Gå til innhold

Vikariat, sykemelding og foreldrepenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Skal ut i svangerskapspermisjon fra midten av juni. Har pr. dags dato 50% fast stilling og har gått resterende 50% i vikariat som gikk ut 30. april. Dette vikariatet har jeg hatt i litt over 1 år, men får ikke forlenget da personen som har stillingen nå er tilbake i jobb etter sykdom. De siste tre ukene har jeg vært sykemeldt pga bekkenløsning men nå er formen såpass bra at jeg tenkte å prøve meg på jobb igjen siden jeg bare har 50% stilling. Planen var å søke dagpenger for de resterende 50% etter at vikariatet gikk ut men fikk vite idag at søknaden ble avslått (regnet med at ingen ville ansette ei som snart er høygravid rett før hun skal i premisjon... Ja, jeg vet at det ikke er lov å diskriminere gravide, men det gjøres overalt! Mulig jeg var litt naiv der..) .

I utgangspunktet hadde jeg klart meg økonomisk med kun 50% inntekt de siste 6 ukene før jeg skal i permisjon men så viser det seg at foreldrepengegrunnlaget regnes ut i fra det jeg tjener når jeg går i permisjon selv om jeg har jobbet 100% de siste årene og helt frem til 30. april.

Er det noen som vet om det er mulig å forlenge sykemeldinga jeg nå har med kun 50%? Altså sykemelde meg fra det å være arbeidssøker og fortsette som normalt i de 50% jeg har fast?

Blir mer og mer stresset etterhvert som termindato nærmer seg, såpass mye at det også tar fra meg nattesøvnen, så all hjelp tas imot med stor takknemlighet!

 

Anonymkode: 3d16c...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar, skal til legen imorgen:) 

Hva blir sykepengegrunnlaget? Regnes det ut ifra det jeg tjente i vikariatet eller fra inntekten fra den faste stillinga? Og hva blir i så fall foreldrepengegrunnlaget? Hater å være så opptatt av penger, men siden det er snakk om familiens økonomi flere måneder frem i tid tenker jeg mye på det.

Anonymkode: 3d16c...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...