Gå til innhold

Se på denne!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syklister liker ikke å slikt 😜 Men, ingen er klar over hvor store blindsoner en lastebilsjåfør har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte når alle her inne kan se at når man kan gjemme en hel flokk med syklister i blindsonen, er det også lett å gjemme en hel bil der. 

Anonymkode: 2af95...3cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fin. Men har ikke mange lastebiler et lite ekstraspeil for å redusere blindsonen?

Anonymkode: 93974...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trailerne til Tine har sånn markering på siden der det står "du er i min blindsone"

veldig genialt:)

Anonymkode: a29d6...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er fin. Men har ikke mange lastebiler et lite ekstraspeil for å redusere blindsonen?

Anonymkode: 93974...6f4

Jo, vidvinkelspeil på begge sider også, oftest. MEN: De er mindre, og på passasjersiden må man holde blikket i det i et sekund eller to for å faktisk registrere om det er noe der. Videre skjer det mye foran bilen også, i tett trafikk kan man ikke sitte og glo lenge i speilet, feks ved feltskifte, om det plutselig stopper opp foran deg....Høyre side på lastebilen er verst. 

I rundkjøringer og kryss skaper speil en blindsone til siden der man faktisk kan gjemme en hel personbil også. 

Anonymkode: 2af95...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blindsoner, syklister og gående er grunnen til at jeg sluttet å kjøre lastebil i byen. Folk skjønner jo ikke en dritt og står i blindsoner konstant. Det er helt umulig som lastebilsjåfør å rygge 100% trygt. Kun om man er 2 stk kan man rygge trygt.

En gang jeg kjørte i oslo, sto jeg ved et lyskryss og en dame fant det for godt å stoppe sykkelen sin rett foran lastebilen min. Der ser man ikke noenting. Jeg kjørte på henne. Flaks for henne så jeg hånda hennes i det hun falt om. Jeg gikk og klappet til henne alt jeg maktet midt i ansiktet og forklarte henne akkurat hvor dum henne var. Hun har nok ikke gjort samme feilen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, StineN skrev:

Blindsoner, syklister og gående er grunnen til at jeg sluttet å kjøre lastebil i byen. Folk skjønner jo ikke en dritt og står i blindsoner konstant. Det er helt umulig som lastebilsjåfør å rygge 100% trygt. Kun om man er 2 stk kan man rygge trygt.

En gang jeg kjørte i oslo, sto jeg ved et lyskryss og en dame fant det for godt å stoppe sykkelen sin rett foran lastebilen min. Der ser man ikke noenting. Jeg kjørte på henne. Flaks for henne så jeg hånda hennes i det hun falt om. Jeg gikk og klappet til henne alt jeg maktet midt i ansiktet og forklarte henne akkurat hvor dum henne var. Hun har nok ikke gjort samme feilen igjen.

Tror det har blitt påbudt med sånn speil som viser blindsonen foran nå (iallefall har de fleste det). Vil fortsatt ikke anbefale å gå nærmere enn fem (helst lengre) meter til en lastebil i noen som helst retning. Hvis de ikke ser deg da har du iallefall mulighet til å flytte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Tror det har blitt påbudt med sånn speil som viser blindsonen foran nå (iallefall har de fleste det). Vil fortsatt ikke anbefale å gå nærmere enn fem (helst lengre) meter til en lastebil i noen som helst retning. Hvis de ikke ser deg da har du iallefall mulighet til å flytte deg.

Godt mulig det har blitt påbudt nå. Det håper jeg virkelig. Bilen min hadde ikke det, og bileier gadd ikke å invistere i det. Fikk heldigvis overtalt han til å montere ryggekamera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, StineN skrev:

Godt mulig det har blitt påbudt nå. Det håper jeg virkelig. Bilen min hadde ikke det, og bileier gadd ikke å invistere i det. Fikk heldigvis overtalt han til å montere ryggekamera

Hva skal du med ryggekamera? Når man rygger bruker man jo bare hjelpemann slik som på oppkjøringen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, StineN skrev:

Blindsoner, syklister og gående er grunnen til at jeg sluttet å kjøre lastebil i byen. Folk skjønner jo ikke en dritt og står i blindsoner konstant. Det er helt umulig som lastebilsjåfør å rygge 100% trygt. Kun om man er 2 stk kan man rygge trygt.

En gang jeg kjørte i oslo, sto jeg ved et lyskryss og en dame fant det for godt å stoppe sykkelen sin rett foran lastebilen min. Der ser man ikke noenting. Jeg kjørte på henne. Flaks for henne så jeg hånda hennes i det hun falt om. Jeg gikk og klappet til henne alt jeg maktet midt i ansiktet og forklarte henne akkurat hvor dum henne var. Hun har nok ikke gjort samme feilen igjen.

:overrasket:

Anonymkode: 5c704...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, May 03, 2016 at 22.08, AnonymBruker skrev:

Blindsone på lastebiler

 

 

Anonymkode: 2af95...3cf

Det er I grunnen en av de mest fornuftige kampanjer Statens vegvesen har hatt. 

FoR se som kjører store biler er dette kjent. Men våre politikere skjønner ikke dette. De legger svært lite til rette for store biler. Hurra for kampanjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hva skal du med ryggekamera? Når man rygger bruker man jo bare hjelpemann slik som på oppkjøringen :P

Det var litt sånn bileier tenkte følte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:overrasket:

Anonymkode: 5c704...e96

Hun gjorde meg nesten til en morder. Det var uhyre flaks at hun datt slik at jeg så hånda hennes. en liten overreaksjon fra meg, Men hun fikk som fortjent,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, StineN skrev:

Hun gjorde meg nesten til en morder. Det var uhyre flaks at hun datt slik at jeg så hånda hennes. en liten overreaksjon fra meg, Men hun fikk som fortjent,

Tror ikke på historien din. Med mindre du kjørte en liten lastebil så har du ikke mulighet til å se hånda hennes i det hun falt forann bilen din. Kjører selv en Scania R730 og har speiler som viser blindsoner både forann og på siden i tillegg til BLIS og jeg vet med sikkerhet at du ikke kan ha sett noen hånd da damen angivelig falt. 

Anonymkode: caaa4...ad1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke på historien din. Med mindre du kjørte en liten lastebil så har du ikke mulighet til å se hånda hennes i det hun falt forann bilen din. Kjører selv en Scania R730 og har speiler som viser blindsoner både forann og på siden i tillegg til BLIS og jeg vet med sikkerhet at du ikke kan ha sett noen hånd da damen angivelig falt. 

Anonymkode: caaa4...ad1

Nå har jeg dessverre ikke en lastebil og en sykkel her hjemme og jeg har drukket for mye til å kjøre i dag, men er det ikke mulig dersom det er en lang sykkel eventuelt at hun står oppå den klar til å sykle?  Eventuelt at hun får seg litt fart og så detter? Det er vel nærliggende at dersom du treffer en sykkel i bakdekket så fyker den framover et stykke før man velter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Nå har jeg dessverre ikke en lastebil og en sykkel her hjemme og jeg har drukket for mye til å kjøre i dag, men er det ikke mulig dersom det er en lang sykkel eventuelt at hun står oppå den klar til å sykle?  Eventuelt at hun får seg litt fart og så detter? Det er vel nærliggende at dersom du treffer en sykkel i bakdekket så fyker den framover et stykke før man velter.

Jo, satt helt på spissen. Hvis damen står oppreist og er i farta foran bilen, men da ville hun nok også ha vært så skadet at det er usannsynlig at sjåføren gikk ut og klappet til henne. Historien henger ikke på greip. 

Anonymkode: caaa4...ad1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, satt helt på spissen. Hvis damen står oppreist og er i farta foran bilen, men da ville hun nok også ha vært så skadet at det er usannsynlig at sjåføren gikk ut og klappet til henne. Historien henger ikke på greip. 

Anonymkode: caaa4...ad1

Etter å ha tenkt meg litt om så hun nok hånda når hun traff asfalten. Så hun satt nok på sykkelen, ble dyttet forover, og mistet balansen. Å få ansiktet plantet i asfalten gjør vondt men trenger ikke å skade deg alvorlig (har selv falt av sykkel i 35-40km/t, og en lastebil som starer går mye saktere). Tror ikke det er helt umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, satt helt på spissen. Hvis damen står oppreist og er i farta foran bilen, men da ville hun nok også ha vært så skadet at det er usannsynlig at sjåføren gikk ut og klappet til henne. Historien henger ikke på greip. 

Anonymkode: caaa4...ad1

Hun sto rett foran meg helt inntil snuta på bilen min, sidelengs og un lente seg inntill . Når jeg kjørte i gang traff jeg henne, så hånda hennes som smatt opp foran ruta mi før hun gikk i bakken. Hva er så vanskelig med å forstå det?

Kjørte en volvo. Som denne, bare ikke boggi truck-closed-box-truckVOLVO-FM400---1_bi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, StineN skrev:

Hun sto rett foran meg helt inntil snuta på bilen min, sidelengs og un lente seg inntill . Når jeg kjørte i gang traff jeg henne, så hånda hennes som smatt opp foran ruta mi før hun gikk i bakken. Hva er så vanskelig med å forstå det?

Kjørte en volvo. Som denne, bare ikke boggi truck-closed-box-truckVOLVO-FM400---1_bi

Ok. Da er det greit. Det er jo en ganske liten lastebil og har ikke samme blindsonen foran som de større. 

Anonymkode: caaa4...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...