Gå til innhold

Kjære gutter/menn, "søt" er ikke et kompliment!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest The damned

Jo,det er et kompliment.

Jeg har blitt kalt det mange ganger. Tror det har med min væremåte og sikkert også utseendet. Merker det jo om det er ment som et kompliment eller om man bare sier det for å være høflig.

Uansett så er det hyggelig med kompliment og jeg er ikke kresen på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gøy å bli kalt søt når han egentlig mener mindre pen. 

Anonymkode: 168f2...9ac

Ingen mener at dama man dater er "mindre pen".

Endret av Summers
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller søt enn pen,  fra en mann som jeg ikke kjenner godt. Sier han pen eller sexy første gang vi snakker går jeg ut i fra at han bare sier det for å få meg til sengs. Søt har med sjarm å gjøre også, og det er jo et stort pluss

Anonymkode: cb08f...224

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kalt både søt og pen jeg ,har aldri reagert negativt på det.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig heller bli kalt søt enn vakker. Søt innebærer i mine øyne mer enn vakker. Vakker går kun på utseende, mens søt tolker jeg som et kompliment som går på både utseende og personlighet. Ikke føler jeg meg spesielt vakker heller, så søt er lettere å tro på. Jeg er ikke stygg, men mer vanlig enn vakker. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at man puler vakre og pene damer, mens man gifter seg med hun søte.

Anonymkode: b4269...3e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier søt til en jente så betyr det som regel at det er noen jeg kunne falt for/fått følelser for. Da har hun et søtt utseende(ikke same som sexy, men positivt), en søt personlighet(de må ha det) og søte feminine trekk.

En dame som bare er pen og sexy kan jeg ha lyst til å ha sex med, men jeg får ikke litt engang av den magiske følelsen jeg får av å se en søt jente dypt inn i øynene. Mange av de kjente kvinnelige hollywood stjernene er bare sexy, men ikke søt. Hadde noen av dem ville hatt noe seriøst med meg hadde jeg sagt, sorry, nei takk. SÅ ille er det å ikke være søt

Endret av pettersenper
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt er ett av flere hyggelige komplimenter jeg blir glad for :).

Endret av Betty Blue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, det er lubne og gjennomsnittlige kvinner som blir kalt søt.

Anonymkode: 057f3...b63

Noen er visst sjalu... ;) 

Jeg tipper at mannen din har kalt en annen dame for søt.

Anonymkode: 1c5b1...2e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen er visst sjalu... ;) 

Jeg tipper at mannen din har kalt en annen dame for søt.

Anonymkode: 1c5b1...2e2

Nei, jeg har ikke mann. :) 

Anonymkode: 057f3...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke mann. :) 

Anonymkode: 057f3...b63

Lurer på hvorfor. :)

Anonymkode: 9dc70...5f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Altså, den komentaren kommer ofte i gitte situasjoner. En dame kan se veldig vakker ut for eksempel når hun har på seg en fin kjole. Når hun sitter i sofaen i joggebuksen og ser på gossip girl eller en eller annen serie er hun søt :P Bare fordi man er søt i en situasjon betyr ikke det at man ikke kan være vakker, og eller motsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å kalle noen søt er nesten like ille som stygg. Alle vet at jenter/damer vil bli kalt vakker eller pen, men ikke søt. Barn og dyr er søte, ikke damer dere dater. 

Anonymkode: 168f2...9ac

Om en venninne ler av noe jeg sier - og sier "åh, du er så søt", så tolker det som at hun mener jeg er dum/naiv....

Om gutter sier jeg er søt eller jenter kommenterer bilde om at jeg er søt, så betyr det at jeg er fin.
Det betyr ikke at man er stygg...

Søt, vakker, fin, pen.... 
hvorfor overtolke kompliment?

Det viktigste er å ha en fin personlighet. Hjelper ikke å være smellvakker, om man er en bitch!

Anonymkode: a3c16...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Vet ikke hvorfor jeg ikke liker å bli kalt søt, sånn utseendemessig. Kanskje fordi man innerst inne vil bli sett på som pen/vakker. Og så er det liksom noe man ofte kaller babyer, barn og dyr. :fnise: Men tar det som et kompliment og blir glad for det! Alle har jo forskjellig syn på folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.5.2016 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Å kalle noen søt er nesten like ille som stygg. Alle vet at jenter/damer vil bli kalt vakker eller pen, men ikke søt. Barn og dyr er søte, ikke damer dere dater. 

Anonymkode: 168f2...9ac

Ok. Men helt ærlig; hvorfor svarer du for alle? Når du innerst inne vet at det ikke er et faktum for alle. FYI, det er mange som synes at søt er et fint og brukbart kompliment. 

Endret av CaraEvingne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle en mann/gutt søt er ikke et kompliment. "Du er en så søt en mann". :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt er absolutt et kompliment. Jeg tar jo det selvsagt til meg som noe positivt, men det er det komplimentet jeg får 9/10 av gangene på utseende mitt. Da blir det desverre lagt i en "åh, kan ikke jeg bli kalt f.eks. vakker en gang?!"-boks innimellom - selv om det ikke er meningen. Uansett vil jeg heller bli kalt søt enn å ikke få et eneste kompliment. En skal ikke klage på det når noen legger det frem genuint og fint.

Endret av Moonwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2016 den 0.59, Moonwalker skrev:

Søt er absolutt en kompliment. 

Enig. Søt er et veldig pent kompliment, det er verre med "nusseklump"-greier.

Endret av CaraEvingne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...