Gå til innhold

Å beklage seg når man har fortalt sannheten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bergen/muhammed-helbredet-ingen-jesus-helbredet-mange/a/23673610/

 

Skjønner ikke at skolen beklager seg for å ha fortalt sannheten? Sammenligningen er ganske nøyaktig og utdypende, så det skal ikke være behov for å beklage at man har fortalt sannheten. Er sannheten så provoserende at den må ties? Jeg synes det er viktig at elevene setter ting litt i perspektiv og lærer om forskjellene. Hva mener muslimene her på forumet er feil i fremstillingen på bildet? Jeg er nysgjerrig.

Anonymkode: b46a5...dcc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nå må vi betale prisen for at vi bit for bit har tolerert, godtatt og akseptert mer og mer avvikere. At vi har løftet de opp og latt de infisere media og akademia...

 

bit for bit, litt og litt ga vi opp os selv for at de skulle få sine "rettigheter".

 

 

så på tide vi tar det tilbake nå kanskje? Og reduserer dem til skrikende "freaks" som blir dynket i tåregass og banket av politiet igjen.

 

Det at noen få unormale folk som vil dekonstruere og rasere sivilisasjonen vår har sånn en makt er utrolig. Det er bare det, de har egentlig ingen makt. De er ingenting i det øyeblikket vi slutter å la de ha det.

Anonymkode: 6bfbc...4c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel svartmalingen av islam og helliggjøringen av kristendommen som blir kritisert her. Poenget er at man ikke skal oppfordre til fremmedfrykt og fordømmelse av en hel religion basert på noe som er skrevet i koranen - som er ganske utdatert i forhold til hvordan de fleste muslimer lever i dag. Det står da mye som er langt verre i Bibelen for eksempel. 

Det er imidlertid viktig å belyse at dette faktisk står der, men ikke på den måten denne læreren gjorde. Åpenbart hadde hun et underliggende mål med dette. 

Anonymkode: 8e387...6da

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel svartmalingen av islam og helliggjøringen av kristendommen som blir kritisert her. Poenget er at man ikke skal oppfordre til fremmedfrykt og fordømmelse av en hel religion basert på noe som er skrevet i koranen - som er ganske utdatert i forhold til hvordan de fleste muslimer lever i dag. Det står da mye som er langt verre i Bibelen for eksempel. 

Det er imidlertid viktig å belyse at dette faktisk står der, men ikke på den måten denne læreren gjorde. Åpenbart hadde hun et underliggende mål med dette. 

Anonymkode: 8e387...6da

Bare gi faen i å lyve!

 

Det er slikt som dette som er sirup i prosessen med å redde Vesten

http://www.meforum.org/2159/are-judaism-and-christianity-as-violent-as-islam

 

Anonymkode: 6bfbc...4c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare gi faen i å lyve!

Anonymkode: 6bfbc...4c6

Hva i alle dager? Du virker lite oppegående. Det er slike mennesker som deg som faktisk skader ryktet til "Vesten". 

Anonymkode: 8e387...6da

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bushrak Ishaq mener at læreren driver politikk. Unnskyld, men hva er burka, niqab og tørkle om det ikke er å drive polikk ved hjelp av barn? De bruker barna sine for å tydeliggjøre en ideologi som ikke hører hjemme i Vesten.

At en kristen skole faktaorienterer barn er da virkelig ikke å drive politikk.

Sutre-og krenketfolket bør roe seg ned noen hakk.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islam/selbekk-en-god-maate-aa-skille-jesus-og-muhammed-paa/a/23673981/

Anonymkode: cecc2...670

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et viktig prinsipp i religionsundervisning bør være at man skal lære barna aksept for ulike religioner samt likestille de ulike trosretningene. Dette skrivet er utelukkende skrevet i kristendommens favør, mens fremstillingen av islam er konsekvent negativt vinklet. Dette bidrar til unødvendig frykt og skremsel blant elevene.

Dersom man leser både Koranen og Bibelen kan man helt sikkert finne en rekke eksempler på hendelser hvor Mohammed kommer bedre ut enn Jesus. Jeg lurer derfor på... Dersom dette skrivet hadde vært delt ut ved en muslimsk skole her i Norge, hvor fremstillingen av religionene var motsatt av hva det er her, ville dere da reagert på samme måte? Tipper det ville blitt ramaskrik.

Endret av Clarity
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at skolen beklager seg for å ha fortalt sannheten? Sammenligningen er ganske nøyaktig og utdypende, så det skal ikke være behov for å beklage at man har fortalt sannheten. Er sannheten så provoserende at den må ties? Jeg synes det er viktig at elevene setter ting litt i perspektiv og lærer om forskjellene. Hva mener muslimene her på forumet er feil i fremstillingen på bildet? Jeg er nysgjerrig.

Anonymkode: b46a5...dcc

Ikke alt som er "sant" må sies. Det er på plass med en beklagelse når man angriper noe som andre holder hellig. 

Anonymkode: 39c2b...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Clarity skrev:

Et viktig prinsipp i religionsundervisning bør være at man skal lære barna aksept for ulike religioner samt likestille de ulike trosretningene. Dette skrivet er utelukkende skrevet i kristendommens favør, mens fremstillingen av islam er konsekvent negativt vinklet. Dette bidrar til unødvendig frykt og skremsel blant elevene.

Dersom man leser både Koranen og Bibelen kan man helt sikkert finne en rekke eksempler på hendelser hvor Mohammed kommer bedre ut enn Jesus. Jeg lurer derfor på... Dersom dette skrivet hadde vært delt ut ved en muslimsk skole her i Norge, hvor fremstillingen av religionene var motsatt av hva det er her, ville dere da reagert på samme måte? Tipper det ville blitt ramaskrik.

Tror du virkelig at religionsundervisningen i islam lærer muslimske barn om aksept for ulike religioner og likestiller de ulike trosretningene? Det er jo ikke naturlig å gjøre det. Men jeg lurer fortsatt på hva som er usant i det som er skrevet på bildet. Ingen muslimer som kan rette opp feilen(e)? Hvis sannheten skaper fremmedfrykt, da har vi et stort, et veldig stort problem med hvordan vi må forholde oss til sannheten fremover.

Anonymkode: b46a5...dcc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig at religionsundervisningen i islam lærer muslimske barn om aksept for ulike religioner og likestiller de ulike trosretningene? Det er jo ikke naturlig å gjøre det. Men jeg lurer fortsatt på hva som er usant i det som er skrevet på bildet. Ingen muslimer som kan rette opp feilen(e)? Hvis sannheten skaper fremmedfrykt, da har vi et stort, et veldig stort problem med hvordan vi må forholde oss til sannheten fremover.

Anonymkode: b46a5...dcc

De færreste kristne stiller seg bak alt som står i Bibelen. Hvis du mener noe annet har du neppe lest den. Hvorfor skulle ikke noe annet gjelde for muslimer? Islam er mye mer enn eldgamle skriblerier i Koranen, og det er kun ekstremister som følger den slavisk. 

Anonymkode: 8e387...6da

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bergen/muhammed-helbredet-ingen-jesus-helbredet-mange/a/23673610/

 

Skjønner ikke at skolen beklager seg for å ha fortalt sannheten? Sammenligningen er ganske nøyaktig og utdypende, så det skal ikke være behov for å beklage at man har fortalt sannheten. Er sannheten så provoserende at den må ties? Jeg synes det er viktig at elevene setter ting litt i perspektiv og lærer om forskjellene. Hva mener muslimene her på forumet er feil i fremstillingen på bildet? Jeg er nysgjerrig.

Anonymkode: b46a5...dcc

Nå går denne saken som en farsott i samtlige medier. Det fascinerende er jo at ingen klarer å angripe det religiøse "faktagrunnlaget" (setter det i klamme siden religion i mine øyne er eventyr) i dette arket. 

Nå er det mange som synes det er fælt å få fanden malt på veggen, men er det virkelig hensiktsmessig at det blir fortiet at idealmennesket til over 1 milliard mennesker faktisk ikke er/var så hyggelig som man gjerne er blitt fortalt? Når man omtaler politiske ideologier (som har en del fellesnevnere til religion) er det jo ikke slik at man opplever at alt må balanseres. De fleste av oss er jo enig i at når man snakker om kommunismen og nazismen, så er det naturlig å nevne at disse ideologiene har noen millioner liv på samvittigheten. På samme måte mener jeg det er naturlig å nevne at et idealmenneske er pedofil eller har drevet med nedslakting av mennesker (ironisk når man er ikonet til "fredens religion").

Oppsummert, i øynene til en enkel ateist som meg selv, er det jo ikke vanskelig å si at dersom jeg skulle hatt et menneskelig ideal i enten Muhammed, bibelens Jesus - så er sistnevnte det eneste alternativet. Førstnevnte hadde jo sittet i fengsel.. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

som meg selv, er det jo ikke vanskelig å si at dersom jeg skulle hatt et menneskelig ideal i enten Muhammed, bibelens Jesus - så er sistnevnte det eneste alternativet. Førstnevnte hadde jo sittet i fengsel.. :) 

Jesus satt også i fengsel. Tror ikke det at noen har sittet i fengsel er den beste standarden å vurdere noen etter. Handlingene og læra er vel viktigere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt religiøs, men Bibelen har jeg lest ,og jeg kan ikke huske at Jesus var noe annet enn snill.Gud derimot lot vel sinne slippe løs av og til ,så vidt jeg kan huske.

Muhammed har jeg heldigvis ikke noe forhold til, da jeg var barn var det ikke et tema på skolen. 

Men i dag, når så mye av ungenes religions undervisning er om andre religioner en kristendommen, og mesteparten om Islam ,da må det være lov å fortelle fakta ,vi kan ikke dekke til for å være politisk korrekt. Det vil jo være å lyve og det er ikke lov, står det i Bibelen. 

Anonymkode: 4ecf5...d6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De færreste kristne stiller seg bak alt som står i Bibelen. Hvis du mener noe annet har du neppe lest den. Hvorfor skulle ikke noe annet gjelde for muslimer? Islam er mye mer enn eldgamle skriblerier i Koranen, og det er kun ekstremister som følger den slavisk. 

Anonymkode: 8e387...6da

Mohammed Usman Rana regnes ikke som en ekstremist, og han har i sin bok uttrykt::  Skal du få troverdighet hos «de muslimske massene» må all integrering og antiradikalisering skje «innenfor islams rammer». Det er «urokkelig innenfor norsk islam at Koranen er Guds direkte ord og at profeten Muhammad er ufeilbarlig.»

Mohamed Omar har sagt flere ganger at en normalt troende muslim tror at Koranen er guds ufeilbarlige ord til menneskene og at profeten Muhammed er et tidløst moralsk forbilde. https://detgodasamhallet.com/2016/03/21/dansk-imam-filmad-med-dold-kamera-sager-att-muslimer-kommer-att-erovra-europa/#more-3847

Hamed Abdel Samad sier: Fundamentalisme er ikke et resultat af fejlfortolkninger af Islam, men en konsekvens af Islams ophøjelse til absolut autoritet. Reformer af Islam vil først kunne begynde, når muslimer vover at sende Muhammed ud af ukrænkelighedens bur. Først derefter kan de selv bryde ud af troens fængsel og blive del af en nutid, der ikke bliver bestemt af Gud, men af mennesker.  https://www.information.dk/moti/2015/10/farlige-profet

Den største feil mange gjør, er å tro at muslimer flest har samme likegyldige forhold til koranen og islam som vi har til bibelen og kristendommen, Forholdet er heller at koranen og hadith'ene og troen på Muhammed som ufeilbarlig, står meget sterkt i store grupper, 80-100% oppslutning i islamistiske land, men ikke så rent lite i land som Storbritania:

  • One in five Muslims in Britain never enter a non-Muslim house;
  • 39 per cent of Muslims, male and female, say a woman should always obey her husband;
  • 31 per cent of British Muslims support the right of a man to have more than one wife;
  • 52 per cent of Muslims did not believe that homosexuality should be legal;
  • 23 per cent of Muslims support the introduction of sharia law rather than the laws laid down by parliament.

http://www.breitbart.com/london/2016/04/10/geller-uk-equalities-chief-admits-wrong-muslims-wont-assimilate/

Endret av ops2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel svartmalingen av islam og helliggjøringen av kristendommen som blir kritisert her. Poenget er at man ikke skal oppfordre til fremmedfrykt og fordømmelse av en hel religion basert på noe som er skrevet i koranen - som er ganske utdatert i forhold til hvordan de fleste muslimer lever i dag. Det står da mye som er langt verre i Bibelen for eksempel. 

Det er imidlertid viktig å belyse at dette faktisk står der, men ikke på den måten denne læreren gjorde. Åpenbart hadde hun et underliggende mål med dette. 

Anonymkode: 8e387...6da

Se min post over. Hadde du endret det du sier til at Bibelen (det Gamle Testamente) er ganske utddatert i forhold til hvordan de fleste kristne lever i dag, så hadde du truffet blinken. Slik det er nå, gjør du den vanlige feilen i å tro at islam er som kristendommen og at muslimer har reformert islam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en kristen privatskole, så syns jeg dette burde være greit. Det ville vært noe annet hvis man gjorde noe tilsvarende i den offentlige skolen. Men toleranse og åpenhet skal bare gå den ene veien.

Anonymkode: 6e9bd...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig at religionsundervisningen i islam lærer muslimske barn om aksept for ulike religioner og likestiller de ulike trosretningene? Det er jo ikke naturlig å gjøre det. Men jeg lurer fortsatt på hva som er usant i det som er skrevet på bildet. Ingen muslimer som kan rette opp feilen(e)? Hvis sannheten skaper fremmedfrykt, da har vi et stort, et veldig stort problem med hvordan vi må forholde oss til sannheten fremover.

Anonymkode: b46a5...dcc

Viste dere ALLE at i muslimske land lærer barn fra de er små av at kristne og jøder er skurkene i verden. Alltid i filmene deres er kristne og jøder onde. Så våkn opp folkens. Sjekk fakta før dere gir en mening. 

Anonymkode: 2c737...29b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bergen/muhammed-helbredet-ingen-jesus-helbredet-mange/a/23673610/

 

Skjønner ikke at skolen beklager seg for å ha fortalt sannheten? Sammenligningen er ganske nøyaktig og utdypende, så det skal ikke være behov for å beklage at man har fortalt sannheten. Er sannheten så provoserende at den må ties? Jeg synes det er viktig at elevene setter ting litt i perspektiv og lærer om forskjellene. Hva mener muslimene her på forumet er feil i fremstillingen på bildet? Jeg er nysgjerrig.

Anonymkode: b46a5...dcc

Hvilken sannhet ?

Er du klar over hvor mange kriger som har blitt ført i Jesu navn igjennom historien ?

Og hvor mye grusomheter som er blitt gjort i Jesu navn igjennom historien ?

Anonymkode: 12a1e...64a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viste dere ALLE at i muslimske land lærer barn fra de er små av at kristne og jøder er skurkene i verden. Alltid i filmene deres er kristne og jøder onde. Så våkn opp folkens. Sjekk fakta før dere gir en mening. 

Anonymkode: 2c737...29b

Sjekk fakta sier du. Ja sjekk fakta er kanskje noe du selv burde gjøre

Anonymkode: 12a1e...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken sannhet ?

Er du klar over hvor mange kriger som har blitt ført i Jesu navn igjennom historien ?

Og hvor mye grusomheter som er blitt gjort i Jesu navn igjennom historien ?

Anonymkode: 12a1e...64a

Nå, det er nok begått nok av grusomheter i både Allah og Kristus navn. Mens europeiske ledere har anerkjent tidlige generasjoners grusomheter. Visste du for eksempel at Tyrkia aldri har godtatt at folkemordet på kristne Armenere var et folkemord? https://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Genocide_denial

Visste du at mens slavehandelen er tatt fram som et yndet eksempel på kristne overgrep, så gikk slavehandelen mot øst og Arabia livlig helt fra år 700 og langt inn i det tjuende århundre? Og at mengden slaver de handlet med er sammenlignbar med de som ble sendt over Atlanterhavet? Nå kan du kanskje nevne en eneste statsleder fra denne siden anerkjenne deres deltagelse i slavehandelen?

Forskjellen er, som jeg har gjentatt til det kjedsommelige, er at islam ikke er reformert og ikke tar ansvaret for noe som er gjort i Allahs navn, mens vestlige land anerkjenner det som har skjedd i fortiden og tar et oppgjør med det.

Islam i det 21 århundre kan best sammenlignes med kristendom i middelalderen..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...