Gå til innhold

Motivasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I de seinere åra- spesielt det siste, har jeg merka at jeg sliter veldig med å formulere meg, stammer(stamma da jeg var liten,men aldri gjort det i voksen alder) og det er også ord jeg ikke klarer å uttale ordentlig/riktig. Er lærer så merker det også sammen med elevene i klasserommet. Sier ofte feil, glemmer hva jeg skal si osv osv. Har korttidshukommelse de luxe, og den har blitt verre i det siste.

Konsentrasjonen min er også ganske laber. Har ingen glede av å være med barna lenger og har konstant dårlig samvittighet for at jeg er en dårlig lærer pga dette. Svært lite motivasjon for å jobbe og gjøre en innsats.

Jobber på en skole hvor jeg ikke trives og første året jeg jobba der var helt forferdelig. Ledelsen gikk mot meg, slemme kolleger på teamet osv osv.

 

Lurer på hva som skjer med meg da jeg merker spesielt på hukommelse og formulering at jeg rett og slett ikke henger med i samtaler og generelt i hverdagen. Handler det om motivasjonen min eller andre ting? 

 

Dette ble kanskje skrevet i en litt forhasta situasjon(og på mobilen, så beklager eventuelle skrivefeil), men håper noen har noen tanker å dele eller kjenner seg igjen.

Anonymkode: 63529...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal gå til legen med dette. Kanskje du har fått en skade på språksenter i hjernen? 

Anonymkode: c18ff...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Kanskje jeg burde gå til legen, ja - har faktisk ikke tenkt over at dette er noe legen kan gjøre noe med. Har på en måte funnet meg i at dette er noe jeg må leve med. Helt til jeg leste en artikkel angående kognitiv svikt i Aftenposten, og tok motet til meg for å spørre her på KG. 

Må forresten presisere at jeg ikke stammer hele tiden, men kun noen ganger ved enkelte ord(det var muligens opplagt;)). 

Anonymkode: 63529...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider