Gå til innhold

Hvordan klarer dere intimitet uten følelser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å ha sex, være intime og i det hele tatt skulle med innlevelse med noen som ikke betyr noe for deg. Dette er ikke for å dømme de som klarer det, jeg lurer bare på hvordan. Jeg har klint litt med flere jeg ikke har brydd meg om, men har fått en uggen følelse etter hver gang, så dette gidder jeg ikke mer..

Anonymkode: a143e...46e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo følelser - men seksuelle og ikke relasjonelle.. Trenger ikke være forelsket i noen for å finne dem attraktive;) så er folk forskjellige på hvor langt man vil gå når man kun har den type tiltrekning. 

Anonymkode: 86054...0b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg ts, jeg klarer det ikke!

Og jeg synes folk som klarer det , mangler kontat med følelsene sine, da det fysiske og det psykiske henger sammen.

Tror mange idag er følelsesmessig avstumpa pga sånne relasjoner.

Anonymkode: 0c281...327

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enkelt, overse dem og lat som de ikke eksisterer :) 

Anonymkode: d7268...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på at noen "ikke betyr noe" for deg, og det å elske noen eller være forelsket i noen.

Når noen kvinner sier at sex og følelser henger sammen, så snakker de som regel om forelskelse. At de kun vil gå til sengs med noen de allerede er forelsket i, eller at det må være potensiale til det, og at de alltid ender opp som forelsket etterpå. Det at mange kvinner har mindre lyst på sex når forelskelsen ebber ut tilsier jo nettopp dette og det at noen "betyr noe for deg", ikke er nok. 

Forelskelse er jo i bunn og grunn også noe primitivt - en hormonell reaksjon som oppstår når du får respons fra noen du oppfatter som en god match, og litt utenfor din liga. Det er jo som når du er full, og hjernen ikke tenker klart. 

Så jeg tror det er lett å stille seg uforstående når man ikke kan se det fra andres ståsted. Men en mann som har sex med kvinner han ikke er forelsket i, kan jo like godt si at noen kvinner er "emosjonelt slutty", som forelsker seg i hvem som helst bare han har vært inni henne. Det er like lite logisk, det er biologiske responser.

Anonymkode: 639f4...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har bare forskjellig forhold til alt, også sex, Basert på masse faktorer: Påvirkning fra omgivelser og oppdragelse, opplevelser, gener, egne grunnleggende verdier og ønsker.. osv..

For noen er sex noe som kun hører til et seriøst forhold med følelser. Noen må til og med gifte seg først.

Men en ting du må ta med i diskusjonen, det ene utelukker ikke det andre. Eksempel: En kompis kan gi deg en massasje, men den oppleves helt forskjellig fra en massasje kjæresten din kan gi deg. 

For meg kan sex være alt. En kjapp ons med en fremmed, noe deilig og lekent med ei venninne, noe dypt og følelsesmessig med en kjæreste.. osv.. Man kan lett ha sexuell kjemi med noen uten romantiske følelser. Sex/orgasme/intimitet/nakenhet er digg uansett så lenge man føler en tiltrekning . Det er en grunn til at onani er såpass populært ;)

Så det er ikke snakk om at sexen ndøvendigvis mangler noe hos de som kan ha det uten følelser. Mer at de som kun nyter det med følelser involvert mangler evnen til å nyte det fysiske.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Adam- skrev:

Så det er ikke snakk om at sexen ndøvendigvis mangler noe hos de som kan ha det uten følelser. Mer at de som kun nyter det med følelser involvert mangler evnen til å nyte det fysiske.

 

Eh? Sexen mangler ikke noe hos de som kan ha det uten følelser, men de som ikke kan ha det uten følelser mangler evnen til å nyte det fysiske? Kan jo nyte det fysiske selv om man får en emosjonell tilknytning da. 

Anonymkode: 91e70...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh? Sexen mangler ikke noe hos de som kan ha det uten følelser, men de som ikke kan ha det uten følelser mangler evnen til å nyte det fysiske? Kan jo nyte det fysiske selv om man får en emosjonell tilknytning da. 

Jeg ser det var klønete formulert. Jeg prøver igjen:

Så det er ikke snakk om at sexen ndøvendigvis mangler noe hos de som kan ha det uten følelser. Mer at de som kun nyter det med følelser involvert mangler evnen til å kun nyte det fysiske ved sex.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske enig. One night stands har aldri gitt meg noe, og det skal mye mer til enn et pent ansikt eller en flott kropp for at jeg skal være interessert.

Jeg har aldri skjønt meg på dem som kan ligge med hvemsomhelst, uten at de engang nødvendigvis liker personen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruKG

For meg er det kun en fysisk nytelse og at jeg får en form for oppmerksomhet som jeg liker. Jeg kan fint ha sex med alle uten å like personligheten deres. Det er bare for nytelsen sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det kjempemange ganger. Men det er jo kun for spenninga og lysten.

Det er jo følelser det, selv om de ikke er romantiske? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også det er rart.. har hatt jevnlig sex med en fyr i rundt 7 mnd, han ligger å holder rundt meg hele natta, kysser meg i nakken, på panna, stryker på meg, vi har helt sinnsyk intens sex, den seksuelle kjemien er helt beyond alt. Jeg sitter jo med masse følelser idag, mens han? Han har ingen følelser whatsoever :P det handler jo bare om at vi er ulike alle sammen, noen er visst istand til å drive på sånn uten at det betyr noe annet enn kos der og da, mens sånne som meg legger mer i det. 

For min del er tiden med sex uten forpliktelser ferdig, så får disse mennene (og kvinnene) kose seg videre med sexen og kosen uten følelser :) 

Anonymkode: ed2f1...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt sex med flere uten følelser. Hvorfor? Fordi jeg har vært seksuelt tiltrukket av dem. Ofte nyter jeg mer sexen med en fremmed enn innad i et forhold. Spenning, erotikken og begjæret tenner med ved å ha sex med fremmede. Å bare ha sex med den samme personen blir kjedelig i lengden for meg.

Kan forøvrig legge til at jeg aldri koser etter sex. Dette uavhengig om jeg har følelser eller ikke. Det bare gir meg ikke noe. Sex gir meg noe, kosing er bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Jeg er ganske enig. One night stands har aldri gitt meg noe, og det skal mye mer til enn et pent ansikt eller en flott kropp for at jeg skal være interessert.

Jeg tror ikke det er snakk om one night stands, heller det at man har sex og ikke vil ta det videre til et forhold - problemstillingen mange kvinner omtaler her ("vil han ikke noe mer?"). 

Da er det snakk om at man er tiltrukket av noen, OG liker dem, men ikke så mye at man ser for seg en fremtid med dem eller er villig til å gi opp muligheten til å treffe noen man liker bedre. Og at man selvsagt har litt hjerte i situasjonen, og ikke vil love noe til en kvinne man vet man ikke kan gi så mye. 

At du trenger mer enn et "pent ansikt og flott kropp" gjelder for så vidt kvinner flest. Men det betyr ikke at de ikke lar seg rive med veldig lett, bare at det er andre kriterier. Kvinner kan jo bli "forelsket" veldig lett av en selvsikker, morsom og sjarmerende menn, det er bare lettere å rasjonalisere bort å gå til sengs med noen relativt tidlig om du velger utifra personlige egenskaper fremfor utseendemessige - selv om enden på visa er at man ikke kjenner hverandre veldig godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, FruKG skrev:

For meg er det kun en fysisk nytelse og at jeg får en form for oppmerksomhet som jeg liker. Jeg kan fint ha sex med alle uten å like personligheten deres. Det er bare for nytelsen sin del.

Aldri om jeg kunne ligget med noen jeg ikke liker. Grøsser bare ved tanken på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marie90 skrev:

Jeg tror ikke det er snakk om one night stands, heller det at man har sex og ikke vil ta det videre til et forhold - problemstillingen mange kvinner omtaler her ("vil han ikke noe mer?"). 

Da er det snakk om at man er tiltrukket av noen, OG liker dem, men ikke så mye at man ser for seg en fremtid med dem eller er villig til å gi opp muligheten til å treffe noen man liker bedre. Og at man selvsagt har litt hjerte i situasjonen, og ikke vil love noe til en kvinne man vet man ikke kan gi så mye. 

At du trenger mer enn et "pent ansikt og flott kropp" gjelder for så vidt kvinner flest. Men det betyr ikke at de ikke lar seg rive med veldig lett, bare at det er andre kriterier. Kvinner kan jo bli "forelsket" veldig lett av en selvsikker, morsom og sjarmerende menn, det er bare lettere å rasjonalisere bort å gå til sengs med noen relativt tidlig om du velger utifra personlige egenskaper fremfor utseendemessige - selv om enden på visa er at man ikke kjenner hverandre veldig godt. 

Jeg leste det som om TS mente one night stands eller liknende, men det kan godt hende jeg misforstod. 

Jeg for min del kan ikke ligge med noen jeg ikke liker ekstra godt, eller har noe slags følelser for. Jeg kunne fint vært intim med f.eks. en god venn eller en jeg likte veldig godt, sjøl om det ikke er romantiske følelser involvert. 

Men one night stands, eller "jeg likte ikke personen men h*n var grei i senga" som jeg hører folk si av og til, det er helt utenkelig for meg.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest FruKG
6 minutter siden, OPIgirl skrev:

Aldri om jeg kunne ligget med noen jeg ikke liker. Grøsser bare ved tanken på det.

Jeg respekterer det, men jeg forstår det ikke. Det er jo bare for nytelsen sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som klarer å være intime med noen uten at det blir noe mer... men er vel mer kjent at vi jenter / kvinner fort kan få følelser og slikt.. Er jo vanlig at folk ligger med hverandre bare fordi de finner hverandre attraktive, men så kanskje den andre biten kommer etterhvert. Kjenner flere som begynner forholdet sitt slik.. bare masse sex med noen de liker pga utseendet og personlighet, så begynner de å like hverandre... Syns ikke dette er noe rart, men helt normalt :)

Anonymkode: c177e...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruKG skrev:

Jeg respekterer det, men jeg forstår det ikke. Det er jo bare for nytelsen sin del.

Enig. Den beste sexen jeg har hatt var med en jeg overhodet ikke likte personligheten til. Han likte ikke min heller (stod på hver vår ende av politikk), men sexen - den var helt fantastisk! Vi hadde en utrolig seksuell kjemi som jeg ikke har funnet hos noen andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intimitet er definitivt best med følelser.

Endret av CaraEvingne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...