg har vært mye der. :) super plass for meg som liker både dyr og bil! :)

Trivelige folk, og det er jo kjøpesentere og diverse der, så helt gudsforlatt er det jo ikke. :)

Skien er ikke lange svippen (min naboby), og der er det både shopping og kaffebarer. ;)

Notodden er en vakker by med masse liv på sommeren, sjø og natur rett i nærheten. :) det går nok bra skal du se, ts. :)

Hvor flytter du fra? Litt lettere å kunne gi ordentlige svar om folk får noe å sammenligne med, tenker jeg. :)

Anonymkode: b7777...c17

Takk for svar. Flytter fra hovedstaden, så det blir unektelig litt av en overgang. Fin natur er jeg bortskjemt med fra før, etter å ha vokst opp i en fjord på vestlandet. Naturskjønne omgivelser har faktisk vært et savn de siste årene, så det blir ikke feil med litt sjø og fjell. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor ikke langt unna Notodden, og har vært der et par ganger. Rolig sted, hvis du ser bort i fra alle rånerne som kjører Volvo 240 med bassen som dundrer i bakken (dette holder de som regel på med i og litt utenfor byen)

Det er et flott landskap, og langt i fra byen. Nærmeste "by" er Skien, som ligger ca 30-45 min unna, tror jeg. Det er nok ikke spesielt mye shopping der, men det er kanskje ikke problematisk for deg å kjøre et stykke til kjøpesentre? Starbucks kan du se langt etter, ja :fnise:

Naturen er veldig pen der, og det er så og si på landet. 

Anonymkode: e2edf...881

Neida, jeg kjører lett et lite stykke når jeg kjenner det rykker i shoppefoten. :fnise:

Rånere har jeg lite til overs for, men jeg kan vel bare se en annen vei tenker jeg. 

Takk for svar :)

-trådstarter

Anonymkode: 3fc39...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Notodden, eller bare todden som stedet kalles på folkemunne, er etter min mening en av Norges vakreste bygder. Dype sjøer og høye fjell. Tradisjonsrik kultur og bil-interessert ungdom. Velkommen skal du være.

Anonymkode: 5b1d6...1c3

Notodden har bystatus - altså ikke en bygd ;) 

Anonymkode: 69e21...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Notodden har bystatus - altså ikke en bygd ;) 

Anonymkode: 69e21...282

Dette er faktisk feil. Notoddens bystatus ble trukket tilbake i 2015. 

Anonymkode: 5b1d6...1c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er faktisk feil. Notoddens bystatus ble trukket tilbake i 2015. 

Anonymkode: 5b1d6...1c3

Jøss. Trekker man tilbake bystatus når den først er etablert? Virker merkelig siden tettsteder gjerne ekspanderer. 

Anonymkode: 3fc39...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er faktisk feil. Notoddens bystatus ble trukket tilbake i 2015. 

Anonymkode: 5b1d6...1c3

Rart at Notodden Kommune reklamerer med at det er en by da. Tror du må sjekke dine referanser.

Anonymkode: 69e21...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart at Notodden Kommune reklamerer med at det er en by da. Tror du må sjekke dine referanser.

Anonymkode: 69e21...282

Hvis man søker det opp får man at Notodden fikk bystatus i 1913. Finner ikke noe om at den er trukket tilbake. Men kanskje AB vet noe ikke vi vet? 

-ts

Anonymkode: 3fc39...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 5.5.2016 at 1.00, AnonymBruker skrev:

Hvis man søker det opp får man at Notodden fikk bystatus i 1913. Finner ikke noe om at den er trukket tilbake. Men kanskje AB vet noe ikke vi vet? 

-ts

Anonymkode: 3fc39...bb7

Finner ingenting som tilsier tilbaketrukket bystatus verken på hjemmesidene til kommunen eller på Wikipedia. 

Anonymkode: efdf8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke bodd i Notodden, men i nabobygda. Med bil er det mange muligheter og mye som skjer rundt i Telemark. Bra kulturliv og hyggelige folk.

Anonymkode: 66fab...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du jobbe der? Spørs og hva du skal jobbe med som fører til mang/få kollegaer, multikulturelle etc :)

Anonymkode: dd862...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...